اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مربیان حجاب در مدارس مستقر می شوند


به منظور نهادینه کردن موضوع حجاب از کودکی، تربیت مربیان حجاب در مدارس در دستور کار مرکز زنان ریاست جمهوری قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: معاون خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری گفت: به منظور نهادینه کردن موضوع حجاب از کودکی، تربیت مربیان حجاب در مدارس در دستور کار مرکز زنان ریاست جمهوری قرار گرفت.

زهرا سجادی اظهار داشت: از دی ماه سال 1384، در جلسه چهارصدو بیست و هفتمین شورای فرهنگ عمومی کشور که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند، طرحی با عنوان راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تصویب شد که به موجب آن بسیاری از نهادها، وزارتخانه ها و سازمان‌ها اعم از دولتی و غیردولتی موظف شدند تا اقداماتی را در جهت تحقق این طرح انجام دهند.

وی با بیان اینکه مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز موظف گردید تا در 6 حوزه فعالیت‌های انجام دهدف خاطرنشان کرد: تحقیق و تدوین کتب و مقالات مناسب درخصوص فلسفه حجاب و عفاف و شیوه‌های رواج آن در کشور و پاسخگویی به شبهات طرح شده در زمینه حجاب، تهیه پودمان آموزشی و ترویج فرهنگ عفاف برای خانواده‌ها، تشکیل دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای ارباب رجوع‌ها در دستگاه‌های اجرایی و تشکیلات غیردولتی، برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوع فرهنگ عفاف در مراکز علمی – تحقیقاتی بخشی از وظایف مرکز زنان است.

معاون خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری درباره سایر حوزه‌های فعالیت‌های مرکز زنان گفت: تشویق و حمایت از سازمان‌های مردم نهادی که درخصوص ترویج فرهنگ عفاف فعالیت می‌کنند و همکاری با سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص ترویج نهادها و الگوهای لباس‌های بومی ایرانی و تشویق و حمایت از مراکز تولید و توزیع لباس‌های ملی و اسلامی بخش دیگری از وظایف مرکز زنان است.

سجادی با بیان اینکه اقدامات زیادی در مورد موضوع عفاف و حجاب در مرکز زنان ریاست جمهوری انجام شده است، تصریح کرد: به منظور توسعه و فرهنگ‌سازی مولفه‌های حجاب از دوران مدرسه، تربیت مربیان حجاب در مدارس را در دستور کار این مرکز قرار دادیم و این طرح به زودی عملیاتی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
دوره دانش افزایی مربیان مدارس فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور مجوز برای 20 هزار بوفه مدارس/ پرداخت معوقات مربیان سازمان دانش‌آموزی تا پایان آذر



اخبار,اخبار اجتماعی,حمیدرضا کفاش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه تا به امروز 20 هزار بوفه مدارس مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: فعالیت‌ بوفه‌های مدارسی که مجوز رسمی ندارند قانونی نیست.»

حمیدرضا کفاش در حاشیه هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که صبح امروز به طور نمادین در مدرسه دخترانه شهیدان رامشه منطقه 2 تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره علت دریافت مبلغ 200 هزار تومان از بوفه‌های مدارس از سوی سازمان دانش آموزی، اظهار کرد: بوفه‌ها توسط مدرسه اداره می شوند و سازمان دانش آموزی به نیابت از معاونت تربیت بدنی و معاونت پرورشی مسئولیت نظارت و آموزش بوفه‌ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: رقمی که اخیرا برای دریافت از بوفه‌ها اعلام شده هنوز ثابت نشده است و این رقم در اختیار شوراهای استان‌هاست که آنها بر حسب موقعیت خود رقم دریافتی را مشخص می کنند و بر این اساس سالانه مبلغی بابت بوفه مدارس در اختیار سازمان دانش آموزی قرارمی‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت بهداشت نسبت به عوامل و کارکنانی که در بوفه مدارس فعالیت می‌کنند حساس است و تاکید دارد که حتما باید کارت بهداشت داشته و آموزش‌های لازم را دریافت کرده باشند گفت: از سوی دیگر بحث نظارت مداوم بر بوفه‌ها را داریم و بازرسانی اعزام می‌شوند که بر بوفه مدارس نظارت کنند.

کفاش ادامه داد: بوفه‌ها مجاز به فروش تمام محصولات غذایی نیستند و باید بر اساس نظر وزارت بهداشت اجناس خود را ارائه کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش کارکنان بوفه‌ها، لباس هماهنگ آنها و استمرار نظارت و ارزشیابی هزینه‌هایی را به همراه دارد گفت: از نظر سازمان دانش آموزی هزینه کردن برای این موارد از محل اعتبارات دولتی جای اشکال دارد.

 

به همین علت بخشی از درآمد بوفه‌ها باید با نظر شوراها در استان‌ها و مناطق برای آموزش، نظارت، کیفی سازی و بالا بردن سطح بوفه‌های مدارس هزینه شود.

کفاش افزود: رقم این آموزش و کیفی سازی برای یک سال تحصیلی بین 100 تا 200 هزار تومان است البته اگر مدرسه‌ای اعلام کند که درآمد کافی ندارد این مبلغ قابل کاهش خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مدارسی وجود دارند که حتی تا 400 هزار تومان هم از آنها دریافت شده است گفت: اگر موردی وجود دارد به حوزه بازرسی گزارش دهید البته ممکن است از یک مدرسه رقم 400 هزار تومان بابت دو شیفت دریافت شده باشد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا پرداخت این مبالغ قانونی است یا خیر گفت: از آنجا که این مبالغ صرف توسعه بوفه مدارس می‌شود و خود بوفه‌ها درآمدزایی دارند نمی‌توانیم از محل اعتبارات دولتی برای آموزش آنان هزینه کنیم، بنابراین دریافت این مبالغ قانونی است.

کفاش همچنین در واکنش به اینکه گفته می‌شود با این بخشنامه 80 تا 90 هزار بوفه مدارس تعطیل شده‌اند اظهار کرد: حتی بوفه یک مدرسه تعطیل نشده است اما مجوز فعالیت بوفه‌ها بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت صادر می‌شود بنابراین مدارس باید به شورای ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند و فعالیتشان را با استانداردهای وزارت بهداشت مطابقت دهند. اگر استاداردهای لازم را دریافت کند مجوز صادر می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه تا امروز 20 هزار مدرسه مجوز فعالیت بوفه‌ها را دریافت کرده‌اند گفت: البته ممکن است برخی مدارس مانند مدارس روستایی و کم جمعیت طالب بوفه نباشند همچنین مدارسی که بوفه آنها مجوز رسمی ندارد باید در انتظار صدور مجوز باشند. بنابراین مدرسه‌ای که مجوز برایش صادر نشده فعالیت بوفه‌اش قانونی نیست.

وی ادامه داد: مدارس داوطلب را بازرسی می‌کنیم و فعالیت بوفه آنها را با استانداردهای وزارت بهداشت تطبیق می‌دهیم و چنانچه حائز کف استانداردها باشند مجوز صادر می‌کنیم.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا مربیان سازمان دانش آموزی معوقه‌های چهار سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند گفت: سازمان دانش‌آموزی 10 تا 15 هزار مربی داوطلب دارد و مربیان آنها برای آموزش حق‌الزحمه دریافت می‌کنند که حداکثر آن 200 هزار تومان است.

 

از سال گذشته چهار میلیارد تومان به مربیان بدهکاریم که قول دادیم تا پایان آذر ماه بدهی سال قبل و حق‌الزحمه امسال آنها را یکجا پرداخت کنیم.

اخبار اجتماعی - ایسنا