اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مربای هویج با طعم دم موش!


صبح امروز در یکی از خوابگاه‌های آموزشی شهرستان جیرفت که صبحانه داده شد، دانشجویان متوجه جسمی در داخل شیشه مربا می‌شوند که پس از بررسی مشخص شد که دم موش است.

خبرگزاری ایسنا: صبح امروز در یکی از خوابگاه‌های آموزشی شهرستان جیرفت که صبحانه داده شد، دانشجویان متوجه جسمی در داخل شیشه مربا می‌شوند که پس از بررسی مشخص شد که دم موش است.

دکتر محمد امیرپور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در رابطه به این خبر گفت: صبح امروز به محض تماس با این معاونت در مورد این موضوع، کارشناسان به محل اعزام وموضوع پیگیری شد.

وی ادامه داد: با بررسی کارشناسان معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مشخص شد در مربای هویج استفاده شده، دم موشی موجود است که مصرف کنندگان بیشتر آن را مصرف کرده بودند.

امیرپور افزود: این طور به نظر می رسد که در حین تولید موش وارد خط تولید این کارخانه شده و در قسمتی از خط دم آن وارد این شیشه شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: به محض اطلاع از موضوع ، پیگری به صورت تلفنی از طریق دانشگاه علوم پزشکی تبریز که محل اعطای مجوز بهداشتی به این کارخانه بود انجام و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای بازدید وارائه گزارش به کارخانه محل تولید مربا اعزام شدند.

امیرپور از پیگیری کارشناسان این معاونت تا حصول نتیجه خبر داد و گفت: به محض اطلاع و جمع بندی موضوع، نتیجه اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
مربای هویج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مربای هویج خوش رنگ



 

 

مربا هویج

 

 


مواد لازم:


هویج
3 كیلوگرم
شكر
یك كیلوگرم
آب
به مقدار نیاز
آب لیمو
دو قاشق سوپخوری

 

 

طرزتهیه:


هویج ها را شسته و آن ها را چرخ كرده و یا خرد می كنیم وبعد شكر را در آب جوش می آوریم و وقتی شكر به نقطه جوش رسیده، هویج ها را به آن اضافه می كنیم و می گذاریم ملایم بجوشد تا هویج ها خوب پخته شوند و وقتی شكر آن قوام آمد از روی شعله برمی داریم و میگذاریم تا خنك شود و آنرا در ظرف مخصوص ریخته و در جای خنك نگه می داریم.


تذكر: برای اینكه مربا شكرك نزند، چند قطره آب لیمو به آن اضافه می كنیم.