اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخفی شدن رهبران اخوان‌المسلمین در مسجد رابعةالعدویه/اخوانی‌ها چند کلیسا را به آتش کشیدند



اخبار مصر,رهبر اخوان المسلمین

مخفی شدن رهبران اخوان‌المسلمین در مسجد رابعةالعدویه

منابع مصری از مخفی شدن رهبران اخوان در مسجد رابعه العدویه و نیز یورش طرفداران مرسی به یک مرکز پلیس در قاهره خبر دادند.

به گزارش پایگاه الیوم السابع، شاهدان عینی در میدان رابعه العدویه از مخفی شدن محمد البلتاجی و صفوت حجازی در داخل مسجد رابعه العدویه خبر دادند. از سوی دیگر منابع مصری از یورش طرفداران اخوان المسلمین به مرکز پلیس التبین در قاهره و فرار دادن 14 زندانی و سوزاندن این مرکز و غارت سلاح و مهمات این مرکز خبر دادند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش مصر در مبادی ورودی میدان التحریر از بیم ورود نیروهای اخوان المسلمین به آن و در میدان طلعت حرب مستقر شده اند.


اخوانی‌ها چند کلیسا را به آتش کشیدند/ افشای دستور رهبران اخوان برای حمله به مراکز پلیس
به آتش کشیده شدن چند کلیسا توسط طرفداران اخوان المسلمین، 98 زخمی و 10 کشته در جریان درگیریهای قاهره بنا به گفته مقامات وزارت بهداشت، حمله به مراکز پلیس و شورای شهر العریش توسط طرفداران مرسی از جمله جدیدترین تحولات مربوط به مصر است.
 شبکه اسکای نیوز گزارش داد: در حمله طرفداران اخوان المسلمین به مرکز پلیس بنی سویف، هفت نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت مصر هم اعلام کرد در جریان تلاش نیروهای امنیتی برای پایان دادن به تحصن اخوانیها در رابعه العدویه و النهضه و  درگیریها، 15 نفر کشته و 176 نفر زخمی شدند که پنج نفر از کشته شدگان، نیروی امنیتی هستند.

خبر دیگر اینکه، بلندگوهای نیروهای ارتش هم از اعتصاب کنندگان در رابعه العدویه و النهضه خواسته است که به اعتصاب خود پایان دهند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی مصر به سوی تظاهرات کنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند.طرفداران اخوان السلمین هم یک کلیسا را در شهر المنیا به آتش کشیدند. اخوانی ها همچنین یک کلیسا را در روستای النزله در الفیوم به آتش کشیدند.

شبکه العربیه هم گزارش داد وزارت کشور مصر از دستورات رهبران اخوان به طرفداران خود برای حمله به مرکز پلیس خبر داد.

از سوی دیگر، شبکه العربیه اعلام کرد:  8 نفر در حمله طرفداران اخوان به مرکز پلیس المنیا کشته شدند.
العربیه همچنین گزارش داد طرفداران اخوان السلمین همچنین در راههای منتهی به رابعه العدویه به آتش زدن لاستیک روی آوردند.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز گزارش داد که طرفداران اخوان المسلمین به مرکز پلیس حلوان در قاهره تیراندازی می کنند. خبر دیگر اینکه، طرفداران اخوان المسلمین با حمله به شورای شهر العریش، کارمندانش را اخراج کردند.

تسنیم/مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
غم مخور از خواننده زن اخوانی (اخوان المسلمین)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رسیدگی به اتهامات مرسی و رهبران اخوان المسلمین دوشنبه آغاز می‌شود



اخبارمصر,دادگاه اتهامات مرسی و رهبران اخوان المسلمین

رسیدگی به اتهامات مرسی و رهبران اخوان المسلمین دوشنبه آغاز می‌شود

به دنبال بازداشت رهبران اخوان المسلمین مصر یک منبع قضایی در مصر اعلام کرد، تحقیقات درباره اتهامات رئیس جمهوری برکنار شده و هشت تن از دیگر رهبران اخوان المسلمین از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، یک منبع قضایی در مصر اعلام کرد که تحقیقات درباره اتهامات وارده به محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر و هشت تن از دیگر رهبران اخوان المسلمین از روز دوشنبه آغاز می‌شود. اتهامات وارده به مرسی اهانت به قضات و دستگاه قضایی مصر اعلام شده است.

برخی از اعضای ارشد اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین نیز به اتهام تحریک برای قتل مخالفان مرسی بازداشت شده‌اند.

 

این منبع همچنین عنوان داشت: دستگاه قضایی مصر برای انجام تحقیقات در خصوص این پرونده، با صدور حکمی مرسی و متهمان دیگر از جمله سعد الکتاتنی، رئیس حزب آزادی و عدالت (شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر) و برخی رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد البلتاجی، مهدی عاکف و صبحی صالح و چند تن از اعضای مجلس شورا (پارلمان) را از سفر به خارج از مصر ممنوع کرد.

 

روزنامه الرای کویت نیز به نقل از منابع امنیتی مصر اعلام کرد مرسی به اتهام خیانت به کشور، فرار از زندان و دست داشتن در کشتار مخالفان به زوی به دادگاه کیفری قاهره تحویل داده خواهد شد.

 

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره گزارش داد، محمد مرسی پس از برکناری‌ توسط ارتش در حال حاضر در یکی از ساختمان‌های وابسته به ارتش در حبس است.

روز پنجشنبه نیز محمد بدیع و شمار دیگری از رهبران اخوان المسلمین به همراه برخی اعضای حزب آزادی و عدالت بازداشت شدند./ایسنا