اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم با چه زبانی بگویند شکست‌خوردگان را نمی‌خواهند؟



مردم آمدند تا «میزان، رای ملت است» را بار دیگر احیا کنند و حذف کنند کسانی را که اعتقادی به مردم ندارند. اما از روز اعلام نتایج، هجمه به مردم شروع شد. آنان را با مردم کوفه مقایسه کردند، تهران را پایگاه ضدیت با اسلام و ولایت فقیه معرفی کردند، احادیثی در باب مذمت تهران رونمایی کردند.

 بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در فرازی از بیانات خود می فرماید: « مردم در سراسر کشور، در انتخاب فرد مورد نظر خود آزادند، و احدی حق تحمیل خود یا کاندیداهای گروه یا گروهها را ندارد.هیچ مقامی و حزبی و گروهی و شخصی، حق ندارد به دیگران که مخالف نظرشان هستند توهین کنند...و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی، تمام افراد و گروهها، نظر موافق داشتند ولی رای دهنده، تشخیصش بر خلاف همه آنها بود ، تبعیت از آنها صحیح نیست... و بالجمله، حکومت، حکومت اسلام و مردم است؛ و مجلس از مردم است و رای نیز از آن مردم است و احدی تحت فرمان مقام یا مقاماتی نیست.«(صحیفه امام،ج18، ص337)

انتخابات هفتم اسفند با تمام فراز و نشیب هایش، برگزار شد و نتایج حاصله، موجبات شگفتی تمام احزاب و گروهها را فراهم آورد. نکته حائز اهمیت در این انتخابات، پیام مردم شریف ایران است که دربردارنده «نه» بزرگ به بسیاری از سیاست های جاری کشور بود. پس از انتخابات اما شاهد هجمه بی سابقه ای نسبت به آرای مردم هستیم. هجمه ای بغض آلود توسط شکست خوردگان انتخابات که مسلح و با تمام ابزارها به رقابت با اصلاح طلبان تهی شده از ابزارهای رقابت پرداختند و باختند.

اصلاح طلبانی که رهبرشان، ممنوع التصویر و ممنوع الخبر است، سالهاست که بسیاری از لیدرهایشان، در حبس هستند، انواع تهمت ها از قبیل فتنه، نفوذ، انحراف و ... در تمام ساعات شبانه روز به آنها نسبت داده می شود، افراد سرشناسشان، در ایام بررسی صلاحیت ها، رد شدند، با مرارت بسیار و با ائتلاف با چهره های معتدل جناح رقیب، در اندک زمان باقی مانده تا تبلیغات انتخابات، توانستند برای حوزه های انتخاباتی و نه همه حوزه ها، کاندیدا معرفی کنند، در ایام تبلیغات، برخی از تایید شده ها؛ رد و برخی از رد شده هایشان، تایید شدند، به آنها نسبت انگلیسی بودن زده شد و بسیاری موارد دیگر، می آیند در انتخابات و با ابزارهای اندک خود و با چهره های غیر مطرح و به واسطه حضور پر شور مردم، چنان شکستی بر پیکره اصولگرایی متمایل به پایداری وارد می کنند که بیا و ببین.

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,شبکه  تخریب


مردم آمدند تا «میزان، رای ملت است» را بار دیگر احیا کنند و حذف کنند کسانی را که اعتقادی به مردم ندارند. اما از روز اعلام نتایج، هجمه به مردم شروع شد. آنان را با مردم کوفه مقایسه کردند، تهران را پایگاه ضدیت با اسلام و ولایت فقیه معرفی کردند، احادیثی در باب مذمت تهران رونمایی کردند، از قوه قضاییه خواستند با افرادی که مانع حضور چهره های انقلابی در خبرگان شده اند برخورد کند، مردم را به دو گروه خودی و غیر خودی تقسیم کردند، مردم میهن را که با عنوان «همیشه در صحنه» خطاب می شدند را هوادار لیست انگلیس خطاب کردند، مردمی که همیشه از بصیرتشان، سخن رانده می شد را تحت تاثیر تبلیغات نامیدند، در سخنان خود و در توهینی آشکار، انتخاب مردم را در انتخابات هفتم اسفند، با جریان سقیفه پس از رحلت پیامبر(ص) و انتخاب حاضرین در سقیفه، مقایسه کردند، روحانیون منتخب مردم را «عمامه به سرهای استحاله شده» خطاب کردند و ...

توهین ها به مردم کردند تا انتقام شکست را بستانند اما مگر مردم چه کرده اند که سزاوار انتقام باشند؟

مگر امام عظیم الشان(ره) نفرمود که: « ما تابع آرای ملت هستیم.ملت هرطور رای داد ما هم از آن تبعیت می کنیم». ملت اینگونه خواسته است.ملت با حضورش نشان داد که تخریب های صورت گرفته بر علیه یک جریان را باور ندارد. ملت با حضورش، بیان کرد تهمت ها و ممنوع التصویریها، تاثیری بر باورش نسبت به صداقت فرزندان فاضل و با تقوای امام(ره) ندارد.

ملت نشان داد که انگ زدن ها و یک طرفه به قاضی رفتن در قضایای سالهای اخیر را قبول ندارد. ملت در گام دوم خود نشان داد رویه جاری تریبون داران پنج شش سال اخیر را نمی پذیرد.

شکست خوردگان انتخابات اخیر، می خواهند از ملت انتقام بگیرند. می خواهند فضا را امنیتی کنند. مرتب به قوه قضاییه و سپاه و اطلاعات، پیغام می دهند که به بهانه پیگیری خط تخریب چهره های به اصطلاح انقلابی که توسط مردم، رد صلاحیت شده اند به فضای سیاسی ورود پیدا کرده و فضا را امنیتی کنند. مکررا در مصاحبه ها و سخنرانی های خود، شعار «وا اسلاما» و «وا انقلابا» سر می دهند که فضای شادی به وجود آمده از اراده مردم را به سمت ارعاب، پیش برند.

مگر همین مردم با دید بصیر خود، شاهد قلع و فمع افراد شاخص اصلاح طلب نبودند؟ مگر همین مردم، شاهد انگلیسی خواندن لیست اصلاح طلبان نبودند؟ مگر همین مردم، شاهد تخریب های شبانه روزی صدا وسیما و دیگر رسانه های اصولگرا علیه جریان اصلاحات نبودند؟ پس چرا به افراد کم شمار باقی مانده از این جناح، روی آوردند؟ مگر مردم ایران، راه دیگری برای اعلام نظر خود دارند؟ مگر همین مردم، تریبونها و مسوولیت ها را واگذار نکرده اند؟ مگر همین مردم، صاحب اختیار نظام جمهوری اسلامی نیستند؟

اگر چنین است که هست، پس با چه زبانی بگویند شما را نمی خواهند؟
 
  اخبار سیاسی  - رویداد۲۴


ویدیو مرتبط :
گفت و گوی سانادا با رعیس شکست خوردگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هادی خامنه ای : شکست خوردگان انتخابات با تهدید و ارعاب سعی در بزرگنمایی قدرت شان دارد



اخبار ,اخبار سیاسی ,مجمع نیروهای خط امام

 

اخبار سیاسی - سیدهادی خامنه‌ای: اصلاح‌طلبان پیگیر مطالبات مردم باشند

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با ابراز نگرانی نسبت به برخی مانع‌تراشی‌ها در مسیر حرکت دولت گفت: جریانی که نتیجه انتخابات را از دست داده و توان پاسخگویی به مطالبات مردم را هم نداشته، مسئولیت آنچه را در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ بر سر کشور آمده هم بر عهده نمی‌گیرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در نشست مشترک شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و سازمان جوانان و دانشجویان، افزود: این جریان همچنان با ابزارهایی که در اختیار دارد و با تهدید و ارعاب، سعی در بزرگنمایی قدرت خود دارد که متأسفانه گاهی سازهای آنها از طریق برخی مدعیان نمایندگی مردم در مجلس یا صداوسیما و مطبوعات کوک می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته آسیب‌های متعددی به حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست وارد شد که آثار آن تا سال‌های طولانی باقی خواهد ماند و امروز همه علاقه‌مندان به آبادانی و عزت کشور با هر گرایشی که دارند، باید کمک کنند تا دولت به مهار مشکلات و اصلاح امور بپردازد.
 
هادی خامنه‌ای همچنین گفت: همه دوستان به خاطر دارند که در سال‌های گذشته حتی گاهی امکان برگزاری یک جلسه کوچک برای دوستان اصلاح‌طلب فراهم نبود و بلافاصله افراد با احضار و برخورد مواجه می‌شدند و اینگونه برخوردها گاهی بسیار خشن بود که هیچکدام مطابق معیارهای قانونی هم نبود.

 

ما امیدواریم در دوران جدید اینگونه رفتارها پایان یابد و فضای نشاط و امیدی که در کشور ایجاد شده، با قوت بیشتر ادامه پیدا کند و فضایی ایجاد شود که همه دلسوزان و نیروهای شایسته که با برخوردهای سلیقه‌ای، جناحی و تنگ‌نظرانه از فعالیت منع شده یا کنار گذاشته شده‌اند، بتوانند به عرصه تلاش و تحرک اجتماعی بازگردند.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در ادامه با تشکر از مواضع وزیر اطلاعات و سایر مسئولان سیاسی و امنیتی دولت، گفت: باید دوستان کمک کنند که برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی در این بخش که مانع فعالیت نهادهای مدنی و فعالان سیاسی و اجتماعی است هرچه سریعتر خاتمه یابد و نیروهایی که سرمایه اجتماعی کشور به شمار می‌آیند، چه در داخل و چه خارج کشور، بتوانند برای خدمت به صحنه بیایند.
 
وی در ادامه با اشاره به فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده، خواستار فعالیت فرهنگی و علمی بیشتر اصلاح‌طلبان شد و تأکید کرد: جریان اصلاح‌طلب به عنوان یک جریان اجتماعی که اکثریت جامعه را هم همراه خود دارد، باید فعالیت‌های خود را همچنان ناظر به مطالبات مردم تنظیم کند و البته از ابتدا هم همین‌گونه بوده و برای ما کسب قدرت به هر قیمتی اولویت ندارد، بلکه وفاداری به هویت اصلاح‌طلبی و مطالبات مردم در اولویت بیشتر قرار دارد و این وفاداری را هم معتقدیم از طریق فعالیت فرهنگی و مدنی باید دنبال کنیم.
 
خامنه‌ای در پایان، به سازمان جوانان و دانشجویان این تشکل توصیه کرد: در عضوگیری‌ها مراقب باشید مثل حزب جمهوری اسلامی عمل نشود. من خاطرم هست وقتی حزب جمهوری تأسیس شد، هزاران نفر در سراسر کشور عضو آن شدند، در حالی که پرونده اکثریت آنها اصلاً بررسی نشد و خیلی‌ها فکر می‌کردند حمایت از جمهوری اسلامی یعنی اینکه عضو حزب جمهوری شوند و سرنوشت حزب جمهوری همان شد که همه می‌دانند. بنابراین ما در مسیر تشکیل احزاب بزرگ و فراگیر باید حرکت کنیم، اما نباید دچار شتاب‌زدگی و رفتارهای هیجانی بشویم.
اخبار سیاسی - ایسنا