اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدودف در افتتاحیه داووس: احمدی ن‍ژاد با پیشنهاد من موافقت كرد



 

مدودف در افتتاحیه داووس: احمدی ن‍ژاد با پیشنهاد من موافقت كرد

 

دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در سخنرانی افتتاحیه اجلاس اقتصاد جهانی در داووس سوییس ، از ایران خواست تا ثابت كند ماهیت برنامه های هسته ای اش صلح آمیز است.

به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه ، مدودف با اشاره به این موضوع گفت :‌‌"‌ ایران باید شك و تردید های جامعه جهانی درباره ماهیت برنامه های هسته ای خود را برطرف كند و ما را درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای اش  متقاعد كند ".

رییس جمهوری روسیه با اشاره به اینكه مسكو همه تلاش های خود را به كار می گیرد تا  مشكلات اخیر در مذاكرات ایران و 5+1 ( بی نتیجه بودن مذاكرات استانبول تركیه) حل و فصل شود افزود كه این مساله را در گفتگوی تلفنی با محمود احمدی نژاد در میان گذاشته است.

مدودف درباره گفتگوی تلفنی خود با احمدی نژاد گفت :‌"‌ من این موضوع را با او در میان گذاشتم و او نیز با این موضوع ( تلاش های روسیه برای حل بن بست اخیر در مذاكرات ایران و 5+1 ) موافقت كرد".

گفتنی است كه مذاكرات هفته گذشته ایران و كشورهای عضو 5+1 در استانبول تركیه بدون رسیدن به نتیجه ای مشخص و حتی بدون توافق بر سر زمان و مكان دور بعدی گفتگوها خاتمه یافت.

روسیه یكی از اعضای دایم شورای امنیت و یكی از 6 كشور عضو گروه 5+1 است كه به همراه چین مواضع معتدل تری نسبت به دیگر اعضای غربی این گروه نسبت به ایران دارد.

روسیه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را بر عهده دارد و این كشور تا كنون بر سر راه اندازی این نیروگاه بارها خلف وعده كرده است....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
فرق بین ملک عبدالله و احمدی ژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ اوباما به پیشنهاد گفتگوی احمدی نژاد



 

 

 

 

 

پاسخ اوباما به پیشنهاد گفتگوی احمدی نژاد

 

پاسخ اوباما به پیشنهاد گفتگوی احمدی نژاد : درباره طالبان مذاکره کنیم

وی افزود، اگر ایران اثبات کند که هدفش از برنامه های اتمی دست یابی به بمب اتم نیست ، واشنگتن مشکلی با تداوم برنامه های هسته ای صلح آمیز این کشور ندارد .

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از روزنامه نگاران آمریکایی در کاخ سفید از ایده گفتگو با ایران حمایت کرد ، اما حوزه این گفتگو را به موضوع افغانستان و بر محور طالبان محدود کرد .

به نقل از وب سایت واشنگتن پست ، رییس جمهوری آمریکا که دو روز قبل از این سخنان با پیشنهاد گفتگوی رودررو از سوی محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران مواجه شده بود ، بدون دادن پاسخی صریح به این پیشنهاد گفت : " مایلم درباره موضوعی که منافع مشترکی با ایران در آن زمینه داریم ، یعنی مبارزه با طالبان با ایران مذاکره کنیم .

وی با اشاره به تلاش های حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان در زمینه جذب طالبان و آشتی با این گروه شبه نظامی گفت : " می خواهیم که ایران هم جزئی از طرف های منطقه ای  این مذاکرات باشد . ایران می تواند یکی از طرف های گفتگوهای صلح با طالبان باشد و می تواند نقش  سازنده ای در این روند ایفا کند ".

اوباما همچنین با تکرار دغدغه ها و نگرانی های  واشنگتن از اهداف برنامه های هسته ای ایران گفت : " این مساله بسیار مهم است که راه هایی مشخص در مقابل حکومت ایران قرار دهیم تا صلح آمیز بودن اهداف برنامه های هسته ای خود را به ما اثبات کنند ".

وی افزود، اگر ایران اثبات کند که هدفش از برنامه های اتمی دست یابی به بمب اتم نیست ، واشنگتن مشکلی با تداوم برنامه های هسته ای صلح آمیز این کشور ندارد .

رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال روزنامه نگاران آمریکایی درباره اینکه آیا برای مذاکره با ایران نامه ای محرمانه به رهبران این کشور فرستاده یا نه ؟ با تکذیب اینکه اخیرا نامه ای به رهبر یا رییس جمهوری ایران فرستاده ،افزود که مقامات ایرانی به آغاز دور جدیدی از گفتگوها با گروه 1+5 در ماه سپتامبر ابراز تمایل کرده اند .

وی همچنین ادعا کرد که تحریم های جدید  بیش از آنچه که مقامات ایرانی انتظار داشته اند ، آنها را تحت تاثیر قرار داده است ..../تحلیل:عصرایران