اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم اهمیت دور دوم انتخابات را درک کنند


یک فعال سیاسی با اشاره به اهمیت ضرورت مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با حضور در این دوره از انتخابات کار نیمه تمام خود را به اتمام برسانند.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال سیاسی با اشاره به اهمیت ضرورت مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با حضور در این دوره از انتخابات کار نیمه تمام خود را به اتمام برسانند.

غلامرضا ظریفیان اظهار کرد: هرگاه مردم حضور جدی در انتخابات دارند نمایندگان صالح‌تری وارد مجلس می‌شوند و هر چه حضور کمتر باشد سطح کیفیت و صلاحیت نمایندگان پایین می‌آید.

وی در ادامه افزود:‌مشکل دور دوم انتخابات این است که عده‌ای احساس می‌کنند که چون در دور اول شرکت کرده‌اند دیگر تکلیفی برای حضور ندارند، بنابراین ما با کاهش مشارکت سی درصدی مواجه می‌شویم در حالیکه مردم باید در دور دوم انتخابات هم شرکت کرده و کار نیمه تمام خود را به اتمام برسانند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها همچنین با بیان این که هم رسانه‌ها، هم نخبگان و هم منتخبین دور اول باید بیسج شوند و مردم را به حضور در دور دوم انتخابات تشویق کنند خاطر نشان کرد:‌مردم باید متوجه شوند که اگر در دور دوم انتخابات شرکت نکنند فقط بخشی از وظایف خود در دور اول را انجام داده‌اند.

ظریفیان در ادامه با بیان اینکه هیچ کدام از جناح‌های سیاسی در دور اول انتخابات نتوانستند اکثریت مجلس را به دست آورند افزود: بنابراین ترکیب نهایی مجلس در دور دوم مشخص می‌شود؛ مردم باید حساسیت و اهمیت دور دوم را درک کنند.

وی در پایان افزود:‌مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس موجب شکل گیری مجلسی عدالت خواهانه و آزادی طلب می شود که در مواضعش به صورت جدی منافع ملی را تضمین می کند و جهت گیری‌هایش در مسیر کلان کشور و در راستای حل مشکلات مردم خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
اهمیت درک حقایق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخابات فرانسه به دور دوم کشید/ پیروزی سارکوزی بعید است



 سارکوزی,کاخ الیزه,فرانسوا اولاند,اخبار,اخبار سیاسی ,

 

انتخابات فرانسه به دور دوم کشید/ پیروزی سارکوزی بعید است

اروپا - انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دور دوم کشیده شد و بدین ترتیب سارکوزی نه تنها برنده دور نخست نشد، بلکه احتمالا باید در دور دوم با کاخ الیزه خداحافظی کند.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از پاریس گزارش داد فرانسوا اولاند با کسب بیست و هشت ممیز بیست و نه صدم درصد آرا و نیکلا سارکوزی با کسب بیست و پنج ممیز بیست و شش صدم درصد آرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یافتند.

این درحالی است که شبکه خبری یورونیوز نیز دقایقی پیش اعلام کرد پیروزی سارکوزی در دور دوم بسیار مشکل است حال آنکه نظرسنجی ها از پیروزی قاطع اولاند در دور دوم خبر می دهند.

فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست فرانسه هم اکنون در راس نظرسنجی ها قرار دارد و به احتمال زیاد در دور دوم با جذب آراء سایر رقبای سارکوزی قادر به فتح کاخ الیزه خواهد شد. دور دوم این انتخابات ششم ماه "می" برگزار خواهد شد و طی آن رئیس جمهور آینده فرانسه تعیین خواهد شد./خبرآنلاین