اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم امسال چند میلیارد تومان کتاب خریدند؟


آمار تراکنش مالی 10 روز برپایی نمایشگاه بیست و هفتم کتاب و بدون احتساب خرید نقدی مردم، از رشد 20 میلیارد تومانی خرید حکایت دارد.

خبرآنلاین: آمار تراکنش مالی 10 روز برپایی نمایشگاه بیست و هفتم کتاب و بدون احتساب خرید نقدی مردم، از رشد 20 میلیارد تومانی خرید حکایت دارد.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از اختصاص اعتبار 32 میلیارد ریالی خرید کتاب برای اهدا به سراسر کشور خبر داد. همایون امیرزاده، در این باره گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با هدف دسترسی اقشار مختلف کشور به تازه‌های کتاب و براساس تفاهمنامه‌های موجود با ادارات کل ارشاد استان‌ها در سال جاری و در مرحله نخست، به اهدای تازه‌های کتاب به استان‌ها با اعتباری بیش از بر 32 میلیارد ریال اقدام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر مرحله نخست اهدای کتاب به استان‌های کشور آغاز شده است و ادارات ارشاد استان‌ها می‌توانند تا پایان خردادماه سال جاری به انتخاب کتاب‌های خود اقدام کنند. امیرزاده با اشاره به زمان اجرای مرحله نخست اهدای کتاب‌ها گفت: ادارات کل ارشاد استان‌ها می‌توانند تا 31 خرداد‌ماه برای انتخاب کتاب‌ها اقدام کنند.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با بیان این‌که میزان کتاب‌های اهدایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با توجه به اعتبارات خرید کتاب تعیین می‌شود، افزود: با هدف اجرای عدالت فرهنگی در توزیع کتاب‌های خریداری شده از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، هر ساله به هر یک از ادارات کل و با توجه به وضعیت مراکز فرهنگی، علمی و کتابخانه‌های استانی سهمیه در چند مرحله اختصاص داده می‌شود.

خبر دیگر از حوزه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ایتکه، آنطور که خانه کتاب گزارش داده، مبلغ کل تراکنش‌های بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در طول 10 روز برپایی این رویداد فرهنگی، 472 میلیارد و 521 میلیون و 967 هزار و  122 ریال است. در حالی که در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 273 میلیارد و 861 میلیون و 502 هزار و 45 ریال تراکنش بانکی صورت گرفته بود.

همچنین تعداد کل تراکنش‌های بانکی صورت گرفته در طول 10 روز برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یک میلیون و 354 هزار و 231 تراکنش است. بیشترین میزان تراکنش بانکی با مبلغ 65 میلیارد و 539 میلیون و 756 هزار و 691 ریال در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز پنج‌شنبه (18 اردیبهشت‌ماه) یعنی نهمین روز از برپایی این رویداد فرهنگی صورت گرفته است.

بنابراین گزارش، پرفروش ترین ناشران در بخش های کودک و ناشران عمومی نیز به این شرح اعلام شده است:

ناشران کودک


مبلغ کل تراکنش‌های خرید: 32 میلیارد و 183 میلیون و 802 هزار و 136 ریال.

سه ناشر پرفروش به ترتیب میزان تراکنش‌های بانکی: «افق(کودک)»، «قدیانی» و «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»

ناشران عمومی

مبلغ کل تراکنش‌های خرید: 155 میلیارد و 838 میلیون و 930 هزار و 229 ریال.

سه‌ ناشر پرفروش به ترتیب میزان تراکنش‌های بانکی: «نشر نی»، «نسل نواندیش» و «سوره مهر»


ویدیو مرتبط :
چاپ کتاب با هزینه زیر 1 میلیون تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باراک اوباما و دخترانش در حال خرید کتاب/ خانواده اوباما چه کتاب‌هایی خریدند؟



اخبار بین الملل - باراک اوباما و دخترانش در حال خرید کتاب/ خانواده اوباما چه کتاب‌هایی خریدند؟

اوباما رییس جمهور آمریکا با دخترهایش برای خرید کتاب راهی یک کتابفروشی شد.

او از کتابفروشی «سیاست و نثر» کتاب خرید که یک کتابفروشی مستقل است و در ردیف کتابفروشی‌های بزرگ زنجیره‌ای به حساب نمی‌آید.

 

اخبار,اخبار بین الملل , باراک اوباما

 

به نقل از نیویورک تایمز، رییس جمهوری آمریکا و دخترانش ساشا و مالیا به همه قفسه‌های کتاب سرک کشیدند و با دیگر مشتریان کتابفروشی به گفت‌وگو پرداختند و بعد هم با دو کارتن پر از کتاب، معازه را ترک کردند. آن‌ها سال پیش نیز برای خرید به همین فروشگاه رفته بودند.

یکی از کتاب هایی که اوباما برداشت و به آن نگاه کرد کتابی با عنوان «غریبه: باراک اوباما در کاخ سفید» نوشته چاک تود بود. اوباما تاکید کرد که فقط نگاهی به روی جلد کتاب انداخته و در پاسخ به دخترش که از او پرسید کتاب را چطور دیده گفت به نظرش کتاب غمگین کننده‌ای می‌آید.

اوباما در پاسخ به یکی از مشتریان فروشگاه که از او درباره بستن زندان گوانتانامو در کوبا سوال کرده بود نیز گفت در این زمینه داریم کار می‌کنیم.

یکی از کتاب‌هایی که رییس جمهوری آمریکا خرید کتاب «دل تاریکی» نوشته جوزف کنراد بود. کتاب‌های جدیدتری چون «همه نوری که نمی‌توانیم ببینیم» نوشته آنتونی دوئر، «نورا وبستر» نوشته کالم توییبین و «هیولاهای خندان» نوشته دنیس جانسون از جمله این کتاب ها بودند. آن‌ها دو کتاب غیرداستانی نیز خریدند که شامل «دوره جاه‌طلبی: تعقیب خوشبختی، حقیقت و سرنوشت در چین جدید» نوشته اوان اوسونز و «فناپذیر بودن: پزشکی و آن‌چه در انتها اهمیت دارد» نوشته دکتر آتول گاواندی می‌شد. در میان کتاب‌هایی که اوباما انتخاب کرد کتاب «بالانس زدن در رعد و برق» نوشته کارتین راندل و «جاده باریک به شمال عمیق» نوشت ریچارد فلاناگان نیز جای داشت.

در مجموع خانواده اوباما ۱۷ عنوان کتاب خریدند که دو مجموعه کتاب کودک از جمله مجموعه «دیوار قرمز» نوشته برایان ژاک و «به بی جونز ملحق شو» نوشته باربارا پارک هم در آن‌ها جای داشتند.

آقای اوباما در عین حال یادآور شد که برخی از این خریدها را برای هدیه دادن در شب کریسمس خریداری کرده، اما نگفت کدامیک از آن‌ها را برای این کار انتخاب کرده است.

اخبار بین الملل - مهر