اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مراسم خداحافظی چاک هیگل


چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا از نیروهای مسلح آمریکا خداحافظی می کند.

واحد مرکزی خبر: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا از نیروهای مسلح آمریکا خداحافظی می کند.

باراک اوباما درمراسم نیروهای مسلح برای تودیع چاک هگل که امروز در ساعت چهار بعد از به وقت محلی برگزار خواهد شد ،حضور خواهد داشت.

دراین مراسم همچنین باب ورک معاون وزیر دفاع،ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا و دیگر مقامات ارشد دولت اوباما حضور خواهند داشت.


ویدیو مرتبط :
مراسم خداحافظی ایرانی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاک هیگل: آمریکا در ایران کنسولگری تأسیس کند!



چاک هیگل: آمریکا در ایران کنسولگری تأسیس کند!

تحلیل یک روزنامه انگلیسی از دلیل عدم توافق ایران و آژانس، ادعای آمریکا درباره اثرگذاری تحریم ها بر برنامه هسته ای ایران، موضع کاخ سفید در قبال ادعای دستیابی ایران به تجهیزات ممنوعه هسته ای، اظهارات یک نماینده آمریکایی درباره ایران و چین و مواضع چاک هیگل درباره رابطه ایران و آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که از روز گذشته تاکنون به شیوه های گوناگون در مطبوعات مختلف بین المللی بازتاب داشته، به موضع گیری آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مذاکرات دو روز پیش با ایران اختصاص دارد.

در این راستا، فارغ از نقل صرف خبر عدم حصول توافق نهایی در گفت و گوهای مذکور، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» تلاش کرده تا مسئولیت به نتیجه نرسیدن مذاکرات را به گردن ایران بیندازد. این روزنامه به نقل از یکی از دیپلمات های آژانس که البته در مذاکرات حضور نداشته می نویسد: «با وجود ابراز تعهدات فراوان، ایران به شیوه صحیحی مذاکره نمی کند. به نظر می رسد اکنون باید از خودمان بپرسیم که آیا این هنوز تاکتیک صحیحی است یا خیر». ایندیپندنت همچنین عدم موفقیت ایران و آژانس در دستیابی به توافق نهایی را به منزله ای نشانه ای منفی و ناامیدکننده برای کشورهای عضو 1+5 می داند که قصد دارند درباره برنامه هسته ای ایران با این کشور مذاکره نمایند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما در خبری در رابطه با تحریم ها، خبرگزاری کویت می نویسد کاخ سفید روز گذشته مدعی شده تحریم های بین المللی علیه ایران، توانسته عناصری از برنامه هسته ای این کشور را متوقف کند و ایران را در دستیابی به بخشی از اهداف هسته ای خود ناکام بگذارد. به نوشته این خبرگزاری، کاخ سفید در بیانه خود اعلام کرده امیدوار است ایران با اتخاذ تصمیمی راهبردی وارد مذاکرات 26 فوریه در قزاقستان شده و آماده گفت و گو درباره مسائل بنیادین باشد؛ به نحوی که در زمینه توجه به نگرانی های جامعه بین المللی درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران، پیشرفت حاصل شود. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در مطلب دیگری در همین رابطه، سخنگوی کاخ سفید موضع خود در قبال ادعاهای اخیر درباره تلاش ایران برای دستیابی به برخی تجهیزات ممنوعه قابل استفاده در برنامه هسته ای را بیان کرده است. به نوشته «رویترز»، جاش ارنست در این زمینه مدعی شده کاخ سفید از تلاش های ایران برای دستیابی به مواد حساس مرتبط با برنامه هسته ایش آگاه است.

با این حال، وی به طور خاص به مورد مشخصی در این زمینه اشاره نکرده است. وی در این رابطه اظهار داشته: «ما به خوبی از تلاش های تهاجمی ایران بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت به منظور دستیابی به مواد حساس جهت برنامه غنی سازی اورانیوم خود آگاهیم». این اظهارات پس از آن بیان می شود که برخی مطبوعات و رسانه ها، از تلاش ایران برای واردات برخی آهنرباهای خاص مورد استفاده در تأسیسات هسته ای از کشور چین خبر داده بودند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

البته ادعاها درباره ارتباطات خاص ایران و چین تنها به این مورد محدود نمانده و سایت شبکه خبری «بلومبرگ»، اظهارات یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه را پوشش داده است. به نوشته این سایت، «مایک راجرز»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده چین و ایران، حملات سایبری علیه ایالات متحده را افزایش داده اند. وی اظهار داشته این گونه حملات، اطلاعات حساس را در معرض خطر قرار داده و به طور بالقوه، اثراتی جدی بر عملیات های فدرال و نظامی، زیرساخت های حساس، بخش های محرمانه، تمامیت کشور و همچنین قابلیت دسترسی اطلاعات حساس دولتی، بخش خصوصی و شخصی دارد. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، «واشنگتن اگزمینر» مطلب جدیدی را درباره «چاک هیگل»، نامزد پست وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده که به جنجال ها پیرامون وی دامن می زند.

در شرایطی که هیگل به سبب مواضع به اصطلاح «نرم» خود در قبال ایران، از سوی برخی سناتورهای آمریکایی مورد انتقاد است، این سایت خبری می نویسد وی در سال 2007 در یک سخنرانی خواستار تأسیس یک کنسولگری توسط آمریکا در ایران شده است.

وی در آن سخنرانی گفته ایالات متحده باید یک راهبرد دیپلماتیک جدید برای تعامل با ایران بیابد که متحدان منطقه ای، قدرت نظامی و ابزار اقتصادی آمریکا را با یکدیگر تجمیع کند. به گفته وی، بخشی از این راهبرد می تواند بازگشایی یک کنسولگری در ایران باشد تا از این طریق، تعاملات مردمی میان دو کشور افزایش یابد./تابناک