اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدیر توتال: تحریم نفت ایران تاثیر زیادی بر تهران ندارد



 

 

مدیر توتال: تحریم نفت ایران تاثیر زیادی بر تهران ندارد

 

مدیر عامل توتال فرانسه تاکید کرد تحریم احتمالی نفت خام ایران از سوی اتحادیه اروپا، تاثیر زیادی بر این کشور نخواهد داشت.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کریستوف دومارژری "مدیرعامل شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی در شهر دوحه گفت: تحریم احتمالی نفت ایران توسط اتحادیه اروپا ، عواقب بزرگی برای تهران در بر ندارد زیرا نفت ایران به سرعت در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

وی افزود: به صورت کلی معتقدم این تحریم تاثیر زیادی بر ایران نخواهد داشت. بازار نفت امروزه با عرضه مناسبی روبه رو است. مشکلی در بخش عرضه نداریم. هم اکنون در بازار، نفت به آسانی پیدا می شود.

مدیر عامل توتال ادامه داد: تنها یک مشکل به صورت موقت وجود خواهد داشت و آن اینکه باید بازار را از انواع نفت پر کرد ولی این یک مشکل فنی است.

وی از پاسخ به سؤالی درباره تاثیر تحریم احتمالی نفت ایران بر اروپا نیز خودداری کرد.

اتحادیه اروپا سال گذشته میلادی ، 18 درصد از کل نفت صادراتی ایران را خریداری کرد. بقیه نفت ایران معمولا به مشتریان آسیایی به ویژه چین، هند ، ژاپن و کره جنوبی اختصاص یافت.

شرکت توتال که هم اکنون فعالیتی در زمینه صنعت نفت در ایران ندارد در سال گذشته میلادی (2010) حدود 45 میلیون بشکه را به ارزش بیش از دو و نیم میلیارد یورو خریداری کرد. این میزان ، حدود 5 درصد از کل صادرات نفت ایران را در سال 2010 شامل می شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا 450 هزار بشکه نفت خام در روز از ایران ، نفت خام وارد می کنند.

ایران روزانه حدود سه و نیم میلیون بشکه نفت خام تولید و حدود دو سوم آن را صادر می کند.

ایتالیا، اسپانیا و یونان سه مشتری بزرگ نفت خام ایران در اروپا هم اکنون از بحران اقتصادی رنج می برند. در صورت تحریم نفت ایران، این سه کشور مجبور خواهند شد نفت گرانی را جایگزین نفت ارزان تر ایران کنند که این موضوع، وضعیت اقتصادی آنها را بیشتر خواهد کرد.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
گزارشگر بی بی سی : تحریم کنندگان ایران در حال چشیدن آثار تحریم نفت ایران هستند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیرعامل شرکت نفت و گاز توتال اس. ای: لغو تحریم‌های ایران به نفع کشورهای همجوار است



شرکت نفت و گاز توتال اس ای, تحریم‌های ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز توتال اس. ای: لغو تحریم‌های ایران به نفع کشورهای همجوار است

مدیرعامل شرکت فرانسوی چندملیتی نفت و گاز توتال اس ای گفت: لغو تحریم‌های طراحی شده از سوی امریکا بر ضد بخش انرژی ایران به نفع کشورهای همجوار جمهوری اسلامی از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کریستوف دمارژی مدیرعامل شرکت فرانسوی چندملیتی نفت و گاز توتال اس. ای در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی نفت ابوظبی گفت: درک مزایای حاصل از لغو تحریم‌های ایران اهمیت دارد.

کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعضای شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می‌دهند.

در همین حال لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران نیز گفت: در صورت لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی شرکت‌های نفت و گاز روسیه مایلند در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

جاگاریان روز یک‌شنبه تاکید کرد : نظر ما درباره حضور شرکت‌های نفت روسیه در بخش انرژی ایران مثبت است.

وی افزود: مسکو با تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که بر ضد ایران وضع شده مخالف است زیرا ما نیز از این تحریم‌ها زیان می‌کنیم.

سفیر روسیه در تهران خاطرنشان کرد: کشورش برای همکاری نزدیک‌تر با ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه نفت، گاز و انرژی تلاش می‌کند.

تحریم‌های بخش انرژی ایران بر اساس اتهام بی‌اساس و واهی مبنی بر پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای تهران به این کشور تحمیل شد.

ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون چندین بازرسی را از تاسیسات هسته‌یی ایران به عمل آورده ولی هرگز مدرکی دال بر انحراف برنامه انرژی هسته‌یی جمهوری اسلامی به سوی تولید سلاح هسته‌یی، به دست نیاورده است.
/ایسنا