اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مربیان پیش‌دبستانی رتبه‌بندی می‌شوند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مربیان پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از رتبه‌بندی مربیان پیش‌دبستانی به کمک دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با  ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی رتبه‌بندی مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی اظهار کرد: رتبه‌بندی مدارس در نقشه راه سند تحول بنیادین آمده است که باید مطالعات درباره چگونگی انجام آن در کلیه مقاطع و سطوح تحصیلی در سال 95 انجام شود.

وی افزود: در سال 96 بر اساس یافته‌های مطالعات مذکور و ارزیابی نتایج آموزش و پرورش مدارس را رتبه‌بندی خواهد کرد. مواردی چون تاثیر رتبه در سرانه مدارس و ... پس از تکمیل مطالعات و استخراج نتایج مشخص خواهد شد، اما مسلما زمانی که برای مدرسه‌ای استانداردی تعریف می‌شود، باید مشوق‌هایی نیز برای مدرسه تعیین شود تا برای ارتقای خود انگیزه داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: برنامه‌هایی چون تعالی مدیریت و تدبیر که اکنون در مدارس اجرا می‌شوند زمینه خوبی برای رتبه بندی خواهند بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی پیش دبستانی‌ها نیز گفت: تقریبا صد درصد مراکز پیش دبستانی غیردولتی هستند. اکنون هم برای رتبه بندی مراکز و هم مربیان اقداماتی در دست انجام است و با همکاری دانشگاه فرهنگیان برنامه‌ای را برای رتبه بندی مربیان داریم که جزئیات آن بزودی اعلام خواهد شد.

دیمه ور افزود: حسن رتبه بندی این است که استانداردهای کیفیت را در آموزش و پرروش اعمال و واحدها خود را با استانداردها انطباق خواهند داد. امیدواریم بخش رتبه بندی مربیان را از سال 95 اجرا کنیم و رتبه بندی مراکز را پس از تکمیل مطالعات مذکور انجام دهیم.

وی درباره تاثیر رتبه بندی در دریافتی مربیان پیش دبستانی گفت: حقوق مربیان پیش دبستانی بر اساس قانون وزارت کار است و برخی فرصت‌ها چون طبقه بندی مشاغل در این قانون دیده شده است و می‌توانند از این امتیازات استفاده کنند اما موضوع مهمتر این است که چارچوبی برای مراکز تعریف خواهد شد که هرکدام چه مربیانی با چه رتبه‌هایی را برای چه پست‌هایی بکاربگیرند. در واقع این برنامه مسیر ارتقای شغلی مربیان را هم مشخص می کند و یک نظم ایجاد می‌کند.

 اخبارسیاسی -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
تجلیل از مربیان مهد كودك و پیش دبستانی امید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در بلاتکلیفی مربیان پیش‌دبستانی مقصر کیست؟



اخبار ,اخبار اجتماعی ,بلاتکلیفی مربیان پیش‌دبستانی

 

اخبار اجتماعی - در بلاتکلیفی مربیان پیش‌دبستانی مقصر کیست؟

دولت دهم مقصر اصلی بلاتکلیفی کنونی این مربیان بوده که متاسفانه دولت یازدهم وارث تصمیمات غیرکارشناسی دولت قبل شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با یادآوری وضعیت کنونی مربیان پیش‌دبستانی، گفت: دولت دهم مقصر اصلی بلاتکلیفی کنونی این مربیان بوده که متاسفانه دولت یازدهم وارث تصمیمات غیرکارشناسی دولت قبل شده است.

به گزارش خانه ملت، حجت‌ا... درویش‌پور درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی، گفت: آموزش و پرورش و دولت هنوز نتوانسته‌اند در این رابطه به نقطه مشترکی برسند و هنوز دولت ردیف استخدامی را به آموزش و پرورش نداده است.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم را برای برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اعلام کرده اما هنوز نتوانسته موافقت نهایی را از دولت بگیرد، افزود: در قانون به دولت مهلت داده شد ظرف دو سال با برگزاری آزمون و در نظر گرفتن شرایط لازم تکلیف این مربیان را مشخص کند.

درویش‌پور ادامه داد: متاسفانه تا کنون برای تعیین تکلیف وضعیت مربیان پیش دبستانی تعلل شده و آزمونی هم که قرار بود گرفته شود به علت دریافت نکردن مجوز لازم از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور لغو شد. این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه بلاتکلیفی مربیان پیش‌دبستانی از نظر قانونی، شرعی، عرفی و اخلاقی درست نیست، افزود: دولت باید هر چه سریع تر تکلیف استخدام این مربیان را با در نظر گرفتن تدابیر معین مشخص کند.

درویش‌پور با بیان اینکه سرگردانی مربیان پیش‌دبستانی عمر و جوانی آنان را هدر داده است، افزود: درصورتی که دولت در راستای تعیین‌تکلیف این افراد تدابیری نیندیشد، بی‌شک مشکلات بسیاری برای آنان و خانواده‌هایشان به وجود خواهد آمد. او ادامه داد: درحال حاضر مربیان پیش دبستانی بعد از سال ها انتظار برای استخدام دیگر فرصتی ندارند که اگر دولت استخدامشان نکرد به دنبال کار دیگری بروند یا بخواهند تغییر شغل بدهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری استدلال دولت درباره علت تاخیر در استخدام مربیان پیش‌دبستانی، گفت: جلوگیری از حجیم شدن دولت و کوچک نگه داشتن آن از نظر تعداد نیروی انسانی دلیل مخالفت با استخدام مربیان پیش‌دبستانی است. او با بیان اینکه درست است که استخدام نیروی جدید منجر به اختصاص بخش اعظمی از بودجه دولت به حقوق افراد می‌شود، افزود: اما نمی توان با این رویکرد به کسانی که مدت‌ها به نظام خدمت کرده‌اند، پشت کرد. درویش‌پور با بیان اینکه دولت در افزایش استخدام‌ها باید از بخش خصوصی استفاده کند، افزود: در صورتی که بخش خصوصی در کشور فعال شود بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری ریشه‌کن خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه در موضوع استخدام مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمتی دولت دهم بیشتر و دولت یازدهم کمتر مقصرهستند، تصریح کرد: دولت قبلی مقصر اصلی بلاتکلیفی کنونی این مربیان و متاسفانه دولت یازدهم وارث چنین تصمیماتی از دولت قبل است.

 

خرداد امسال علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش،‌ گفت: قرار شد کمیته‌ای سه نفره‌ای متشکل از نماینده کمیسیون آموزش مجلس، نماینده وزارت آموزش و پرورش و نماینده معاونت منابع انسانی ریاست‌جمهوری تشکیل شده و بررسی‌های لازم را در مورد میزان و نحوه استخدام‌ها در وزارت آموزش و پرورش انجام دهند.

اخبار اجتماعی - خانه ملت