اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم لوازم خانگی نمی‌خرند


رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره‌ی رکود در بازار لوازم خانگی گفت: وضعیت فعلی بازار لوازم خانگی به این دلیل است که کالاها گران بوده و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

ایسنا: رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره‌ی رکود در بازار لوازم خانگی گفت: وضعیت فعلی بازار لوازم خانگی به این دلیل است که کالاها گران بوده و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

محمد طحان‌پور اظهار کرد: با توجه به وضعیت حال حاضر بازار و رکود در آن، کسی عجله‌ای برای خرید ندارد و هر کس با توجه به نیاز خود خرید می‌کند.

وی در ادامه گفت: اگر هر کسی با توجه به نیاز خود، کالاهای مصرفی را تهیه کند، آرامش به بازار لوازم خانگی بر می‌گردد.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به سوال این‌که چرا برخلاف کاهش قیمت ارز آزاد، قیمت لوازم خانگی با افزایش همراه بوده است گفت: اکثر شرکت‌های تولید‌کننده اخطار می‌دادند که ما مشکل تحریم داریم و نمی‌توانیم ارز مبادله‌ای را به راحتی تهیه کنیم و در تولید مشکل داریم. از سوی دیگر به وارد‌کنندگان لوازم خانگی به هیچ عنوان ارز مبادله‌ای تعلق نمی‌گیرد.

طحان‌پور افزود: تعدادی از کالاها زیر قیمت کارخانه به صورت عمده به فروش می‌رود. به عنوان مثال قیمت کولر گازی در بازار اختلاف چندانی با قیمت آن در کارخانه ندارد و این کالایی است که هم در فصل سرما و هم در فصل گرما استفاده می‌شود، چرا که کولر آبی فقط در فصل خود استفاده می‌شود و قیمت آن هم مشخص است.

وی در پایان گفت: امروزه اکثر کالاهای خانگی زیرقیمت مصرف‌کننده عرصه می‌شود و قیمت مصرف‌کننده هم قیمت تامین نشده تولید‌کنندگان است و در صورت تخطی در قیمت‌ها، خریدار می‌تواند با ارائه‌ی فاکتور به اتحادیه لوازم خانگی یا سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی شکایت خود اقدام کند.


ویدیو مرتبط :
لوازم خانگی نخرید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت لوازم خانگی افزایش نخواهد یافت



 

قیمت لوازم خانگی افزایش نخواهد یافت

 

 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی کشور در مورد تأثیر هدفمندکردن یارانه ها به قیمت لوازم خانگی گفت: فکر نمی کنم سال آینده قیمتها افزایش پیدا کند اما تولید کم می شود.

 


محمد طهان پور در گفتگو با فارس اظهار داشت: بیشتر کالاهای ایرانی را در بازار با برند خارجی می فروشند، در حالی که بسیاری از کالاهای ایرانی با کیفیت تر از کالاهای خارجی است.

 


طهان پور با تأیید اینکه تولید کنندگان ایرانی بیشتر ترجیح می دهند کالای خود را با برندهای خارجی بفروشند، اظهار امیدواری کرد در سال آینده با واگذاری نظارت و کنترل قیمتها به خود اتحادیه لوازم خانگی، بسیاری از این مشکلات برطرف بشود.

 


وی گفت: کالاهای چینی معمولاً کیفیت بدی ندارند اما واردکنندگان به دلیل اینکه قیمت تمام شده کالا کمتر باشد و سود بیشتری ببرند، کالاهای بی کیفیت وارد می کنند.