اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مراقب خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه باشید!


تاكنون چندین بار به خرید شارژ از سایت‌های اینترنتی اقدام كرده یا حداقل به فكر تهیه شارژ از این طریق افتاده اید. اما آیا این شیوه تهیه شارژ همیشه به نفع شما خواهد بود؟!

خبرگزاری ایسنا: اگر شما هم از كاربران تلفن‌های همراه اعتباری باشید احتمالا تاكنون چندین بار به خرید شارژ از سایت‌های اینترنتی اقدام كرده یا حداقل به فكر تهیه شارژ از این طریق افتاده اید. اما آیا این شیوه تهیه شارژ همیشه به نفع شما خواهد بود؟!

با توجه به مشغله شهروندان امروزی و در عین حال گسترش استفاده از تلفن‌های همراه اعتباری این روزها تهیه شارژ تلفن همراه در بسیاری از موارد به یكی از مشكلات تبدیل شده و دراین میان، برخی شركت‌های اینترنتی سعی كرده‌اند با ارائه این خدمات تا حدی مشكل مشتركان را برطرف كنند.

حتی در این زمینه این شركت‌ها به رقابت با یكدیگر پرداخته و سعی می‌كنند با ارائه كوچك‌ترین تخفیف هم كه شده پای مشتریان اینترنتی را به سایت خود باز كنند و برنده این رقابت باشند، اما نكته‌ای كه در این میان اغلب مورد كم توجهی قرار می‌گیرد بحث امنیت كاربران در بهره‌گیری از این شیوه است.

در حال حاضر آمار دقیقی درباره تعداد سایت‌هایی كه به ارائه این خدمات می‌پردازند وجود ندارد، اما با این حال بسیاری از كاربران تلفن‌های همراه اعتباری شارژ خود را از طریق سایت‌های مختلف دریافت می‌كنند كه این موضوع در عین سادگی می‌تواند مخاطراتی هم به دنبال داشته باشد.

یك كارشناس كه به عنوان یك هكر كلاه سفید در گفت‌وگویی تلفنی در یكی از برنامه‌های تلویزیونی سخن می‌گفت، در این باره عنوان كرد: اكنون حتی در فروشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا گاه خدمات تقلبی به فروش می‌رسد. به عنوان مثال، همین چند روز پیش بود كه خبرعرضه word تقلبی به واسطه شركت معروف اپل منتشر شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در كشور ما هم در زمینه سوء‌استفاده از اطلاعات موارد زیادی وجود دارد و به همین دلیل لازم است كه كاربران حتما به اصالت و سلامت سایت‌هایی كه از آنها خرید می‌كنند توجه داشته باشند.

این كارشناس امنیت اطلاعات در ادامه عنوان كرد: ممكن است شما بتوانید شارژ خود را از سایت مورد نظر دریافت كنید و حتی هیچ مشكلی ایجاد نشود. اما نكته‌ای كه باید در این میان مورد توجه قرار بگیرد آنكه شما برای خرید شارژ اینترنتی رمز دوم حساب بانكی خود را در اختیار این سایت‌ها قرار می‌دهید و ممكن است در آینده آنها بخواهند اطلاعات شما را مورد سوءاستفاده قرار دهند.

وی ادامه داد: در واقع یكی از شگردهای هكرها در سراسر دنیا این است كه خدمات اولیه را به درستی ارائه كنند تا به واسطه ارائه این خدمات بتوانند به اطلاعات محرمانه افراد دسترسی پیدا كنند.

در چنین شرایطی ممكن است شما به كرات شارژ تلفن همراه خود را از این سایت‌ها تهیه كنید و هیچ اتفاقی هم نیفتد، اما پس ازچند ماه به یكباره حساب شما هك شود و شما حتی حدس نزنید كه ممكن است عاملان هك‌كننده حساب شما همان شركت‌های اینترنتی ارائه خدمات شارژ بوده باشند.

این كارشناس امنیت اطلاعات در پایان صحبت‌های خود به اتفاقات اخیر حوزه بانكداری اشاره كرد و گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد با وجود تمام حساسیت‌هایی كه وجود دارد ما در زمینه حفظ اطلاعات تلاش چندان موثری نداشته‌ایم و لازم است از این به بعد این موضوع مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.            


ویدیو مرتبط :
خرید شارژ های تلفن همراه از اینترنت بانک شهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شارژ همراه اول،شارژ ایرانسل،خرید شارژ$$روش ارسال فكس از تلفن همراه



 

خرید کارت شارژ همراه اول

 

حرید کارت شارز ایرانسل

 

روش ارسال فكس از تلفن همراه

طی سال‌های گذشته فكس بهترین و سریع‌ترین راه ارسال نامه و پیام از شهری به شهر دیگر بود كه این وظیفه در سال‌های اخیر به سرویس‌های ایمیل و پیامك محول شده است اما هنوز شركت‌ها و سازمان‌هایی هستند كه كماكان از طریق ارسال فكس فعالیت‌هایشان را پیگیری می‌كنند.

 

همراه اول,ارسال فکس با همراه اول,ارسال فکس با سیمکارت همراه اول

 

 

ارسال فكس از تلفن همراه امكانی است كه از سوی اپراتورهای تلفن همراه كشور فعال شده است.

همراه اول در این باره بیان كرده است كه جهت ارسال فکس به مشترکینی که سرویس فکس آن‌ها فعال شده، باید از شماره فکس اختصاص یافته به مشترک استفاده شود و جهت بررسی فعال بودن سرویس، در صورت تماس با شماره فکس اختصاص یافته، برروی صفحه نمایشگر پیام «Fax call» را مشاهده كنند.

فعال‌سازی سرویس فكس به صورت حضوری و غیرحضوری است كه در روش حضوری مالک یا وکیل قانونی می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل و مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی، اصل وکالت‌نامه، در صورت مراجعه وکیل قانونی) را ارائه كنند.

اما در روش غیرحضوری، مشترکین در صورتی که خدمات غیرحضوری تلفن همراه خود را فعال كرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به فعال‌سازی سرویس فکس اقدام كنند و سپس سیستم یک شماره به فکس اختصاص می‌دهد.

 

شارژ همراه اول

 

به گزارش ایسنا، پس از فعال سازی سرویس فکس، در صورتی که گوشی مشترک، این سرویس را پشتیبانی كند، مشترك می تواند به یکی از2 روش زیر ازسرویس فکس استفاده كند:

 

شارژ همراه اول

 

1) مشترکینی که گوشی تلفن همراهشان دارای منوی فکس است، می‌توانند مستقیما فکس را ارسال یا دریافت كنند و درصورت لزوم از طریق اتصال گوشی به چاپگر، متن را روی صفحه چاپ کنند.

 

شارژ همراه اول

 

2) با قرار دادن سیم‌کارت در رایانه شخصی، (با نصب برنامه GSM Modem در رایانه شخصی) فکس را ارسال و دریافت كنند.

منبع:ایسنا