اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدیر مسئول روزنامه ایران محاکمه می‌شود


مدیر مسئول روزنامه ایران به همراه مدیر دو سایت خبری، فردا در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می شود.

خبرگزاری صدا و سیما: مدیر مسئول روزنامه ایران به همراه مدیر دو سایت خبری، فردا در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می شود.

قاضی سیامک مدیر خراسانی رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران در ادامه رسیدگی به پرونده های مطبوعاتی 25 مرداد ماه را برای رسیدگی به پرونده ‌های مدیران مسئول روزنامه ایران ، مدیران سایت‌ های معماری نیوز و انصاف نیوز تعیین کرده است.

دادگاه رسیدگی به پرونده‌ های مدیران مسئول این روزنامه و دو سایت ‌های خبری با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار می‌شود.

پرونده مدیر مسئول روزنامه ایران به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر با شکایت شهرداری، پرونده مدیر سایت معماری نیوز به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و پرونده مدیر سایت انصاف نیوز نیز به اتهام نشر اکاذیب با درج مطالب کذب تشکیل شده است.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با آقای رضا محزونیه مدیر مسئول روزنامه نسل فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات تازه از پرونده مدیر مسئول روزنامه ایران


در این لایحه اعلام شده است که با توجه به سوابق آقای جوانفکر وی به هیچ عنوان قصد مجرمانه نداشته و این مطالب تعارضی با مقررات و قوانین ندارد و متهم بیگناه است.

وکیل مدیرمسئول روزنامه ایران از اعتراض به حکم دادگاه و درخواست برای ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر خبرداد.

عبدالله نخعی با بیان اینکه روز گذشته مهلت اعتراض به حکم دادگاه مطبوعات در پرونده علی اکبر جوانفکر رو به اتمام بود گفت: روز گذشته لایحه اعتراضی به حکم دادگاه از سوی وکیل پرونده مدیرمسئول روزنامه ایران به شعبه 76 ارائه شد.

وی افزود: از آنجائیکه مرجع رسیدگی به دادگاه تجدید نظر دیوان عالی کشور است، منتظر هستیم تا دیوان در مورد این لایحه اعتراضی و اظهارات متهم اعلام نظر کند.

وکیل جوانفکر اظهار داشت: در این لایحه اعلام شده است که با توجه به سوابق آقای جوانفکر وی به هیچ عنوان قصد مجرمانه نداشته و این مطالب تعارضی با مقررات و قوانین ندارد و متهم بیگناه است.

وی افزود: دادگاه می بایست شخصیت و جایگاه آقای جوانفکر و همچنین سوابق وی در اجرای صحیح قوانین و پایبند بودن به موازین اسلامی را مد نظر قرار می داد.

احساس می شود این حکم به نوعی شایسته او نیست. در واقع این مواردی که در قنشریه خاتون درج شده بود به هیچ عنوان عناوین مجرمانه نداشته و برای همین اعتراض کردیم.
 
 دادگاه کیفری استان تهران علی‌اکبر جوانفکر را به اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی به تحمل یک سال حبس و سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.

جوانفکر به اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه ‌نامه ای با عنوان خاتون به 6 ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی در این ویژه‌نامه به 6 ماه حبس محکوم شده است. همچنین جوانفکر از اتهام تحقیر و توهین به جنس زن تبرئه شده است.
 
گفته های وکیل جوانفکر در حالی است که فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور عنوان کرده است  در مورد پرونده قضایی مدیر مسئول روزنامه ایران از جزئیات پرونده اطلاعی ندارم ولی در این مورد مطیع قانونیم البته به شرطی که مراحل حقوقی و قانونی آن به درستی طی شود.


منبع: مهر