اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکره با ایران درباره مبارزه با تورم


صندوق بین المللی پول اعلام کرد: این نهاد با مقامات عالی رتبه ایرانی مذاکراتی را در زمینه لزوم مبارزه با تورم و اجرای اصلاحات برای فراهم کردن زمینه رشد اقتصادی در این کشور انجام داده است.

ایرنا: به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، این صندوق روز گذشته در بیانیه ای افزود: دولت جدید ایران به خوبی به ضرورت اجرای اصلاحات در شرایط کنونی واقف است.
 
دراین بیانیه آمده است: مذاکرات 10روزه که پنجشنبه گذشته پایان یافت با هدف مقابله با نرخ بالای تورم و احیای رشد اقتصادی ایران و نیز ضرورت پرداختن به سیاست های قدیمی و چالش های ساختاری در اقتصاد این کشور متمرکز بوده است.
 
این صندوق همچنین اعلام کرد: چالش های پیش روی اقتصاد ایران اصلاح یارانه ها، نظام بانکی و شرکت ها و نیز چارچوب های پولی و مالی این کشور است.
 
بیانیه مذکورهمچنین اشاره ای اجمالی به تاثیر تحریم ها علیه ایران داشت که باعث شد دست تهران برای فروش نفت و دیگر محصولاتش به کشورهای جهان و نیز خرید کالاها و خدمات از خارج کشور تا حدودی محدود شود.
 
این نهاد مالی بین المللی افزود: به رغم دشواری های خارجی، اطلاع و درک مقامات ایرانی از چالش ها و نیز انتظارات بالای بخش های مختلف اقتصاد این کشور فرصتی مناسب و به موقع را برای پیشبرد اصلاحات مورد نظر فراهم می آورد.
 
خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش آورده است: انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن (خرداد) و پیروزی حسن روحانی باعث شد امید به توافق با قدرت های غربی در زمینه برنامه هسته ای ایران افزایش یابد و هرگونه توافق می تواند به لغو تحریم ها و احیای اقتصاد ایران منتهی شود.
 
مذاکرات هسته ای ژنو چند روز قبل بدون نتیجه در ژنو پایان یافت اما احتمال آن وجود دارد در ادامه این گفت و گوها که قرار است 20 نوامبر(29 آبان) ازسرگرفته شود، توافقی حاصل شود.
 
دراین میان صندوق بین المللی پول اعلام کرد در اوایل سال (میلادی) آینده رسما بازنگری اقتصاد ایران را موسوم به ˈمشاوره ماده 4ˈ آغاز خواهد کرد.
 
ˈماده 4 قسمت مهمی از فعالیت های معمول صندوق بین المللی پول است که معمولا هر ساله و در خصوص بررسی اوضاع اقتصادی کشورهای عضو انجام می گیرد.ˈ


ویدیو مرتبط :
تورم بدتر از تورم ایران هم بوده ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد «فارسی۱» برای مذاکره با ایران!



 

پیشنهاد «فارسی۱» برای مذاکره با ایران!

 

گروه رسانه ای موبی به عنوان یك مجموعه مسلمان و معتقد به یكسری ارزش های اسلامی و انسانی شدیداً ناراحت است و نگرانی هایی خود را از طریق مصاحبه با شما رسماً اعلام می كنیم.

ماهنامه مدیریت ارتباطات نوشت:

حاجی كمیل، مشاور ارشد و مدیر هماهنگی گروه رسانه ای موبی، مالک اصلی شبکه «فارسی ۱» از پیشنهاد مدیران این شبکه جنجالی ماهواره برای گفت وگو با مدیران جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی در گفت وگوی مشروح با ماهنامه مدیریت ارتباطات در خصوص بازار هدف این شبکه ماهواره ای گفت: بازار هدف ما به عنوان یك رسانه فارسی زبان، سه كشور ایران، افغانستان و تاجیكستان است. شبكه ما در افغانستان شناخته شده است اما تا به حال نتوانسته ایم در تاجیكستان بیننده آنچنانی جذب كنیم. مجموع بیننده های ما در افغانستان، تاجیكستان و بخش هایی از پاكستان در حدود ۹ میلیون نفر است ولی درایران در حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون بیننده در ۲۴ ساعت داریم كه این یك رقم بالایی است.

● از رسانه های ایران شکایت کردیم

وی در خصوص ارتباطات این شبکه با شبکه های سرمایه گذاری یهودی از جمله «روپرت مورداک» نیز گفت: «گروه رسانه ای موبی به عنوان یك مجموعه مسلمان و معتقد به یكسری ارزش های اسلامی و انسانی شدیداً ناراحت است و نگرانی هایی خود را از طریق مصاحبه با شما رسماً اعلام می كنیم. اتهام بستن به یك مسلمان و آن هم ارتباط با مجموعه ای از یهودی ها یك گناه كبیره است. ما مسلمان هستیم و معتقد به ارزش های اسلامی. آنچه كه ما مسلمانان در ایران و افغانستان و به طور كلی در جهان اسلام را به هم متصل می كند، دغدغه ها و اهداف مشترك هست و باید باشد. دغدغه ما به هرحال وجود و حضور صهیونیسم است و ما نگران وضعیت فلسطین هستیم. فلسطین دغدغه مشترك مسلمانان و هدف مقدسی برای ماست. ما اتهام همكاری با یهودی ها كه از طریق برخی رسانه ها مطرح می شود را هتك حرمت خود می دانیم و این موضوع را از طریق سفارت ایران در افغانستان پیگیری كردیم و از شبكه ها و رسانه هایی كه این اتهام ها را به ما بستند، رسماً گله مند هستیم و شكایتی را هم به سفارت ایران در كابل تحویل داده ایم. ما در ابتدای تأسیس مورد اتهام قرار گرفته ایم كه وابسته به جمهوری اسلامی ایران هستیم، سپس مورد اتهام قرار گرفتیم كه وابسته به جنبش سبز هستیم و در این اواخر هم متهم می شویم كه وابسته به مجموعه ای از یهودی ها هستیم كه در واقع من همه اینها را شدیداً تكذیب می كنم. ما به عنوان یك رسانه مستقل این را برای خود عار می دانیم كه وابستگی به هر مجموعه ای از داخل یا خارج داشته باشیم. رسانه ها اگر قرار است كسی را متهم كنند، باید براساس اسناد و شواهد عمل كنند. هیچ اسنادی مبنی بر وابستگی ما به هیچ گروهی وجود ندارد. من فكر می كنم بخش عمده ای از نگرانی ها درباره فارسی وان حتی در سطح مخاطبان به همین اتهام ها مربوط است.»

● حاضریم فارسی وان رسانه مشترک ایران-افغانستان شود

حاجی کمیل با بیان اینکه «ما به هیچ وجه قصد هیچ گونه تهاجمی را نداریم»، تصریح کرد: «البته نگرانی های بر حق ملت شریف ایران و مسؤولان ایرانی را درك كردیم و به آن احترام می گذاریم. اینها برای ما آموزنده است و ما آماده هستیم و این روحیه انعطاف پذیری در بین ما وجود دارد كه این نگرانی ها را برطرف كنیم.»

وی گفت: «پیشنهاد ما به عنوان یك راه حل این است كه بیاییم فارسی وان را به یك رسانه مشترك تبدیل كنیم. چرا بیاییم همدیگر را تخریب كنیم؟ بیاییم با یكدیگر تفاهم و همكاری كنیم. به اصطلاح رسانه های ایران، ما منحرف شدیم و منحرف كننده هستیم. لطفاً صداوسیما، وزارت محترم ارشاد و نهادهای فرهنگی بیایند ما را هدایت كنند. ما این آمادگی را داریم كه هر آنچه را كه مایه نگرانی است و هر سوژه ما كه ضد ارزشی هست را برداریم، حذف كنیم و برنامه های مشتركی را جایگزین كنیم. ما اعلام می كنیم این آمادگی را داریم كه با صداوسیما برنامه های مشترك تولید كنیم. ما این آمادگی را داریم كه مثلاً به جای «ویكتوریا» بیایم سریال مولانا را بسازیم، به جای سریال «همسایه ها» بیاییم از زندگی رودكی، سنایی و سایر مشاهیر بزرگ ایران مستندسازی و سریال سازی كنیم. اگر واقعاً این نگرانی ها برحق است كه هست، سازمان ها و نهادهای فرهنگی داخل ایران بیایند با ما همكاری كنند. این كار دو فایده دارد؛ اول اینكه ما هدایت می شویم و دوم اینكه ما ثابت می كنیم به هیچ گروه و سازمان خارجی وابسته نیستیم و یك مجموعه مستقل هستیم. ما این توانمندی را درخود داریم كه با صداوسیما یك همكاری مشترك را آغاز كنیم، آنهم بر اساس یك تفاهم نامه.»

● ما به مناسبت های مذهبی احترام می گذاریم

مدیر هماهنگی شرکت رسانه ای موبی در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت: «ما حاضریم سریال هایی كه باعث نگرانی مقامات ایران است را حذف كنیم اما زمانی این كار را می كنیم كه یك تفاهم وتوافقی صورت بگیرد. حداقل باید جایگزینی برای پخش به جای این سریال ها انتخاب شود. اگر این طور نشود، ما چیزی برای پخش نداریم. چه چیزی را پخش كنیم؟ ما آمادگی این را داریم كه از امروز مذاكرات خود را آغاز كنیم. جذابیت های فرهنگی و توریستی بسیاری در ایران وجود دارد، ما مفاخر و مشاهیر مشتركی داریم كه می توانند زمینه های بسیار خوبی برای همكاری مشترك دارند. متأسفانه به فارسی وان همیشه با دید منفی نگاه شده است كه ناشی از همان اطلاعات غلط است. ما تمام مناسبت های مذهبی را رعایت كردیم، از روزی كه تلویزیون را تأسیس كردیم، احترام به مناسبت های مذهبی به عنوان یك اصل در كار ما وجود داشته است. چون ما مسلمان هستیم. ما برای اولین بار به عنوان یك شبكه ای كه از خارج ایران پخش می شود، در اذان «علیاً ولی الله» را گذاشتیم؛ آن هم از كجا، از قلب یك كشور عربی كه مجموعه ای از وهابیت هم در این كشورهای عربی فعال هستند.»

● تکذیب وابستگی به مرداک

حاجی کمیل در خصوص ارتباط این شبکه ماهواره ای با مورداک نیز گفت: «اتفاقاً من مورداك را زمانی شناختم كه نامش را از طریق رسانه های ایران شنیدم. قبل از آن من شناخت خوبی از مورداك نداشتم. بعد یك مقدار تحقیق كردم تا ببینم قضیه چیست و این مورداك كیست. بعد متوجه شدم كه به عنوان بزرگترین امپراطور رسانه در دنیا مطرح است و متوجه شدم كه اتهام بستن ما به مورداك مثل این می ماند كه فلان بقالی كوچك سر كوچه مال فلان رئیس جمهور است؛ یعنی ما در این حد كوچك هستیم.... ما وابستگی به مورداك را تكذیب می كنیم و هیچ وابستگی به هیچ ارگان یا گروه سیاسی هم نداریم... اجازه بدهید اینجا توضحیات بیشتری هم بدهم. ببینید ۵۰ درصد سهم شبكه فارسی وان متعلق به گروه رسانه ای موبی و ۵۰ درصد آن متعلق به شركت استار است. ما با شاخه هند شبكه استار مشاركت داریم. شاخه هند استار با شاخه هنگ كنگ مشاركت دارد و در حقیقت یكی از بخش های شریك شریك شریك ما با فاكس نیوز (شبكه تلویزیونی آمریكایی متعلق به مورداك) شراكت دارد كه ربطی به ما ندارد. ما هرگونه رابطه مستقیم و غرض آلود را با مجموعه مورد اشاره شما تكذیب می كنیم....»... / گزارش : سایت خبری تحلیلی تابناک