اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران:ارز دو نرخی شد



ارز دو نرخی شد

مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این كه از 18 تیرماه و با ابلاغ روش جدید تخصیص ارز برای واردات 10 كالای اولویت‌دار ارز 1226 تومانی در نظر گرفته شده است، اعلام كرد كه از این تاریخ ارز به طور رسمی دو نرخی شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ساسانی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این كه بر این اساس ارز 1226 تومانی با اولویت‌های متقدم به این 10 گروه كالا تخصیص می‌یابد، گفت: بر این اساس اولویت‌ها در تخصیص ارز به طور جدی در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین تا زمانی كه ارز كالاهای متقدم تامین نشود، ارز دولتی به كالاهای دیگر تخصیص نمی‌یابد.

مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت افزود: كالاهای اساسی در اولویت متقدم قرار دارند و سایر كالاها در صورت عدم تامین ارز دولتی باید از ارز صادراتی استفاده كنند.

 

وی در بیان تفاوت شیوه جدید تخصیص ارز با شیوه قبلی گفت: در گذشته اولویت‌های متقدم مشخص نبود، اما در حال حاضر یك تقسیم بندی بین كالاها صورت گرفته است؛ به این صورت كه كالاهای مرتبط با قوت لایموت، دارو، كالاهای پزشكی، كود شیمیایی و نهاده‌های كشاورزی جزو كالاهای متقدم هستند و سایر كالاها در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

به گفته مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت، حتی بدترین كالای لوكس با روش جدید در اولویت‌های آخر قرار گرفتند و در صورتی كه ارز دولتی به اندازه كافی وجود نداشته باشد باید از ارز غیر مرجع برای واردات آن‌ها استفاده شود.

خدایی با اعلام این كه بر این اساس ارز دو نرخی شده است، گفت: در حال حاضر و با اعمال روش جدید ارز 1226 تومانی و ارز حاصل از صادرات كه نرخ آن معادل ارز آزاد است، وجود خواهد داشت./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تک نرخی شدن ارز؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال عضویت ایران در سازمان توسعه تجارت


مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از درخواست ایران برای عضویت در مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه (ATPF) خبر داد و گفت: ظرف چند ماه آینده عضویت ایران در این سازمان بین‌المللی محقق خواهد شد.

ایسنا: مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از درخواست ایران برای عضویت در مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه (ATPF) خبر داد و گفت: ظرف چند ماه آینده عضویت ایران در این سازمان بین‌المللی محقق خواهد شد.

رضا عباسقلی با اشاره به دیپلماسی دولت و تنش‌زدایی‌ در رابطه با کشورهای جهان اظهار کرد: با توجه به فضای سیاسی جدید، پذیرش عضویت ایران در مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه 100 در صد امیدبخش است و در همین راستا اقدامات لازم انجام و کارگروه‌هایی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این از عضویت ایران در این سازمان بین‌المللی ممانعت شده بود، گفت: عدم عضویت در ATPF باعث شد که از انتقال تجربیات و اطلاعات، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، اعزام کارشناسان بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌ها و سمینارها محروم شویم که امیدواریم بتوانیم بعد از عضویت به سرعت این کاستی‌ها را برطرف کنیم.

به گفته عباسقلی مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه (ATPF) سال 1987 تاسیس شد و هم اکنون 24 عضو دارد و دبیرخانه آن در توکیو است