اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم نگران انتقال ابولا از طریق حجاج نباشند


معاون بهداشتی وزیر بهداشت تاکید کرد: با انجام آموزش‌های لازم و مراقبت‌های ویژه هیچگونه نگرانی بابت انتقال ویروس ابولا از طریق حجاج ایرانی وجود ندارد.

ایسنا: دکتر علی اکبر سیاری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم جهت حفظ سلامت حجاج ایرانی در پیشگیری از ابتلا به ویروس ابولا انجام شده است، گفت: در ایران با وجود نظام مراقبت و آموزش‌هایی که در این زمینه و پیش از عزیمت حجاج ایرانی برای زیارت خانه خدا انجام شده است، به مردم اطمینان می‌دهیم که در بازگشت حجاج خطری سلامت مردم را از جهت ابتلا به ویروس ابولا تهدید نمی‌کند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت یادآور شد: تعداد مبتلایان به ابولا در هفت کشور دنیا به هفت هزار نفر رسیده است که از این تعداد 433 مورد به مرگ منجر شده است.


ویدیو مرتبط :
عاشقان کیک و شیرینی نگران نباشند!!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاجیان ایرانی نگران ابولا نباشند



اخبار ,اخبار اجتماعی ,ابتلا به بیماری ابولا در حج تمتع

 

اخبار اجتماعی - حاجیان ایرانی نگران ابولا نباشند

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: حاجیان ایرانی نگران ابتلا به بیماری ابولا در حج تمتع نباشند، زیرا مسوولان عربستانی برای زائران غرب آفریقا روادیدی صادر نکرده اند.

دکتر «سیدعلی مرعشی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از تغییر مکان بیمارستان ایران در مدینه منوره خبر داد و افزود: به علت طرح گسترش حرم، مکان بیمارستان ایران حدود 500 متر جابجا شده است.

وی گفت: اکنون مسوولان در حال تجهیز و آماده سازی این بیمارستان هستند.

مرعشی همچنین افزود: تجهیزات رادیولوژی، سونوگرافی و «سی.سی.یو» برای این بیمارستان در نظر گرفته شده اما در صورت نیاز از امکانان پزشکی عربستان سعودی نیز استفاده خواهیم کرد.

وی تعداد کادر پزشکی ایران در مکه و مدینه را به ترتیب 70 و 220 نفر اعلام کرد و گفت: در مناسک حج امسال 280 پزشک نیز در کاروان ها آماده خدمت به زائران خواهند بود.

مرعشی افزود: نخستین گروه پزشکان ایرانی همراه نخستین کاروان اعزامی ایران 14 شهریور ماه اعزام می شوند. 

اخبار اجتماعی - ایرنا