اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکره جدید ایران و پژو


معاون وزیر صنعت با تشریح جزئیات مذاکره جدید ایران با پژو بر سر تولید قطعات، صادرات و قیمت‌گذاری محصولات تولیدی مشترک با ایران، گفت: خودروهای جدید پژو در ایران قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت با تشریح جزئیات مذاکره جدید ایران با پژو بر سر تولید قطعات، صادرات و قیمت‌گذاری محصولات تولیدی مشترک با ایران، گفت: خودروهای جدید پژو در ایران قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه هیچ توافقی با شرکت فرانسوی رنو برای تولید خودروی کوئید در ایران خودرو انجام نگرفته است، گفت: به عنوان رئیس هیات مدیره ایران‌خودرو اعلام می‌کنم که هیچ توافقی با شرکت رنو برای تولید کوئید در ایران صورت نگرفته است، البته شرکت خودروسازی سایپا مذاکراتی را با این شرکت فرانسوی برای تاسیس یک شرکت مشترک به صورت جوینت‌ونچر صورت داده که بر این اساس کارگروهی هم برای بررسی و نظارت بر پیشرفت کار از سوی مدیرعامل این مجموعه تعیین شده که به او و هیات مدیره این شرکت گزارش می‌دهند. در این میان تا مذاکرات نهایی نشود، بنده در جریان جزئیات آن نیستم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی مسائل ضد برجام در مجامع بین‌المللی، تاثیری بر فعالیت مشترک پژو با ایران نداشته و مذاکرات ما در سطح عملیاتی بوده و در حد کارشناسی نیست که خللی به آن وارد شود. در این میان قاعده‌ای شروع کرده‌ایم که بعد از رفع محدودیت‌ها نیز قرارداد منعقد شد و تشکیل شرکت جوینت‌ونچر نیز آخرین مراحل ثبت خود را سپری می‌کند و به زودی کار را آغاز خواهد کرد. هفته گذشته نیز جلسه جدیدی با پژو در مورد قرارداد فرعی و مسائل مرتبط با جزئیات تولید قطعه، صادرات و قیمت‌گذاری برگزار شد.

وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری خودروهای جدید پژو در ایران که به صورت جوینت‌ونچر تولید می‌شود، باید براساس شرایط بین‌المللی صورت گیرد و خود من فکر می‌کنم با خودروهایی که از این شیوه تولید می‌شوند، باید مشابه خودروهایی که طی هفته‌های گذشته از شمول قیمت‌گذاری دولتی خارج شدند، برخورد شوند. اما با توجه به شرایط، مشکلی به لحاظ قیمت‌گذاری نداریم و قیمت‌گذاری دولتی این خودروها صورت نمی‌گیرد. ظن من بر این است که قطعا از قاعده‌های محدودکننده قیمت‌گذاری بری هستند.


ویدیو مرتبط :
پژو به ایران برگشت(قرارداد ایران خودرو و پژو امضا میشه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکره در پاریس برای بازگشت پژو به ایران



اخبار,اخبار اقتصادی , بازگشت پژو به ایران

 

اخبار اقتصادی - مذاکره در پاریس برای بازگشت پژو به ایران

سخنگوی گروه PSA به خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که کارلوس، تاوارس رئیس هیات مدیره و ژان کریستف کمار، مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای گروه PSA با محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنایع ایران و هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو پاریس دیدار کردند.

جمعه گذشته یکی از سخنگوهای گروه PSA اعلام کرد که کارلوس تاوارس، رئیس هیئت مدیره این گروه با مسئولین بلند پایه ایرانی در پاریس دیدار کرده است تا در زمینه بازگشت احتمالی خودروساز فرانسوی به ایران صحبت کنند.
 
به گزارش ایسنا، PSA فعالیت های خود در ایران را بدنبال تشدید تحریم های بین المللی علیه تهران در فوریه 2012 قطع کرد.
 
سخنگوی گروه PSA به خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که کارلوس، تاوارس رئیس هیات مدیره و ژان کریستف کمار، مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای گروه PSA با محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنایع ایران و هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو پاریس دیدار کردند.
 
وی اشاره کرد: آنها دورنمای یک همکاری استراتژیک مبنی بر ایجاد یک جوینت ونچر (همکاری مشترک) در ایران را مورد بررسی قرار دادند.
 
در ماه جولای گذشته گروه PSA اعلام کرده بود که در حال ادامه مذاکرات خود است تا فعالیت های خود در ایران را از سر گیرد.
 
بر اساس گزارش فرانس پرس، مذاکراتی میان ایران و گروه 5+1 در جریان است تا راهکاری برای پرونده هسته ای این کشور که 10 سال است روابط بین المللی را با مشکل مواجه کرده یافت شود. گروه 5+1 و ایران در جولای گذشته وعده 24 نوامبر آینده را برای حصول به نتیجه نهایی معین کرده بودند. مسئله غنی سازی اورانیوم وبرداشتن تحریم های اقتصادی و مالی بین‌المللی موضوعات مورد اختلاف دو طرف است.
 
پژو یکی از همکاران مهم ایران خودرو برای تولید بومی خوردوهای 405 و 206 بود. این خودروساز سهم بزرگی از بازار خودروی ایران را در اختیار دارد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا