اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدعی احقاق حق، سارق از آب در آمد



اخبار حوادث - مدعی احقاق حق، سارق از آب در آمد

دامادی که برای احقاق حق پدر زن خود در غرب استان تهران به دادسرا مراجعه کرده بود، پس از بررسی و تحقیقات پلیس سارق از آب در آمد.

به گزارش آرمان، سرهنگ اصغر باقریان - رئیس پلیس فتای غرب استان تهران-در این خصوص گفت: پس از مراجعه مردی بازنشسته به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر و اعلام سرقت اینترنتی از حساب بانکیش، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و پس از رسیدگی‌های اولیه در کلانتری 11 مرکزی اسلامشهر، به دلیل ابعاد تخصصی پرونده به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات غرب تهران ارجاع شد.

 رئیس پلیس فتای غرب تهران عنوان کرد: با شروع رسیدگی به پرونده، علاوه بر پیگیریهای معمول توسط شاکی، داماد شاکی به صورت غیر عادی و با ادعاهای فراوان و گاها آزار دهنده خواستار پیگیری هرچه سریعتر پرونده و احقاق حق پدر زن و مجازات هرچه بیشتر سارق شد.

 باقریان ادامه داد: براین اساس، رسیدگی به پرونده طبق معمول ادامه یافت و با راهکارهای علمی و تخصصی و نیز بررسی‌های پلیسی، ردپای سارق در فضای مجازی پیدا و هویت وی نیز شناسایی شد.

وی افزود: بعد از شناسایی متهم در کمال تعجب، مشخص شد داماد پر مدعی که به خیال خود هیچ اثری از خود در سرقت اینترنتی به جا نگذاشته و یافتن رد پای وی از طریق فضای مجازی غیرممکن است، خود حساب بانکی شاکی را خالی کرده است.

رئیس‌پلیس فتای غرب تهران ادامه داد: متهم پس از دستگیری زمانی که با اسناد ارائه شده توسط پلیس فتا رو به رو شد، جایی برای ادعای بیشتر نیافته و ناگزیر به بزه انتسابی اعتراف کرد. از این رو پرونده تکمیل و جهت صدور حکم به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

اخبار حوادث - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
سارق گاردریل کارمند اخراجی شهرداری از آب درآمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آب میوه مسموم کار دست سارق زبل داد



 

 

 

آب میوه مسموم کار دست سارق زبل داد

 

 

فردی که در قالب مسافرکش با خوراندن آب میوه مسموم به مسافرانش اقدام به سرقت می کرد در آخرین حرکت مجرمانه خود با مصرف اندکی از آب میوه سمی خود برای اقنای مسافر کار دست خود داد و به کما رفت.

 

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، در روز ۱۲ آذرماه سال جاری راننده یک دستگاه مینی بوس که در حال عبور از یک جاده فرعی در محدوده شهرستان تاکستان بود یک جوان را که بیهوش در اطراف جاده افتاده بود یافت و به بیمارستان منتقل کرد.

در همان روز چند نفر که شاهد انحراف یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ در اتوبان قزوین – تاکستان و تصادف با گاردریل کنار اتوبان بودند، پس از واژگونی خودرو، راننده را که به شدت مجروح شده بود به بیمارستان تامین اجتماعی قزوین منتقل کردند.

از طرفی، جوان بیهوشی که در بیابانهای اطراف جاده فرعی تاکستان توسط راننده مینی بوس به بیمارستان منتقل شده بود، پس از بهبودی نسبی ادعا کرد از میدان آزادی تهران سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شده که پس از عبور از شهر قزوین با تعارف راننده آب میوه ای خورده و بعد از آن بیهوش شده است.

در بررسی های صورت گرفته از وسایل همراه این فرد مشخص شد ساک وی شامل یک سری وسایل و کیف پول به همراه مدارک و گوشی تلفن همراه بوده که همگی به سرقت رفته اند.

با حضور کارآگاهان پلیس قزوین در این بیمارستان و تحقیق از مسافر، مشخص شد این فرد قبل از سوار شدن شماره پلاک خودرو پراید را یادداشت کرده است.

در پیگیری های بعدی پلیس از طریق شماره پلاک اعلامی از سوی مسافر مالباخته، معلوم شد خودرو پرایدی که در همان روز و در کیلومترها دورتر از محل رها شدن این مسافر، با گاردریل اتوبان برخورد کرده، همان خودرویی است که این جوان از آن نام برده است.

با اظهارات مالباخته و بررسی های بعدی و این که همان خودرو لحظاتی بعد در اتوبان تصادف کرده و راننده پراید به بیمارستان منتقل شده است، کارآگاهان به بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین رفته و از طریق مدارک موجود در خودرو پراید هویت راننده را که در کما بود به نام جعفر ۴۴ ساله مورد شناسایی قرار دادند.

در بازرسی از خودرو واژگون شده، اموال و مدارک و وجه نقد مسافر تهران – تاکستان ، گوشی تلفن همراه، کارت ملی ، شناسنامه مال باخته یافت شد. همچنین در این بازرسی مدارکی نیز مربوط به چند نفر دیگر در این خودرو کشف شد که حکایت از انجام دیگر سرقت ها توسط این فرد داشت.

با توجه به وصول شکایات مشابهی در ماه قبل و این که مسافران از میدان آزادی سوار خودرو شده بودند، پرونده با صدور عدم صلاحیت رسیدگی از سوی دادسرای قزوین به دادسرای جنایی تهران ارجاع شد.

با دستور احمدی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.

با دعوت سایر مالباختگانی که بدین شیوه از آنان در ماه های اخیر سرقت شده بود، همگی متهم را به عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

تعداد این مالباختگان ۵ نفر بوده که در تحقیق از آنان مشخص شد: جعفر علاوه بر آخرین سرقت خود ۴ نفر دیگر را به این شیوه مورد سرقت قرار داده است.

متهم در طول مسیر و در پمپ بنزین یا ایستگاه بین راهی از صندوق عقب خودرو پراید آب میوه را به داخل خودرو آورده و با تعارف کردن آب میوه ها به مسافران، آنها را پس از بیهوش کردن به جاده های اطراف تاکستان منتقل و پس از سرقت وسایل و اموالشان، آنان را در بیابان های اطراف جاده رها می کرد.

پس از بهبودی نسبی متهم و انتقال به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، وی اعتراف کرد: در سه مرحله بدین شیوه اقدام به سرقت از مسافر کرده ام.

وی گفت: بعد از این که در میدان آزادی مسافر را سوار می کردم ، به آنها می گفتم از شهرهای شمالی برنج به تهران آوردم و به مغازه داران تهرانی فروختم. در مسیر برگشت نمی خواهم تنها باشم و برای این که حوصله ام سر نرود مسافر سوار می کنم .

این سارق اظهار داشت: در آخرین مورد به جوان سمجی برخوردم که به شوخی به من گفت: نکند این آب میوه ها مسموم باشد؟ تا تو نخوری من نمی خورم . من هم خیلی کم خوردم و خودم را طوری نشان دادم که اب میوه را مصرف کردم. این جوان وقتی دید من آب میوه را خوردم او نیز آب میوه را خورد و بعد از دقایقی بیهوش شد.

وی گفت: مثل دو مورد قبل او را به مسیر فرعی برده و از ماشین بیرون برده و پس از سرقت پول و مدارک و وسایل فرار کردم . همان مقدار کم آب میوه باعث شد تا من هم گیج و خواب آلود شوم و با گاردریل تصادف کنم.

سرهنگ محمد نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: با توجه به احتمال این که متهم سرقت های بسیار دیگری را انجام داده لذا از مالباختگانی که به شیوه فوق مورد سرقت قرار گرفته اند می توانند برای طرح شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه و یا با شماره تلفن های ۵۱۰۵۵۱۳۸ یا ۵۱۰۵۵۴۶۳ تماس حاصل کنند.

نظری به شهروندان توصیه کرد: هنگام سوار شدن به خودروهای مسافربر، با هوشیاری کامل از پول و طلای همراه خود مراقبت کنند و آنها را در معرض نمایش دیگران قرار ندهند. در بین راه از قبول و مصرف هرگونه مواد غذایی، نوشیدنی و خوشبو کننده از راننده و یا دیگر مسافران ناشناس خودداری کرده، ممکن است افرادی با تعارف مواد غذایی یا نوشیدنی مسموم، قصد موارد سوء اخلاقی یا سرقت وسایل شما را داشته باشند.

وی ادامه داد:این مسافران از طرح مسائل شخصی و خانوادگی و بیان اسرار زندگی خود به راننده یا دیگر مسافران خودداری کنند. قبل از سوار شدن به خودروهای مسافربر، شماره انتظامی را به ذهن سپرده و یادداشت کنند تا در مواقع نیاز بتوانند در اختیار پلیس قرار دهند..../خبرگزارى فارس