اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی توتال رشوه به ایران را تکذیب کرد



رشوه به ایران,رشوه توتال به ایران,تکذیب رشوه توتال به ایران

مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی توتال رشوه به ایران را تکذیب کرد

مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی توتال هرگونه پرداخت رشوه برای دریافت مجوزهای گازی از ایران توسط این شرکت را تکذیب کرد.

به گزارش  فارس به نقل از بلومبرگ، کریستوف مارگری مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی توتال که احتمالا در فرانسه در ارتباط با رشوه در قراردادهای ایران مورد محاکمه قرار خواهد گرفت، هرگونه پرداخت رشوه برای دریافت مجوزهای گازی از ایران توسط توتال را تکذیب کرد.

مارگری با توضیح اینکه آنچه ما انجام دادیم، بر اساس قوانین فرانسه غیرقانونی نبوده است، تاکید کرد: ما به مقامات ایرانی رشوه نداده‌ایم و قراردادهایمان نیز غیرقانونی نبوده است.

دادستان پاریس هفته گذشته، شرکت توتال و مدیر ارشد اجرایی آن به همراه 2 فرد دیگر را برای دست داشتن در فساد به دادگاه معرفی کرد و خواستار محاکمه آنها شد.

پس از بازرسی‌های لازم برگزاری یا عدم برگزاری این محاکمه مشخص خواهد شد.

گفته می‌شود، شرکت توتال هفته گذشته بر سر پرداخت 398 میلیون دلار به آمریکا با واشنگتن توافق کرده است.

آمریکا مدعی شده بود که این شرکت برای انعقاد قراردادهای نفت و گازی با ایران در نیمه دهه 1990 به یک مقام ایرانی رشوه داده است.

اما توتال از ارائه هرگونه نظری در مورد این توافق خودداری کرده است و مارگری روز گذشته در نخستین اظهارنظر عمومی خود از هفته گذشته تاکنون گفت: آنچه ما انجام دادیم، قانونی بود. هیچ کمیسیون و بازپرداختی در کار نبوده است.

توتال، سومین شرکت بزرگ نفتی اروپا، هفته گذشته در دادگاه فدرال ویرجینیا آمریکا به 3 مورد نقض قانون فساد خارجی متهم شد./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
لحظه مرگ استیو جایز(مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر توتال: تحریم نفت ایران تاثیر زیادی بر تهران ندارد



 

 

مدیر توتال: تحریم نفت ایران تاثیر زیادی بر تهران ندارد

 

مدیر عامل توتال فرانسه تاکید کرد تحریم احتمالی نفت خام ایران از سوی اتحادیه اروپا، تاثیر زیادی بر این کشور نخواهد داشت.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کریستوف دومارژری "مدیرعامل شرکت بزرگ نفتی توتال فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی در شهر دوحه گفت: تحریم احتمالی نفت ایران توسط اتحادیه اروپا ، عواقب بزرگی برای تهران در بر ندارد زیرا نفت ایران به سرعت در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

وی افزود: به صورت کلی معتقدم این تحریم تاثیر زیادی بر ایران نخواهد داشت. بازار نفت امروزه با عرضه مناسبی روبه رو است. مشکلی در بخش عرضه نداریم. هم اکنون در بازار، نفت به آسانی پیدا می شود.

مدیر عامل توتال ادامه داد: تنها یک مشکل به صورت موقت وجود خواهد داشت و آن اینکه باید بازار را از انواع نفت پر کرد ولی این یک مشکل فنی است.

وی از پاسخ به سؤالی درباره تاثیر تحریم احتمالی نفت ایران بر اروپا نیز خودداری کرد.

اتحادیه اروپا سال گذشته میلادی ، 18 درصد از کل نفت صادراتی ایران را خریداری کرد. بقیه نفت ایران معمولا به مشتریان آسیایی به ویژه چین، هند ، ژاپن و کره جنوبی اختصاص یافت.

شرکت توتال که هم اکنون فعالیتی در زمینه صنعت نفت در ایران ندارد در سال گذشته میلادی (2010) حدود 45 میلیون بشکه را به ارزش بیش از دو و نیم میلیارد یورو خریداری کرد. این میزان ، حدود 5 درصد از کل صادرات نفت ایران را در سال 2010 شامل می شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا 450 هزار بشکه نفت خام در روز از ایران ، نفت خام وارد می کنند.

ایران روزانه حدود سه و نیم میلیون بشکه نفت خام تولید و حدود دو سوم آن را صادر می کند.

ایتالیا، اسپانیا و یونان سه مشتری بزرگ نفت خام ایران در اروپا هم اکنون از بحران اقتصادی رنج می برند. در صورت تحریم نفت ایران، این سه کشور مجبور خواهند شد نفت گرانی را جایگزین نفت ارزان تر ایران کنند که این موضوع، وضعیت اقتصادی آنها را بیشتر خواهد کرد.../عصرایران