اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکره برای خروج زندان اوین از تهران



اخبار,اخباراجتماعی ,محمد باقر قالیباف

شهرداری تهران و قوه قضاییه برای تبدیل کردن زندان اوین به پارک عمومی در حال مذاکره هستند و امیدواریم به زودی بتوانیم این امر را اجرایی کنیم.

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران و قوه قضاییه برای تبدیل کردن زندان اوین به پارک عمومی در حال مذاکره هستند و امیدواریم به زودی بتوانیم این امر را اجرایی کنیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران که امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان شهری و سفیران در بوستان گفت‌وگو برگزا شد، با بیان اینکه جلسه‌ای با آملی لاریجانی در خصوص زندان اوین انجام شده است، اظهار کرد: شهرداری تهران و قوه قضاییه برای تبدیل کردن زندان اوین به پارک عمومی در حال مذاکره هستند و امیدواریم به زودی بتوانیم این امر را اجرایی کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری آمادگی کامل برای خرید پارک پردیسان را دارد، گفت: مصوبه‌ای در شورای سوم در خصوص واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تصویب شده است.

وی ادامه داد: استفاده از پارک پردیسان حق عمومی مردم است و این پارک باید مرکز تفریحی برای همه شهروندان باشد، به همین منظور شهرداری آمادگی کامل برای خرید این پارک را دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه گل و گیاه باعث شادی روح و روان انسان‌ها می‌شود، یادآور شد: شهروندان می‌توانند همراه با خانواده‌هایشان در یک فضای چشم نواز، اوقات فراغت خود را سپری کنند.

قالیباف با اشاره به موضوع اطلاع رسانی دقیق از سوی رسانه‌ها مبنی بر بعضی از اخبار افزود: رسانه‌ها وظیفه اطلاع رسانی دقیق و به موقع را در خصوص بعضی از گفتارها دارند، اما متاسفانه در خصوص انعکاس بعضی از موارد دقت لازم را انجام نمی‌دهند، به این منظور که اهمیت درخت و فضای سبز از مهمترین دغدغه‌های شهرداری تهران است اما این موضوع به درستی انعکاس داده نشده است.

وی اضافه کرد: مسئله عمران و زیر ساخت‌های آن و همچنین مترو که سالانه 30 کیلومتر در تهران احداث می‌شود، جزو مهمترین دغدغه‌های شهرداری است که می‌تواند در تاریخ یک کشور بی نظیر باشد و این امر در کشورهای توسعه یافته از چنین کیفیتی برخوردار نیست و این امر باید به درستی در میان مردم انعکاس داده شود.

قالیباف با اشاره به بعضی از صحبت‌ها در خصوص تعطیلی کارهای عمرانی پایتخت تصریح کرد: شهرداری کارهای عمرانی را در پایتخت تعطیل نکرده بلکه کارهای خود را به صورت زیر زمینی انجام می‌دهد و بیشتر نیروهای شهرداری به صورتشبانه روزی و در سه شیفت کاری فعالیت می‌کنند و همچنین یک سوم فعالیت‌های شهرداری مختص به احداث مترو است.

شهردار تهران در خصوص توسعه فضای سبز در پایتخت گفت: امروزه حفظ فضای سبز برای ما موضوعیت دارد و توانسته‌ایم سرانه فضای سبز را از 9 متر به 15.5 متر افزایش دهیم، به این منظور که هر فرد می‌تواند گسترش قابل توجه این امر را مشاهده کند.

وی با بیان اینکه در دوازده روز گذشته ملاقاتی با رئیس موسسه پرماگون آلمان داشته‌ام گفت: توسعه فضای سبز در شهر تهران با وجود بارش‌های کم به خوبی مشاهده می‌شود و این امر ناشی از تلاش‌های شهرداری تهران است.

قالیباف تاکید کرد: شهرداری تهران برای آبیاری فضای سبز از هیچگونه آب شربی استفاده نمی‌کند و آبیاری درخت و گیاهان به صورت قطره‌‌ای و تحت فشار توسط آب خام انجام می‌شود.

قالیباف با اشاره به اینکه امروزه در شهرداری تهران مسئولان برای توسعه فضای سبز تلاش‌های شبانه روزی دارند، افزود: امروزه فضای سبز به 39 هزار هکتار رسیده که در گذشته فقط 16 هزار هکتار کمربند سبز داشتیم.

وی اضافه کرد: در طرح 5 ساله دوم شهرداری تهران، توسعه فضای سبز به 50 هزار هکتار در پایتخت علاوه بر آن 15.5 متر برای هر نفر خواهد رسید.

شهردار تهران با اشاره به قول‌هایی که در خصوص باغ دامپزشکی در منطقه 11 داده شده است، تصریح کرد: سرانه فضای سبز منطقه 9، 10 و 11 بسیار کم است، تقریبا 5 متر، که این رقم قابل قبول نیست، به همین منظور در تلاش بودیم که با تملک باغ دامپزشکی فضای سبز منطقه یازده را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه همه هزینه‌های این باغ بر عهده شهرداری تهران است، گفت: 2 دهم هکتار این باغ به پارک عمومی برای استفاده همه شهروندان تبدیل می‌شود و همچنین شهرداری تهران تا پایان سال این پارک را آماده و شهروندان می‌توانند سیزده بدر سال آینده از این پارک برای تفریح استفاده کنند.

قالیباف در خصوص پارک 1400 هکتاری یاس که در سیزده بدر امسال برای شهروندان آمده سازی شده بود، تصریح کرد: در زمینه تخریب فضای سبز کم لطفی نکنید، به این منظور که این امر در دهه هفتاد اتفاق افتاده و در دهه 80 مسیر رشد و توسعه فضای سبز بسیار بالا رفته و این امر نشان از تلاش‌های مکرر شهرداری است.

وی اضافه کرد: منکر سوء استفاده افراد سودجو در خصوص قطع درختان و خشک کردن آن‌ها نمی‌شوم اما برخورد قاطعانه و جریمه، بازدارنده این افراد نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه درخت حق عمومی همه افراد است، ادامه داد: نباید به خاطر یک درخت مالکیت شخصی که از درخت اهمیت بیشتری دارد را نادیده گرفت، چرا که اسلام و قوانین به ما این اجازه را نمی‌دهند که به خاطر یک درخت حق شخصی را نادیده بگیریم.

قالیباف درباره واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران افزود: در شورای دوم شهر تهران مصوب شد پارک پردیسان در اختیار شهرداری قرار بگیرد و مردم نیز از این فضا استفاده کنند. این پارک حق مردم است و نباید تبدیل به یک مرکز اداری صرف باشد بنابراین شهرداری تهران آمادگی خرید پارک پردیسان را دارد و اگر محیط زیست نخواهد بفروشد حداقل اجازه دهند این پارک درست نگهداری شود و شهرداری با هزینه‌های خود آنجا را ساماندهی و آن پارک را تبدیل به یک مطالبه عمومی کند.

به گفته قالیباف 7 رود دره در شهر تهران وجود دارد که به دنبال آن هستیم امسال رود دره فرحزاد را به بالا آماده کنیم که این اقدام بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است ولی یکی از زیباترین تفرجگاه‌های تهران است.

وی با توجه به اینکه بعضی از رسانه ها خبر هایی درباره اینکه شهرداری پارک و خیابان را هم فروخت منتشر می کنند، تاکید کرد: این امر رسانه ها به دور از انصاف است زیرا که شهرداری به صورت مجاهدانه و مسئولانه برای توسعه فضای سبز تلاش می کند.


  اخبار ا جتماعی  -  باشگاه  خبر نگاران 


ویدیو مرتبط :
مهدی هاشمی خود را به زندان اوین تهران معرفی کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب درگیری زندانیان و ماموران زندان اوین تهران



زندان اوین,درگیری در زندان اوین

تکذیب درگیری زندانیان و ماموران زندان اوین تهران

مدیرکل زندان‌های استان تهران با تکذیب درگیری ماموران زندان اوین با برخی از زندانیان، گفت: بازرسی از زندان، موضوع جدید و تازه‌ای نیست و هر ماه صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سهراب سلیمانی درباره انتشار اخباری مبنی بر درگیری ماموران زندان اوین با برخی از زندانیان، ضمن تکذیب این موضوع، اظهار کرد: ساعت 8:30 صبح روز پنج‌شنبه بازرسی زندان توسط ماموران انجام شد که این بازرسی طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها هر ماه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بازرسی از زندان، موضوع جدید و تازه‌ای نیست و هر ماه صورت می‌گیرد و بازرسی عمومی بوده و از تمامی زندانیان انجام می‌شود؛ بنابراین بازرسی صورت گرفته، معمولی و ماهیانه بوده است./ایسنا