اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکرات ایران و آمریکا برای سومین‌ بار


قرار است امروز جلسات دو جانبه در نیویورک ادامه پیدا کند بر این اساس امروز ایران نشست های جداگانه ای با آمریکا، روسیه و چین خواهد داشت.

خبرگزاری مهر: در ادامه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 که از روز جمعه در نیویورک آغاز شده است، روز گذشته به وقت محلی دیدارهای دو جانبه بین محمدجواد ظریف و کاترین اشتون و همچنین سیدعباس عراقچی و هلگا اشمیت معاونین ظریف و اشتون برگزار شد.

همچنین شب گذشته دیدار چهار جانبه ایران با سه کشور اروپایی نیز در نیویورک انجام گرفت.

قرار است امروز جلسات دو جانبه در نیویورک ادامه پیدا کند بر این اساس امروز ایران نشست های جداگانه ای با آمریکا، روسیه و چین خواهد داشت.

تیم مذاکره کننده هسته ای از روز سه شنبه به نیویورک سفر کرده است. ظریف روز چهارشنبه مذاکرات دو جانبه ای همراه با ناهار کاری با کاترین اشتون داشت، ایران و آمریکا پیش از آغاز مذاکرات رسمی دو دور مذاکرات دو جانبه داشتند ایران همچنین با روسیه نیز مذاکرات دو جانبه ای داشت.

رئیس جمهور کشورمان امشب به منظور شرکت در شصت و یکمین اجلاس سازمان ملل عازم نیویورک خواهد شد.

تحلیلگران مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک را نقطه روشنی برای مذاکرات تا پیش از پایان مهلت 3 آذر برای پایان مذاکره ایران با 1+5 می دانند.


ویدیو مرتبط :
مذاکرات سومین روز ایران در ژنو به روایت صدا و سیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز سومین دور مذاکرات ایران و آمریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و آمریکا

سومین دور مذاکرات دو جانبه محمدجواد ظریف و جان کری در هتل رویال پلازا مونترو سوییس آغاز شد.

به گزارش ایسنا، وزیران خارجه ایران و آمریکا در ادامه مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به چارچوبی کلی از توافق جامع از روز دوشنبه گفت‌وگوها را از سر گرفتند.

دو طرف تاکنون حدود پنج ساعت گفت‌وگوهای فشرده را پشت درهای بسته انجام داده‌اند و بر اساس اعلام قبلی در این دور مذاکرات مسایل فنی هسته‌ای با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نیز مورد بحث قرار گرفت. با این حال انتظار است تا علاوه بر مسایل فنی، موضوعات مربوط به چگونگی لغو تحریم‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

در همین چارچوب مقامات عالی هسته‌ای دو کشور روز سه‌شنبه در دو نوبت گفت‌وگوهایی را به طور دو جانبه و نیز با حضور وزیران خارجه برگزار کردند. هم‌چنین معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا عصر امروز نیز با حضور هلگا اشمید، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند.

هم‌زمان با مذاکرات عصر روز سه‌شنبه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در کنگره آمریکا درباره توافق احتمالی هسته‌ای بین ایران و 1+5 سخنرانی کند. سخنرانی نتانیاهو با مخالفت بسیاری از دموکرات‌ها و دولت اوباما مواجه شده است.

مذاکرات این هفته تا پنج‌شنبه ادامه دارد.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا