اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردان کوتاه قد بیشتر عمر می کنند


بررسی های محققان دو مرکز پزشکی آمریکا نشان می دهد که احتمال وجود ژن طول عمر و تاثیر آن در مردان کوتاه قد بیشتر است.

خبرگزاری ایرنا: از وبگاه مرکز پزشکی آمریکا Kuakini و JABSOM ژن طول عمر FOXO3 نام دارد و احتمال می رود که تاثیر آن در مردان کوتاه قد بیشتر باشد.

وجود این ژن در جثه های ریز باعث کاهش انسولین خون و کاهش شیوع سرطان می شود.

این تحقیقات بر روی 800 مرد ژاپنی ساکن آمریکا که بین سال های 1900 تا 1919 متولد شده بودند و در بازه زمانی پنجاه دهه صورت گرفته است.

پژوهش بر روی ژن FOXO3 و تاثیر آن برجثه و طول عمر برای اولین بار درانسان انجام شده است. تاثیرات این ژن در مدل های حیوانی قبلا بررسی شده بود و نتایج نشان می دهد که وجود ژن طول عمر با کمی تفاوت در مگس، موش، کرم و نوعی مخمر نیز باعث طول عمر این موجودات می شود.

نتایج کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه PLOS ONE منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
چرا افراد قد کوتاه بیشتر عمر میکنند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردان کوتاه قد برای ازدواج مناسبترند!



اخبار,اخبار علمی ,ازدواج با مردان کوتاه قد

 

اخبار علمی - مردان کوتاه قد برای ازدواج مناسبترند!

مردان کوتاه قد برای جبران وضعیت فیزیکی خود، درآمد خود را افزایش می‌دهند و در مقابل، مردان بلند قد با استفاده از قد خود زنان با درآمد بالا را جذب خود می‌کنند!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ازدواج با مردان کوتاه قد، دوام بیشتری را در مقایسه با مردان بلند قد به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، پژوهش محققان دانشگاه نیویورک نشان می‌دهد مردان قد بلند برای ازدواج زودهنگام تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند، اما احتمال طلاق به علت خیانت نیز در این گروه از مردان بیشتر از مردان کوتاه قد گزارش شده است.

برای مردان کوتاه قد احتمال بیشتری وجود دارد که با زنان بسیار جوانتر از خود ازدواج کنند و درآمد بیشتری را در مقایسه با همسر خود داشته باشند.

به گفته محققان، مردان کوتاه قد برای جبران وضعیت فیزیکی خود، درآمد خود را افزایش می‌دهند و در مقابل، مردان بلند قد با استفاده از قد خود زنان با درآمد بالا را جذب خود می‌کنند!

مردان قد بلند در مقایسه با مردان کوتاه قد در انجام کارهای خانه اشتیاق بیشتری را از خود نشان می‌دهند.

برای مردان کوتاه قد احتمال 1,45 درصدی وجود دارد که با زنان بلند قدتر از خود ازدواج کنند و این در حالی است که این امر برای مردان قد بلند تقریبا غیر محتمل است. علاوه بر این، مردان کوتاه قد در مقایسه با مردان بلند قد، تمایل بیشتری برای کسب تحصیلات عالیه دارند. 

اخبار علمی - ایسنا