اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکرات گسترده آمریکا و اروپا با ایران


رادیو فرانسه در گزارشی با موضوع تحولات اقتصادی ایران، گسترش تجارت بین المللی با جمهوری اسلامی و همکاری های صنعتی غرب، مذاکرات در حال انجام بین تهران و شرکت های آمریکایی و غربی را گسترده خواند.

خبرگزاری ایرنا: رادیو فرانسه در گزارشی با موضوع تحولات اقتصادی ایران، گسترش تجارت بین المللی با جمهوری اسلامی و همکاری های صنعتی غرب، مذاکرات در حال انجام بین تهران و شرکت های آمریکایی و غربی را گسترده خواند.

پایگاه اینترنتی رادیو فرانسه در گزارش خود ادامه داده است: رؤسای شرکت های خودروی سازی ایران و فرانسه به مدت ده ساعت در تهران بر سر توسعه صنعت خودروسازی در ایران و همکاری های دوجانبه دو شرکت پژو و ایران خودرو با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده اند.

در ادامه گزارش آمده است: منابع خبری در فرانسه نیز اعلام کرده اند شرکت های بزرگ آمریکایی و اروپایی از مدت ها پیش گفت وگوها و مذاکرات خود را با دولت ایران برای توسعه همکاری های اقتصادی آغاز کرده اند.

رادیو فرانسه گزارش داده است: شرکت های آمریکایی مختلف از جمله بوئینگ، کرایسلر، جنرال موتورز و سیسکو سیستمس تلاش می کنند با لغو تحریم ها سهمی از بازار ایران را کسب کنند.

این منبع خبری در باره راهبرد جمهوری اسلامی برای گسترش روابط اقتصادی خارجی نوشته است: دولت ایران اعلام کرده که شمار وابستگان اقتصادی سفارتخانه های خود را سه برابر افزایش می دهد و هدف از این اقدام توسعه مبادلات اقتصادی با کشورهای مختلف برای دوره پس از تحریم ها است.

بنا به این گزارش، شمار ی از این وابستگان اقتصادی به سوییس، آلمان، اسپانیا، صربستان و ایتالیا اعزام خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
اتمام دور اول مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا (news.iTahlil.com)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز دور سوم مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا/ظریف پیش از دیدار با کری و اشتون:پیشرفت بوده اما هنوز فاصله وجود دارد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دور سوم مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز شد


مذاکرات سه جانبه جان کری، کاترین اشتون و محمدجواد ظریف که از بعد از ظهر دیروز آغاز شده بود دقایقی پیش از سرگرفته شد.

 

 

ظریف پیش از دیدار با کری و اشتون:پیشرفت بوده اما هنوز فاصله وجود دارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از دیدار سه جانبه با همتای امریکایی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:همچنان بین طرفین فاصله هست ولی باید تلاش کنیم.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف در حالی که محل اقامت خود را در هتل به سمت محل برگزاری نشست سه جانبه با همتای امریکایی و اشتون ترک می کرد در جمع خبرنگاران در این باره که آیا طرفین پیشرفت داشته اند یا خیر؟ اظهار داشت: پیشرفت حتما وجود داشته ولی هنوز فاصله وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که فاصله چقدر کم شده گفت: فاصله هست ولی باید تلاش کنیم ببینیم به کجا می رسیم.
/مهر