اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مراقب سیم‌كارت خود در این شهرها باشید


شركت ارتباطات سیار با ارائه سرویس رومینگ بین‌الملل خود تعرفه‌ها و خدمات این سرویس را بر اساس شهرها و كشورهای همپوشان اعلام كرده است. مشتركینی كه از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده می‌كنند، هزینه مكالمات آن‌ها، بر اساس تعرفه‌های كشور میزبان محاسبه می‌شود. ایسنا: كسانی كه به شهرهای مرزی ایران مسافرت می‌كنند، توجه داشته باشند كه در صفحه LCD تلفن همراه‌شان IR-TCI و یا IR-MCI موجود باشد و اگر به غیر از این دو مورد به موارد دیگری برخورد كنند، حاكی از آن است كه در حوزه سرویس اپراتور كشور همسایه قرار گرفته‌اند و كلیه مكالمات به صورت مكالمات بین‌الملل محاسبه می‌گردد.

شركت ارتباطات سیار با ارائه سرویس رومینگ بین‌الملل خود تعرفه‌ها و خدمات این سرویس را بر اساس شهرها و كشورهای همپوشان اعلام كرده است. مشتركینی كه از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده می‌كنند، هزینه مكالمات آن‌ها، بر اساس تعرفه‌های كشور میزبان محاسبه می‌شود.

امكان همپوشانی در شهرهای زابل، بازارچه مرزی تایباد،‌ آستارا،‌ شهرهای مرزی آذربایجان غربی، شهرهای مرزی کردستان، منطقه فاو و روستاهای اطراف، شلمچه، جزایر خلیج فارس در صورت استفاده از شناور وجود دارد. همچنین همپوشانی در كشورهای افغانستان، آذربایجان،‌ ارمنستان و تركیه، عراق و تركیه، عراق و كویت، عراق و امارات است.

چنانچه مشترك ایرانی، در كشوری به غیر از ایران، به برقراری تماس مبادرت ورزد، این نوع تماس، با تماس داخلی متفاوت بوده و با نرخ تماس بین‌الملل به مقصد ایران محاسبه خواهد شد. به منظور جلوگیری از استفاده از رومینگ بین‌الملل و تحمیل هزینه اضافی، به این روش عمل شود:

وضعیت منوی Network گوشی تلفن همراه خود را در حالت Manual قرار داده و IR-MCI یا IR-TCI را انتخاب كنید.

با فعال‌سازی PINCODE و SECURITY CODE (قفل ایمنی ) گوشی از سوء استفاده از تلفن در موارد مفقودی و یا سرقت تلفن همراه جلوگیری به‌عمل آورید.

نرخ‌های اعلام شده متغیر بوده و توسط اپراتورهای طرف قرار داد تعیین می‌شود. بدیهی است با افزایش نرخ از طرف اپراتورهای مربوطه، تغییرات اعمال و در صورتحساب منظور می‌شود.

مشتركین می‌توانند جهت جستجوی تعرفه رومینگ كه کلیه نرخ ها به ریال است به سایت همراه اول مراجعه كنند و با انتخاب نام كشور و اپراتور تحت پوشش از تعرفه دقیق مكالمات خود اطلاع یابند.

لازم است مشتركین بدانند نرخ تبدیل ارزهای اعلام شده به ریال متغیر است و با نوسان این نرخ مبلغ شارژ نیز تغییر خواهد کرد و هزینه مکالمات رند به دقیقه محاسبه می‌شود به عبارتی دیگر برای تماس های کمتر از 60 ثانیه هزینه کامل یک دقیقه محاسبه می‌شود. به گزارش ایسنا هم‌چنین نرخ وصولی مکالمات دریافتی مبلغ 2300 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه اضافه و به نرخ وصولی مکالمات با اپراتور ثریا امارات متحده عربی مبلغ 10176 ریال به ازای هر دقیقه اضافه می‌شود؛ همچنین مشتركین در صورت تماس با سایر كشورها، باید هزینه‌ای كه اپراتور میزبان تعیین می‌كند را پرداخت كنند.

*نكات ضروری رومینگ: فعال سازی PIN CODE سیم كارت و قفل رمز دار گوشی سو استفاده‌های احتمالی در صورت سرقت یا مفقودی تلفن را كاهش و در صورت خاموش نمودن تلفن همراه در مكان‌های شلوغ احتمال سواستفاده از تلفن را در صورت مفقودی به حداقل می‌رساند.

در حفظ و نگهداری سیم كارت و گوشی خود حداكثر دقت لازم را به عمل آورده و آن را در اختیار افراد نا آشنا، متصدی هتل و... قرار نداده و در موارد ضروری حتما" سیم كارت را از گوشی خارج كرده و نزد خود نگه دارید. مشتركان باید بعد از پایان مكالمه با زدن دكمه قطع تلفن از قطع مكالمه خود اطمینان حاصل كنند تا هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط را متحمل نشوند.

چنانچه ارتباط مشترك به هر دلیل برقرار نشود یا در حین انجام مكالمه ارتباط قطع شود و یا در صورت شنیدن هر پیامی، حتما با رعایت بند فوق از قطع ارتباط مطمئن و سپس اقدام به تماس مجدد كنید، چنانچه تماس اولیه قطع نگردد برقراری ارتباط‌های همزمان موجب محاسبه هزینه‌های ناخواسته رومینگ خواهد شد.

به مجرد شماره گیری (0098) در خارج از کشور، هزینه تماس به صورت هزینه رومینگ محاسبه خواهد شد، حتی اگر این تماس بدون پاسخ یا منجر به شنیدن پیغام شبكه باشد و یا شماره گیری بصورت ناقص انجام گیرد شامل هزینه رومینگ خواهد شد. به گزارش ایسنا در صورت بر قراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در كشور ثالث برای تلفن همراه تماس گیرنده هزینه مكالمه به صورت بین‌الملل و برای مخاطب هزینه تماس دریافتی مطابق با تعرفه‌های اعلام شده محاسبه خواهد گردید.

اما درصورت افزایش كاركرد تلفن همراه بیش از مبلغ 200 دلار شركت ارتباطا سیار مجاز به قطع تلفن همراه بوده اما بدلیل تاخیر در ارسال این اطلاعات امكان قطع دقیقا" در حد مجاز تعیین شده وجود نداشته و مسوولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع برعهده مشترك است. ضمن آنكه احتمال انتقال بخشی از مبلغ كاركرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.

 در صورت مفقود شدن گوشی بلافاصله مراتب را به یكی از بستگان درجه یك خود در داخل كشور اطلاع داده تا از طریق مراجعه به ادارات دولتی مشتركین نسبت به قطع آن اقدام كنند. با توجه به وصل تلفن همراه پس از 20 روز توسط شركت ارتباطات سیار، توصیه می‌شود مالك تلفن همراه نسبت به مراجعه به اداره مربوطه و اخذ سیم كارت جدید اقدام كند. با توجه به تعرفه‌های بسیار بالای تماس از كشورعربستان به ایران، توصیه می‌شود كه از ایران با حجاج محترم تماس برقرار شود.

مطالعه جدول تعرفه‌های رومینگ و نحوه چگونگی انتخاب شبكه اپراتور مورد نظر موجبات كاهش هزینه مكالمات شمارا فراهم می‌سازد. این اطلاعات در پرتال MCI به آدرس WWW.MCI.ir موجود می باشد.

اپراتورهای طرف قرارداد به تفکیک قاره

قاره آسیا با 39 كشور و 120 اپراتور، قاره اروپا با 38 كشور و 102 اپراتور، قاره آفریقا با 28 كشور و 38 اپراتور، قاره آمریكا با 4 كشور و 5 اپرتور و اقیانوسیه با یك كشور و یك اپراتور طرف قرارداد با شركت ارتباطات سیار ایران هستند.


ویدیو مرتبط :
دستگاه سیم كارت ریدر ارزان قیمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدارهای پیاپی؛ مراقب سیم کارتتان باشید



اخبار,اخبار اجتماعی , سیم کارتها

بحث ساماندهی سیم‌کارتهای بدون هویت از سال گذشته مورد توجه مسوولان قوه قضائیه، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفت، با این حال همچنان هشدارها در زمینه سوءاستفاده از سیم کارت افراد ادامه دارد.

 پدیده سیم‌کارت‌های جعلی و ناقص یا همان سیم‌کارت‌های بدون هویت موضوعی بود که طی سالیان گذشته مشکلات متعددی ایجاد کرده و در نهایت موجب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه به اقدامی جدی دست بزند.

بر این اساس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی سال گذشته اعلام کرد که مشترکانی که پیامی مبنی بر لزوم احراز هویت را از سوی اپراتور خود دریافت می‌کنند ملزم هستند کد ملی خود را پیش از نیمه بهمن ماه، به اپراتور مربوطه اعلام کنند.

علت این ضرب‌الاجل در احراز هویت سیم‌کارت‌ها نیز اینگونه اعلام شد که با بهره‌گیری از سیم‌کارت‌هایی که هویت جعلی دارند، کلاهبرداری‌های متعدد صورت گرفته و به واسطه آنها مشکلات مختلفی ایجاد شده است.

بر این اساس مشترکانی که به آن‌ها اعلام شده بود که باید به تکمیل اطلاعات خود بپردازند تا نیمه بهمن ماه سال قبل فرصت داشتند نسبت به ارسال کد ملی خود به اپراتور اقدام کنند. در توضیح بیشتر دلیل این اتفاق هم اینگونه اعلام شده بود که در بازه‌ای از زمان در سالهای قبل، به هنگام خرید سیم‌کارت کد ملی افراد پرسیده نمی‌شده که حالا لازم است مشخصات سیم‌کارت براساس کد ملی مالک مشخص باشد به همین دلیل مشترکانی که اپراتور آن‌ها اعلام کرده اطلاعاتشان ناقص است، موظف شدند کد ملی خود را از طریق شیوه‌های اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این خصوص خاطرنشان کرده بود: لازم است تا بهمن ماه(سال قبل) تمام مشترکان کدهای ملی خود را به اطلاع اپراتور برسانند چراکه در غیر این صورت سیم‌کارت‌های آن‌ها قطع خواهد شد.

البته در همان دوره هم تاکید می شد پدیده‌ای به نام سیم‌کارت بی‌نام و نشان وجود ندارد اما برخی مشترکان، سیم‌کارتهایی در اختیار دارند که در موارد متعدد ممکن است مالکیت آن‌ها به نام فرد دیگری ثبت شده باشد. به عبارت دیگر ما در سطح کشور با پدیده‌ای به نام سیم‌کارت‌های جعلی و ناقص مواجهیم که در حال حاضر اراده حاکمیت بر آن است که به سرعت وضعیت این سیم‌کارت‌ها مشخص شود.

غلامرضا داداش زاده با بیان این‌که طی سال‌های گذشته به واسطه سیم‌کارتهای جعلی مشکلات متعددی ایجاد شده و اقدامات خلاف کارانه از جمله کلاهبرداری و حتی قتل صورت گرفته، اظهار کرده بود: از سوی دیگر به واسطه این سیم‌کارتها قاچاق ترافیک انجام می‌شود و حجم این قاچاق نیز بسیار بالاست و درنهایت لازم است جلوی این تخلفات گرفته شود؛ بر همین اساس حاکمیت تاکید دارد که تا اسفند ماه امسال تکلیف این موضوع روشن شود.

حال حدود یکسال از اجرای این طرح می گذرد و طبق آنچه پیشتر اعلام شده دیگر سیم کارتی وجود ندارد که مشخصات کامل مالک آن در سامانه اپراتور مربطه ثبت نشده باشد با این وجود همچنان در این حوزه جای دقت نظر بیشتر وجود داشته و ضروری است مردم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان دهند تا به شیوه های مختلف مانع سوء استفاده از سیم کارتهایی که به نامشان ثبت شده شوند.

بر این اساس به تازگی مشترکان برخی اپراتورها از جمله رایتل پیامک‌هایی را هم در این ارتباط دریافت کرده اند که در قالب آنها بار دیگر بر اهمیت جلوگیری از امکان سوء استفاده‌های احتمالی از سیم کارتها تاکید شده است.

در متن یکی از این پیامکهای ارسالی آمده است: «مشترک گرامی!مسئولیت هرگونه سوء استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه برعهده مالک قانونی آن است. معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه-معاونت پیشگیری دادگستری تهران».

در پیامکی دیگر نیز اینگونه عنوان شده است که «مشترک گرامی!در صورت سرقت یا مفقود شدن تلفن همراه،به منظور پیشگیری از هرگونه سوء استفاده از سیم کارت به یکی از دفاتر خدمات مشترکین مراجعه و نسبت به مسدود کردن سیم کارت اقدام نمائید. معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه-معاونت پیشگیری دادگستری تهران».


اخبار اجتماعی  -  ایسنا