اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مرتضی احمدی» عاشق بودن با مردم


نوه زنده یاد مرتضی احمدی با اشاره به خاطرات خود از این هنرمند بیان کرد که او حتی وقتی حال جسمی مساعدی نداشت در مراسم‌های مختلف شرکت می‌کرد تا با مردم در ارتباط باشد.

خبرگزاری مهر: نوه زنده یاد مرتضی احمدی با اشاره به خاطرات خود از این هنرمند بیان کرد که او حتی وقتی حال جسمی مساعدی نداشت در مراسم‌های مختلف شرکت می‌کرد تا با مردم در ارتباط باشد.

بهرنگ بقایی درباره پدربزرگش زنده یاد مرتضی احمدی بیان کرد: هرچقدر بخواهم درباره وجه هنری پدربزرگ صحبت کنم، گزاف گفته ام چراکه او روحیه اجتماعی و مردمی بسیار بالایی داشت و همین امر باعث می‌شد که اقشار مختلف جامعه دوستش داشته باشند.

وی ادامه داد: پدربزرگ فردی جامع‌الاطراف بود و در زمینه‌های مختلف فعالیت داشت و نکته قابل توجه این است که با توجه به فعالیت‌های گسترده اش، زندگی خانوادگی او از ارتباط بالایی برخوردار بود. این مساله ای است که نه تنها من که سی و اندی سال است که با او زندگی کرده ام، می‌گویم بلکه مادرم هم که حدود ۵۷ سال در کنارش بوده است اعتراف می کند.

 بقایی با اشاره به خاطراتش بیان کرد: مادربزرگم خیلی زود فوت کرد و مادرم از ۱۳ سالگی توسط پدربزرگم بزرگ شد. او وقتی برایمان صحبت می‌کند حتی یک خاطره بد هم از پدربزرگ در ذهن ندارد. مرتضی احمدی همیشه پدرانه رفتار کرده است و ما خاطرات شیرینی از او در ذهن داریم.

نوه زنده‌یاد احمدی سپس به گستره فعالیت‌های مختلف پدربزرگش اشاره و عنوان کرد: همیشه برای من سوال بود که پدربزرگ از ۲۴ ساعت در روز چقدر وقت اضافه می‌آورد که ورزش می‌کرد، به کارهای هنری از جمله رادیو، تئاتر، تلویزیون، سینما و دوبله می‌پرداخت، شغل دولتی خود را با سابقه ۳۵ سال حفظ کرده بود، فوتبالش را پیگیری می‌کرد، کتاب می‌نوشت و موسیقی کار می‌کرد.

وی افزود: با تمام این فعالیت‌ها، او معاشرت‌های خود را هم داشت و زندگی خانوادگی خود را به خوبی مدیریت می‌کرد و من به شخصه نمی توانم چنین هماهنگی در زندگی و کار را درک کنم.

بقایی همچنین گفت: خوشحالم که تا پدربزرگ زنده بود اهالی هنر قدردانش بودند. پدربزرگ با برگزاری این‌گونه مراسم‌ها حال خوبی پیدا می‌کرد و همیشه سعی می‌کرد در آنها حضور پیدا کند. به یاد دارم حتی یک بار که حالش بد بود، اصرار کردیم در مراسم شرکت نکند اما نپذیرفت و گفت: «زشت است، مردم فکر می‌کنند تحویلشان نمی‌گیرم.» به یاد دارم در آن مراسم صندلی به دست پشت سر او راه می‌رفتیم ولی حاضر نبود حتی روی صندلی بنشیند.

وی در پایان یادآور شد: خوشحالم که بزرگداشت زنده یاد مرتضی احمدی در جشنواره «فیلم شهر» برگزار می‌شود. مطمئنم که اگرچه پدربزرگ در میان ما حضور ندارد اما روحش در این مراسم حاضر خواهد بود و شاد می‌شود.


ویدیو مرتبط :
مرتضی پاشایی _ عاشق ترین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرتضی احمدی درگذشت


مرتضی احمدی - هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو - از دنیا رفت.