اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مرتبا در حال تولید بی سواد هستیم»



آموزش و پرورش  ,نهضت سواد آموزی

«مرتبا در حال تولید بی سواد هستیم»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود، گفت: به دلیل اینکه پاسخگوی خواسته‌های بعدی نیروهای جدید نیستیم، نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش کنیم.

دکتر علی‌اصغر فانی در نشست دیدار با روسای ادارات سواد آموزی سراسر کشور ضمن اشاره به مشکلات تحمیلی ناشی از اجبار در استخدام نیروی جدید در چند سال اخیر گفت: باید از پتانسیل و امکانات موجود در آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی استفاده کنیم. با توجه به اینکه زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که پس از ۳۵ سال هنوز آمار بیسوادی اعلام شود، باید طوری تلاش کنیم که بیسوادی هرچه زودتر ریشه کن شود.
 
وی افزود: باید در زمینه ریشه کنی بیسوادی هدفگذاری کنیم که از چه سنی به آن بپردازیم و در چه سنی به این مسئله توجه ویژه شود. فانی ادامه داد: در بحث سود آموزی اجبار وجود ندارد و این افراد خیلی تحت امر ما نیستند. معمولا این افراد کسانی هستند که سن بالایی دارند و مشغله و کارشان زیاد است و فرصت آزاد برای حضور سر کلاس درس ندارند و همین امر سواد آموزی برای این مجموعه را مشکل می‌کند.
 
وی با بیان اینکه فراموشی و رجعت یکی دیگر از مشکلات پیش روی سواد آموزی در کشور است، افزود: خیلی از این افراد به دلیل عدم تمرین و فراموشی دوباره به مرحله قبل بر می‌گردند، به همین دلیل است که رشته‌ای در دانشگاه تحت این عنوان به وجود آمده است. باید تلاش کنیم از افرادی که تحصیلکرده این رشته هستند و تخصص دارند بهره مند شویم.
 
وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری برای ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم، باید این کار را در حد وسعمان هرچه زودتر با توجه به وقت کمی که باقی مانده است، اجرایی کنیم. فانی تاکید کرد: باید ورودی به بی‌سوادی نداشته باشیم. امروز مرتبا در حال تولید کردن بیسواد هستیم. باید معاونت آموزشی ابتدایی تلاش ویژه‌ای کند و در مورد تولید افراد بیسواد اقدام لازم برای انسداد را انجام دهد. امروز در این خصوص ۹۸.۷ درصد تحت را پوشش قرار دادیم و ۱.۳ درصد باقی مانده است.
 
وی سه دلیل عدم حضور آموزش و پرورش در بعضی مناطق، دلایل فرهنگی که در بعضی مناطق مانع حضور دختران در کلاس درس می‌شود و منبع درآمد بودن کودکان برای خانواده را به عنوان علل تولید بی‌سوادی در کشور ذکر کرد و افزود: در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند. وی تاکید کرد: باید در ارتقای نیروی انسانی موجود تلاش کنیم. ماموریت سواد آموزی نباید طوری باشد که راسا وارد نظام آموزشی شود، بلکه باید مدیریت سواد آموزی را بر عهده بگیرد.
 
فانی در پایان گفت: امیدوارم در دورانی که در خدمت مردم هستم، بحث سواد آموزی را به جایی درست برسانیم و جشن بیسوادی را واقعا و به تدریج در استان‌های کشور برگزار کنیم. در گام نخست باید آمارها در این زمینه را تثبیت کنیم زیرا هنوز آمار دقیقی از این وضعیت (بیسوادی) در کشور نداریم./ایسنا


ویدیو مرتبط :
بی سواد و با سواد-need for sperm

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرهایی از سریال های در حال تولید



 

 

سریال,فیلم و سریال

 

40 درصد از تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دختری به نام آهو» به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی به پایان رسیده است.

تاکنون 40 درصد از تصویربرداری مجموعه تلویزیونی « دختری به نام آهو» انجام شده است. ضبط در لوکیشن‌های اختیاریه، آموزشگاه رانندگی در دیبایی و هفت تیر تمام شده و گروه به زودی راهی لوکیشن کارواش در اقدسیه می‌شوند.

این مجموعه به تهیه‌کنندگی علیرضا داوری و محمد حسین قره تپه‌ای تهیه می‌شود و روایت زندگی خانواده آقا مرتضی است که پنج پسر دارد که چهار پسر او ازدواج کرده‌اند و پسر کوچک او وحید که تازه از سربازی آمده قرار است وارد اجتماع شود، اما آقا مرتضی...

بهزاد فراهانی، سیروس گرجستانی، مریم امیر جلالی، شهره لرستانی، فلورنظری، میر طاهر مظلومی، شهرام عبدلی، مهدی امینی‌خواه، مجید یاسر، مریم سلطانی، یلدا قشقایی، آزیتا ترکاشوند، حامد صلح‌میرزایی و پندار اکبری بازیگران این سریال هستند.

گرچه شبکه تهران سه مجموعه برای نوروز تهیه می‌کند، اما پخش مجموعه « دختری به نام آهو» در نوروز گزینه قطعی‌تر است.

آخرین روزهای نگارش سریال «دارالعباده»

معاون سیمای صداوسیمای مركز یزد گفت: سریال «دارالعباده» مراحل پایانی نگارش فیلمنامه را طی می‌كند.

حسینی درباره تاخیر در تولید این سریال اظهار كرد: تاخیر زمانی معنا پیدا می‌كند كه موعدی مشخص برای تولید و ارائه‌ اثری تعیین شده باشد؛ لیكن انجام چنین پروژه‌ای عظیم با موضوعات بسیار گسترده، مستلزم زمان منطقی و مكفی است.

وی ادامه داد: موضوع دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل موضوعی بسیار گسترده است و نیازمند تولید چند اثر در گونه‌های مختلف برنامه‌سازی است تا ابعاد آن به شایستگی پرداخت شود.

وی ابراز كرد: بر اساس همین رویكرد، شبكه تابان یك سریال اجتماعی 13 قسمتی 45 دقیقه‌ای را طراحی كرده كه در یك قصه كاملا بومی به ابعاد مختلف سه ویژگی دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل پرداخته می‌شود.

حسینی تصریح كرد: این سریال نیازمند كار تحقیقی و پژوهشی همه جانبه و دقیق بود كه توسط همكاران پژوهشگر صدا و سیمای مركز یزد به سرانجام رسید. در مرحله بعد مذاكراتی برای انجام امور نویسندگی و كارگردانی با افرادی چون كیومرث پوراحمد، جواد اردكانی و ... همچنین با تعدادی از نویسندگان مطرح كشوری صورت گرفت.

وی گفت: هم‌اكنون محمدرضا شاهنده تا چند هفته دیگر نویسندگی آن را به پایان می‌برد و مرحله پیش تولید این سریال در یزد آغاز خواهد شد.

معاون سیمای صدا و سیمای مركز یزد بیان كرد: بخش اعظم عوامل تولیدی و كلیه بازیگران این سریال یزدی خواهند بود؛ چرا كه این اثر كاملا فضایی بومی محلی داشته و از لهجه شیرین یزدی بهره مند خواهند بود.

وی افزود: در این سریال 10 نفر نقش اصلی و 50 نفر نقش‌های مكمل دارند.

سریال طنز «دست بالای دست»

سریال نوروزی شبكه سه سیما به كارگردانی فرزاد موتمن، 20 درصد از مراحل تصویربرداری را پشت سر گذاشته است.

مجید مولایی  تهیه‌كننده سریال «دست بالای دست»گفت: تصویربرداری این سریال تا پیش از آغاز سال جدید ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به بازیگران سریالش، افزود: یوسف تیموری جایگزین حمید گودرزی در جمع بازیگران شده و فتحعلی اویسی، زهره مجابی و سمانه پاكدل به تیم بازیگران سریال «دست بالای دست» اضافه شده‌اند.

تصویربرداری سریال «دست بالای دست» به كارگردانی فرزاد موتمن و تهیه‌كنندگی مجید مولایی از ماه گذشته در تهران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این سریال با بازی بیتا فرهی، جواد عزتی، رضا فیض‌نوری، بیتا فرهی، مجید مشیری و مهرداد ضیایی با مضمون طنز برای پخش نوروزی از شبكه سه سیما تولید می‌شود.

«دست بالا دست» را خشایار الوند در 15 قسمت نوشته است.(مهر - ایسنا)

 

منبع: jamejamonline.ir