اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدرسه ای زیر پل +عکس



به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، هند کشوری است که مردم آن در همه قشری دیده می شوند و البته میزان افراد کم درآمد و فقیر بیشتر است و از آنجایی که هزینه تحصیل بالاست فرزندان آن ها توانایی درس خواندن ندارند.

چند کلمه کلیدی

"راجیش کومار شارما" 40 ساله و اهل دهلی نو است که به تازگی راهی برای آمورش به بچه های زاغه نشین پیدا کرده است و آن ها را زیر بک پل مترو و در فضای باز درس می دهد.

او که در گذشته معلم بوده است این روزها در یک مغازه کار می کند ولی روزانه 2 ساعت مغازه را به کس دیگری می سپارد تا کلاس های درس را زیر پل مترو دهلی نو برگزار کند.

او نه تنها این کلاس ها را به صورت رایگان برگزار می کند بلکه لوازم و التحریر بچه ها را نیز خودش خریداری می کند. بچه های 4 تا 12 ساله همه روزه در کلاس های او شرکت می کنند.

او سال پیش این کار خود را با 140 دانش آموز شروع کرد و البته از آن زمان 70 دانش آموز توانسته اند در امتحان های ورودی مدارس قبول ویا حتی بورسیه شوند.

در این مدرسه میز و نیمکتی وجود ندارد و تنها پل درزمان بارش باران از آن ها مراقبت می کند. آن ها حتی تخته سیاه هم ندارند و به جای آن دیوار را به رنگ مشکی در آورده اند تا نقش تخته را ایفا کند.

به گفته راجیش در ابتدا با خانواده های زیادی که فرزندانشان را برای کار به بیرون می فرستادند مشاجره کرد و آن ها را متقاعد کرد تا فرزندانشان را به این کلاس ها بفرستند.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
سقوط اتوبوس مدرسه از بالای پل به داخل رودخانه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد جهانی پرش بدون توقف از پل: ۱۰۵ پرش در هفت و نیم ساعت + عکس



 

 

رکورد جهانی پرش بدون توقف از پل: ۱۰۵ پرش در هفت و نیم ساعت

 

مرد انگلیسی با ۱۰۵ پرش بانگی از روی مرتفع ترین پل جهان در عرض هفت و نیم ساعت، رکورد جدیدی  را به ثبت رساند.

 

دیلی میل نوشت اسکات هانتلی ۴۹ ساله دیوانه پرشهای موسوم به بانگی است که توانست در عرض هفت و نیم ساعت بیش از ۱۰۵ بار از پل به روش بانگی (پشت سر هم و بدون توقف ) به پایین بپرد.

 

وی این کار را از روی پلی در افریقای جنوبی بنام بلوکرانس انجام داد. این پل مرتفع ترین پل جهان به شمار می آید. اسکات اهل ادینبوروی اسکاتلند بوده و هنگام رکورد گیری نماینده ای از گینس نیز در آنجا حضور داشت.

 

رکورد جهانی پرش بدون توقف از پل: ۱۰۵ پرش در هفت و نیم ساعت

 

البته تنها دو بار و آنهم برای رفتن به توالت وی مجبور شد پرشهای ممتد خود را متوقف نماید.

 

اسکات بعد از اینکه دید کارگران کارخانه آهن در افریقای جنوبی دچار مشکلات شغلی زیادی هستند خواست با این کار توجه جهانیان را به سوی آنها جلب نماید.

 

رکورد جهانی پرش بدون توقف از پل: ۱۰۵ پرش در هفت و نیم ساعت

 

تیم پزشکی نیز روی پل بلوکرانس مستقر شده تا هر نوع اتفاقی را مدیریت کند. این پل ۴۵۱ متر طول و ۲۱۶ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۸۴ در دهکده نیچر در غرب کیپ افتتاح شد.

 

رکورد قبلی متعلق به یک نیوزیلندی بود که در عرض ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه بیش از ۱۰۴ بار پرش بالا و پایین و بدون توقف داشت./خبر آنلاین