اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مراقبت مادر 104 ساله از دختر 87 ساله‌اش



نگهداری فرزندان از والدینشان در سنین میانسالی امری جدید نیست اما این بار مادر 104 ساله آمریكایی مراقبت از فرزند بیمارش را بر عهده گرفت.

 

مراقبت مادراز دختر

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این مادر 104 ساله با وجود كهولت سن همچنان مراقبت از دختر 87 ساله‌اش را كه به زوال عقلی و آلزایمر مبتلاست، برعهده دارد.این مادر و دختر در تمام مدت زندگی‌شان از هم دور نبوده‌اند حتی زمانی كه «گارسیا» ازدواج كرد، در خانه‌ای نزدیك به ساختمان سكونت مادرش اقامت كرد.

 

برادر 60 ساله «گارسیا» گفت: خواهر و مادرم تقریبا تمام زندگی‌شان را با هم بودند و اكنون نیز همه كارهایشان را با هم انجام می‌دهند.

 

این مادر 104 ساله برای فعال نگهداشتن ذهن دخترش مجبور است به طور مداوم با او صحبت كند و در مورد مسائل مختلف از او سوال بپرسد زیرا این بهترین شیوه برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، «روساریو» با وجود سن بالایش ظاهری جوان و سرحال دارد و برای دیدن و شنیدن نیازی به سمعك و عینك ندارد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
قدرت عجیب یک دختر 10 ساله مقابل پسر 11 ساله- مچ اندازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر بچه ده ساله مادر شد!



در رویدادی نادر در نوع خود، یک دختربچه ده ساله اسپانیایی در جنوب اسپانیا نوزادی به دنیا آورد.بهگزارش خبرگزاری آلمان از خرز دلا فرونترا در جنوب اسپانیا،‌ مسئولان محلی اسپانیایی امروز سه شنبه حال این مادر بسیار جوان و فرزندش را خوب توصیف و اعلام کردند آنها توانستند بیمارستان را ترک کنند.

 

بر اساس گزارش رسانه های اسپانیایی، پدر این نوزاد پسر نیز هنوز به سن قانونی نرسیده است.

 

این نوزاد که در بیمارستان دانشگاهی شهر خیرز دی لا فرونتیرا به دنیا آمد دو کیلو و نهصد گرم وزن داشت.

 

دفتر امور اجتماعی که از طریق بیمارستان از ماجرا مطلع شد اکنون در حال بررسی این مسئله است که آیا این نوزاد و مادرش نزد خانواده این مادر به خوبی سرپرستی خواهند شد یا خیر.

asriran.com