اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدرن‌ترین خودرو کلاسیک دنیا / ۳چرخه مورگان برقی شده را ببینید



ترکیب سنت و مدرنتیه، تیتر رایجی برای بسیاری مطالب و مقالات در حوزه صنعت خودروست، اما این بار این تیتر بیش از هر جای دیگری درست به نظر می‌رسد.

به گزارش دیجیاتو، شرکت کوچک انگلیسی مورگان که به ساخت خودروهایی با طراحی old fashion مشهور است و حتی بدنه برخی مدل‌های خود را از چوب می‌سازد، دست به نوآوری در زیر پوسته کلاسیک محصولات خود زده است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خودرو کلاسیک

 

مورگان البته همانند گذشته‌های دور از چوب در ساخت خودروهایش استفاده می‌کند، طی اقدامی جالب توجه، طراحی گذشته را به فن آوری روز دنیای خودروسازی گره زده و با استفاده از موتور الکتریکی یک خودروی ۳چرخ تمام الکتریکی را به نمایشگاه ژنو آورده است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خودرو کلاسیک

 

در گذشته شرکت مورگان این خودرو را به یک موتور ۲ سیلندر مجهز کرده بود اما حال از یک موتور برقی با قدرت ۶۱ اسب بخار نیرو می‌گیرد که چرخ عقبی را به حرکت در می‌آورد.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خودرو کلاسیک

 

بسته باتری این خودرو هم ۲۰kwh ظرفیت دارد و این مورگان ۳ چرخ را به اندازه ۱۵۰ مایل با یک بار شارژ به حرکت در می‌آورد. وزن کمتر از ۵۰۰ کیلوگرمی آن باعث می‌شود که در عرض ۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم معادل ۹۰ مایل بر ساعت است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خودرو کلاسیک

 

در بخش‌هایی از این خودرو شما همچنان می‌توانید استفاده از چوب در ساخت آن را مشاهده کنید اما بدنه و پنل‌ها به صورت کامل از کربن ساخته شده‌اند.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خودرو کلاسیک

 

گفتنی است که این خودرو سه چرخ علیرغم متفاوت بودن در ظاهر و باطن و جذابیت زیاد، از نظر پایداری چندان نتایج خوبی کسب نکرده و نمی‌تواند در حد و اندازه یک خودرو اسپرت، سریع و مهیج باشد.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خودرو کلاسیک

 

قیمت آن در حدود ۳۰ هزار پوند است که هم‌قیمت یک نیسان لیف برقی می‌شود. در پایان باید منتظر ماند و دید که آیا این مورگان می‌تواند خریداران این دست از خودروها را ارضا کند یا خیر؟

 

اخبار گوناگون - دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
معرفی خودرو مورگان آیرو 8 - جدیدترین محصول خودرو ساز بریتانیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دنیا را شیک و کلاسیک ببینید!


استفاده از پنجره های سنتی تنها محدود به پنجره های کلاسیک (که مثل یک در باز و بسته می شوند) و انواع پنجره های کشویی دوتکه نیست. بلکه انواع مختلف پنجره های سنتی وجود دارد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم.