اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدال آزادی برای بهترین بازیگر زن تاریخ سینما


کاخ سفید از اعطای مدال آزادی ریاست جمهوری به «مریل استریپ» بازیگر صاحب نام آمریکایی و برنده سه جایزه اسکار خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: کاخ سفید از اعطای مدال آزادی ریاست جمهوری به «مریل استریپ» بازیگر صاحب نام آمریکایی و برنده سه جایزه اسکار خبر داد.

«مریل استریپ» به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران زن تاریخ سینما که با 19بار نامزدی جایزه اسکار از این لحاظ رکورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود، روز 24 نوامبر، مدال آزادی ریاست جمهوری را از دستان باراک اوباما در کاخ سفید دریافت می‌کند.

علاوه بر «مریل استریپ»، 18 نفر دیگر نیز برای دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری، بالاترین نشان شهروندی ایالات متحده انتخاب شده‌اند.

«مدال آزادی» برای بزرگترین زن تاریخ سینما

اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالانی که برای تغییر تلاش می‌کنند، هنرمندان و دانشمندانی که به دورترین نقاط تصورمان را پرداخته‌اند، نقش مهمی در آمریکا و جهان داشته‌اند.

«مریل استریپ» سه‌بار در سال‌های 1980 برای «کرامر علیه کرامر»، 1983 برای «انتخاب سوفی» و 2012 برای «بانوی آهنین» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است.

وی در سال 2003 برای فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را گرفت، در سال 1989 با فیلم «فرشتگان جهنمی» جایزه بهترین بازیگر زن را از کن دریافت کرد، در سال 1982 بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را کسب کرد.

این بازیگر سرشناس آمریکایی در سال 2003 جایزه افتخاری سزار فرانسه را گرفت. دو بار جایزه بهترین بازیگر زن را از اسکار سینمای ایتالیا دریافت کرده است، هفت ‌بار بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرده است.

«استریپ» آخرین بار در سال 2013 برای بازی در فیلم «آگوست: اوسیج کانتی» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.


ویدیو مرتبط :
بازیگر زن سینما: به چه جراتی با آبروی من بازی می کنید؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعطای مدال به بهترین بازیگر زن تاریخ سینما +تصاویر



اخبار فرهنگی - اعطای مدال به بهترین بازیگر زن تاریخ سینما +تصاویر

کاخ سفید از اعطای مدال آزادی ریاست جمهوری به «مریل استریپ» بازیگر صاحب نام آمریکایی و برنده سه جایزه اسکار خبر داد. «مریل استریپ» به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران زن تاریخ سینما که با 19بار نامزدی جایزه اسکار از این لحاظ رکورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود، روز 24 نوامبر، مدال آزادی ریاست جمهوری را از دستان باراک اوباما در کاخ سفید دریافت می‌کند.

علاوه بر «مریل استریپ»، 18 نفر دیگر نیز برای دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری، بالاترین نشان شهروندی ایالات متحده انتخاب شده‌اند. اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالانی که برای تغییر تلاش می‌کنند، هنرمندان و دانشمندانی که به دورترین نقاط تصورمان را پرداخته‌اند، نقش مهمی در آمریکا و جهان داشته‌اند.


«مریل استریپ» سه‌بار در سال‌های 1980 برای «کرامر علیه کرامر»، 1983 برای «انتخاب سوفی» و 2012 برای «بانوی آهنین» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است. وی در سال 2003 برای فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را گرفت، در سال 1989 با فیلم «فرشتگان جهنمی» جایزه بهترین بازیگر زن را از کن دریافت کرد، در سال 1982 بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را کسب کرد.

این بازیگر سرشناس آمریکایی در سال 2003 جایزه افتخاری سزار فرانسه را گرفت. دو بار جایزه بهترین بازیگر زن را از اسکار سینمای ایتالیا دریافت کرده است، هفت ‌بار بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرده است.


«استریپ» آخرین بار در سال 2013 برای بازی در فیلم «آگوست: اوسیج کانتی» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهترین بازیگر زن تاریخ سینما

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهترین بازیگر زن تاریخ سینما

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهترین بازیگر زن تاریخ سینما

 اخبار فرهنگی - پرداد