اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکرات وین، روز جمعه متوقف می شود


پانزدهمین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ با انجام دو دیدار میان معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و چین ادامه می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی ساعت ۱۷ به وقت وین (۱۹:۳۰ به وقت تهران)، با همتای چینی خود دیدار می‌کنند.

هم‌چنین قرار است دیدار نیز بین هیات ایران و هیات آمریکایی در ساعت ۱۸ به وقت محلی (۲۰:۳۰) به وقت تهران برگزار شود.

جلسه کارشناسی میان ایران و ۱+۵ از ساعت ۱۵ به وقت وین به ریاست حمید بعیدی نژاد برگزار شد.

مذاکرات وین روز جمعه متوقف می شود

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای به مهر خبر داد: مذاکرات روز جمعه متوقف خواهد شد و اکنون رایزنی ها درباره زمان دور آتی و تمدید ادامه دارد.

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: مذاکرات امروز با آمریکا و اتحادیه اروپا بحث درباره تمدید و شرایط تمدید مذاکرات است.

وی گفت: روز جمعه مذاکرات این دور متوقف خواهد شد.

این عضو تصریح کرد: هنوز میزان تمدید مذاکرات و زمان دور آتی مشخص نشده است.


ویدیو مرتبط :
مذاکرات هسته ای وین در روز پایانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان روز نخست مذاکرات ایران و آژانس در وین/ادامه مذاکرات ۹ صبح فردا به وقت وین



 مذاکرات ایران و آژانس در وین

پایان روز نخست مذاکرات ایران و آژانس در وین/ادامه مذاکرات ۹ صبح فردا به وقت وین

نخستین روز دوازدهمین دور مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این نهاد بین‌المللی در وین پایان یافت و مذاکرات ساعت ۹ صبح فردا (به وقت وین) از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دوازدهمین دور مذاکرات فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به ریاست رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس و ترو واریورانته معاون آمانو در محل مقر آژانس در وین آغاز شده بود، پایان یافت.

این مذاکرات قرار است فردا (سه‌شنبه) نیز ادامه یابد.

رضا نجفی پیش از این گفته بود که طرفین در این دور از مذاکرات وارد مباحث جزیی و محتوایی خواهند شد.

پیش از این مذاکرات، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس دیدار و رویکرد جدید ایران به آژانس را ارائه و درباره همکاری‌های فیمابین و همچنین مذاکرات ایران و 1+5 به گفت‌‌وگو پرداخت و در گفت وگو با فارس این مذاکرات را مفید، سازنده و رو به جلو خواند.

عراقچی همچنین در جمع خبرنگاران گفته بود که پیشنهاد جدیدی از سوی ایران به آمانو ارائه کرده است.

یازدهمین دور مذاکرات ایران و آژانس پس از آغاز به کار دولت یازدهم و با انتصاب رضا نجفی به عنوان نماینده جدید ایران در آژانس، روز پنجم مهر ماه در محل نمایندگی دائم ایران در آژانس در وین برگزار شد و طرفین ضمن ابراز رضایت از این مذاکرات آن را سازنده‌ خواندند.

شهر وین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آبان ماه) نیز میزبان نشست کارشناسی ایران و 1+5 است و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را عهده‌دار است و کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت، تجارت و صنعت، راه و مسکن، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی، در هیئت ایرانی حضور دارند.

دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا،‌ آلمان،‌ فرانسه، انگلستان،‌ روسیه و چین) قرار است روزهای 16 و 17 آبان به ریاست ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار و سپس در سطح معاونان ادامه یابد.

قرار است کارشناسان بعد از برگزاری این نشست نتایج را به پایتخت‌ها برده و مقامات کشورشان را در جریان توافقات حاصله قرار دهند.

در نشست ژنو جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد جدیدی تحت عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق‌های جدید» به طرف مقابل ارائه کرد.

/فارس