اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرثیه کتاب‌سوزی به دست داعش



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

گروه تروریستی داعش با حمله به کتابخانه مرکزی موصل 100 هزار جلد کتاب را از بین برده است.

به گزارش ایسنا، پس از تخریب آثار تاریخی موزه موصل‌، نیروهای داعش به کتابخانه این شهر عراقی یورش بردند و 100 هزار جلد کتاب و دست‌نوشته را چپاول کردند و در آتش سوزاندند.

چندی پیش دبیرکل یونسکو درباره «یکی از مخرب‌ترین اقدام‌های تاریخ بشر علیه مجموعه‌های نگه‌داری‌شده در کتابخانه‌ها» هشدار داد. او در این بیانیه به خطری که موزه‌ها، کتابخانه‌ها و دانشگاه‌های موصل را تهدید می‌کرد‌، اشاره کرد.

با هجوم وحشیانه داعش به کتابخانه مرکزی موصل، تمام روزنامه‌های عراقی از ابتدای قرن بیستم‌، نقشه‌ها‌، کتاب‌ها و مجموعه‌هایی از دوره عثمانی به بعد در آتش سوختند.

پخش ویدیویی چنددقیقه‌یی که نیروهای داعش را در حال شکستن و خرد کردن مجسمه‌ها و آثار تاریخی هنری موزه موصل نشان می‌دهد‌، جنجال‌های بسیاری در رسانه‌های بین‌المللی به‌پا کرد.

به نقل از شبکه الجزیره، در این ویدیو اعضای داعش دیده می‌شوند که با استفاده از پتک، دریل و چکش به جان مجسمه‌ها و آثار باستانی ارزشمند موزه موصل افتاده‌اند و ده‌ها مجسمه و قطعه باستانی را از بین می‌برند.

یکی از اعضای داعش این اقدام وحشیانه و به دور از تمدن گروه را توجیه می‌کند و می‌گوید: این بت‌ها متعلق به اقوامی در سالیان گذشته است که خداوند را نمی‌پرستیدند. آشوری‌ها و اکدی‌ها و دیگر اقوام موجود در بین‌النهرین خدای باران، کشت و کار، جنگ و دیگر خدایان مختلف را داشتند و به وسیله آن‌ها به خدا شرک می‌ورزیدند.

در این فیلم ویدیویی اعضای داعش مجسمه‌های باستانی را از بالای ساختمان به پایین پرتاب می‌کنند و قطعه‌های ارزشمند تاریخی را با پتک و دریل از بین می‌برد. در پای این مجسمه‌ها نوشته‌های مربوط به آثار به چشم می‌خورد که در آن‌ها تاریخ برخی از مجسمه‌ها به قرن هشتم پیش از میلاد برمی‌گردد.

به گزارش گاردین‌، این گروه افراطی همچنین به آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی این شهر که به تازگی با صرف میلیون‌ها دلار تاسیس شده بود‌، حمله کردند و تجهیزات آن‌ها را از بین بردند‌. کتابخانه‌ها‌، آزمایشگاه‌ها و کتاب‌های موجود در دانشکده‌های مختلف موصل از دیگر مکان‌هایی هستند که قربانی حمله‌های بدوی و وحشیانه این گروه تروریستی شده‌اند.

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تیزر نمایش "مرثیه ای برای کتاب سوزی ها"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن کتاب‌سوزی داعش در عراق



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستس داعش

 

اخبار بین الملل - جشن کتاب‌سوزی داعش در عراق

گروه داعش پیش از این کتابخانه‌ها و کتاب‌های ارزشمند بسیاری را در مناطق السعدیه و جلولا در حوض حمرین سوزانده بود.

منابع محلی در استان دیالی عراق گزارش کردند که گروه تروریستی داعش در ادامه فعالیت‌های ضدانسانی خود در این کشور، این‌بار جشن کتاب سوزی تازه‌ای به راه انداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گروه داعش بیش از هزار جلد کتاب علمی، ادبی، دینی را که هنگام هجوم به منازل مردم جمع‌آوری کرده بود، در اطراف منطقه الزور در شمال قضاء المقدادیه به آتش کشید.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: این اقدام داعش در چارچوب تلاش برای تحمیل اندیشه‌های این گروه تروریستی بر مردم و ساکنان مناطق اشغال شده انجام می‌شود.

گروه داعش پیش از این کتابخانه‌ها و کتاب‌های ارزشمند بسیاری را در مناطق  السعدیه و جلولا در حوض حمرین سوزانده بود.

گروه تروریستی داعش فهرست بلندی از جنایت‌های مختلف ازجمله قتل عام هزاران تن ازافراد بیگناه ، آواره کردن صدها هزار تن از مردم ، تخریب و انفجار مساجد و اماکن مقدسه و علمی را با خود یدک می‌کشد.
اخبار بین الملل - باشگاه خبرنگاران