اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مراقب کلاهبرداری های جدید پیامکی باشید!



اخبار,اخبار اجتماعی,کلاهبرداری های جدید پیامکی


 اخبار اجتماعی - مراقب کلاهبرداری های جدید پیامکی باشید!

وی افزود:‌ ازآنجایی که هیچ یک از بانک‌های خصوصی، دولتی و شرکت‌ها از طریق پیام کوتاه برای برندگان اطلاع رسانی نمی‌کنند و هیچ ارگانی نیز حق دریافت اطلاعات شخصی کارت‌های بانکی افراد را ندارند، لذا شهروندان باید هوشیاری لازم در این خصوص را داشته باشند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان از شگردهای جدید پیامکی کلاهبرداران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ دالوند با ارائه هشدارهای لازم به شهروندان گفت: اخیرا پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی همراه اول به تلفن همراه همشهریان ارسال و به آنها گفته می‌شود برای کسب اطلاعات با واحد مستقر تماس گرفته شود و کلاهبردان سپس با ارسال پیامکی برای افراد تماس گیرنده از آنها ارسال مشخصات کارت اعتباری را برای واریز مبلغ جایزه درخواست می‌کنند و با بکارگیری روش‌های متقلبه به شماره حساب و رمز بانک شهروندان دسترسی پیدا کرده و به موجودی حساب‌ها دستبرد می‌زنند.

وی افزود:‌ ازآنجایی که هیچ یک از بانک‌های خصوصی، دولتی و شرکت‌ها از طریق پیام کوتاه برای برندگان اطلاع رسانی نمی‌کنند و هیچ ارگانی نیز حق دریافت اطلاعات شخصی کارت‌های بانکی افراد را ندارند، لذا شهروندان باید هوشیاری لازم در این خصوص را داشته باشند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان لرستان با بیان اینکه همشهریان تحت هیچ شرایطی رمز دوم کارت خود را از طریق پیامک به هیچ شماره‌ای ارسال نکنند و هرگز به اینگونه پیامک‌های دریافتی اطمینان نداشته و به حساب‌های بانکی اعلام شده پولی واریز نکنند، گفت: پیامک‌های مشکوک را از گوشی خود پاک کرده و در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی با مراجعه به سایت رسمی آن موسسه یا مراجعه صلاحیت‌دار و یا تماس تلفنی با سایر شماره تلفن‌های رسمی از صحت پیام‌ها مطمئن شوند و موارد مشکوک را به فوریت های پلیسی 110 و پلیس آگاهی اطلاع دهند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واعظی: مراقب کلاهبرداری پیامکی باشید


وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی خود نوشت: پیامک های ارسالی به نام وزارت ارتباطات و اعلام برنده شدن افراد و درخواست رمز کارت بانکی کلاهبرداری است؛ مردم هوشیار باشند.

خبرگزاری ایرنا: وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی خود نوشت: پیامک های ارسالی به نام وزارت ارتباطات و اعلام برنده شدن افراد و درخواست رمز کارت بانکی کلاهبرداری است؛ مردم هوشیار باشند.

محمود واعظی در شبکه اجتماعی تبیان نوشت: برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از نام وزارت ارتباطات و ارسال پیامک به کاربران اعلام می کنند که آنها در مسابقه یا قرعه کشی این وزارتخانه برنده شدند و با دریافت رمز کارت بانکی کاربران، قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

وی تاکید کرد: این گونه پیامک ها هیچ ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و کلاهبرداری است؛ از این رو مردم هوشیار باشند.

گفتنی است، کلاهبرداری با نام وزارت ارتباطات در سابق نیز وجود داشته است به گونه ای که در سال 1392 نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های وابسته در اطلاعیه ای اعلام کردند: هیچ گونه قرعه کشی ندارند و استفاده از نام این مجموعه ها با هدف سودجویی و کلاه برداری است.