اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالف وزیرخارجه: ظریف درباره برقراری ارتباط بین شیرین عبادی و امیراحمدی با احمدی‌نژاد توضیح دهد



مخالف وزیرخارجه: ظریف درباره برقراری ارتباط بین شیرین عبادی و امیراحمدی با احمدی‌نژاد توضیح دهد

نماینده مردم مشهد در مجلس ضمن مخالفت با ظریف از برنامه های او انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نصرالله پژمانفر در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: در ارتباط راهبردها و راهبرد کلان مباحثی را مطرح کردند که باید آنها دقیق و واضح بشود. فرموده اند تعامل فعال با بنگاه های مهم اقتصادی ، ما که رابطه را قطع نکردیم آن ها قطع کردند. با این تعامل یک طرفه چطور می شود این را حل کرد. راهبردهای عملی هم باید روشن شود. برای خنثی  سازی سیاست ایران هراسی و اسلام هراسی چه برنامه ای دارند.

پژمانفر همچنین گفت: چیزی که من در مجموعه فرمایشات و برنامه ظریف حس می کنم یک فضای کاملا انفعالی در جریان های بیرونی است. ایشان سیاست خارجی را کاملا غیر فعال معرفی می کنند. ایشان نسبت به مسایل اصلی ما اظهاری نکردند مانند بیداری اسلامی و استکبار ستیزی و غیره. آقا در فرمایشاتشان در ابتدای فروردین در حرم امام رضا(ع) فرمودند که دولت آینده باید نقاط قوت دول قبلی را داشته باشد.

 

آیا این در برنامه ظریف وجود دارد یا نه؟ آقا می فرمایند استکبارستیزی  در این دولت تمایز پیدا کرد ، آقا نمی فرمانید دشمنی با دنیا می فرمایند دشمنی با استکبار.

 

آقا می فرماینده دولت نهم و دهم در برابر استکبار دچار انفعال نشده. این خیلی مهم است که انسان در تعامل با دنیا خواست و نیرو و قدرت خود را بداند و بداند که می خواهد چکار کند. آقا در فرمایش خود می فرمودند که در دولت های گذشته برخی خجالت می کشیدند که اهداف انقلاب را پیگیری کنند. یکی از مسائل دیگری که آقا در حوزه  خارجی مورد تاکید دارند پرونده هسته ای است.

نماینده مشهد همچنین گفت: یکی دیگر اینکه بهترین دفاع در مقابل تهاجمات هجوم است نه منفعل عمل کردن. در برنامه ظریف هیچ نوع فعالیتی در سیاست بین المللی مشاهده نمی شود این عقب نشینی و ضعف است. یکی دیگر این است که می گویند کاری کردید که فلان دولت از ما خوشش نیامد. چیزی که انقلاب اسلامی را در دنیا مطرح کرده است ویژگی هایی است که 35 سال مطرح کردیم و برای مستضعفین جایگاه والایی داشته باشیم.

 

ایستادگی در مقابل استکبار محبوبیت ایجاد می کند. در سیاست خارجی ما تاثیرگذاریم نه تاثیر پذیر. برخی می گویند در دولت نهم و دهم ما به سمت تنش رفتیم آقا می فرمایند این حرف بافی است نه حرف حسابی. برگشت در این مسایل جایز نیست.

وی تصریح کرد: بنده سوال دارم چطور در ارتباط با ایشان سایت ها و دشمنان ما کف می زنند و شادی و سرور می کنند. این معنایش این است که ایشان باید احساس خطر بکنند. امام می فرمانید اگر دشمنان تشویق کردند شما احساس خطر کنید. رویترز ظریف را شاخه زیتون ایران به غرب توصیف کرده است. در ارتباط با این آقای ظریف چه نکته هایی دارند؟ او همیشه تا آنجا که بود خواهان بهبود روابط دارد و نشاندهنده این است که روحانی قصد رابطه با غرب را دارد. برادران من احساس خطر می کنم دشمن چشم طمع دوخته است.

پژمانفر خطاب به وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت: باید شفاف بکنند که چرا این خانم شیرین عبادی و امیرهوشنگ احمدی که دلال رابطه با آمریکا ست که ارتباط این ها را آقای ظریف برقرار کردند؟ قطعا ایشان توبه خواهند کرد. ارتباطی که برای آقای امیراحمدی و احمدی نژاد ایجاد کردند جای سوال دارد. کما اینکه وقتی آقای خاتمی به نیویورک می روند ارتباط با نهاد سوروس ایجاد می کنند. در سیاست خارجی ما نمی توانیم برگردیم. انقلاب ما کاملا موثر است .

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نماینده موافق وزیر پیشنهادی خارجه: ظریف در مذاکرات 598 توانست محکومیت عراق را به اثبات برساند

عضو کمیسیون امنیت ملی می گوید عملکرد دقیق ظریف در مجموعه مذاکرات 598 توانست محکومیت عراق را به اثبات برساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه علنی عصر امروز در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه یازدهم، جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: آیا به حضور تیم قوی در عرصه بین الملل تردید داریم؟ آیا در شرایط موجود نباید نسبت به دیپلمات با تجربه اعتماد کنیم و این را با رای بالا به تصویب برسانیم؟

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: تحولات در حوزه دپیلماتیک در منطقه نیاز به دیپلمات ورزیده دارد و در شرایط فعلی به کار عمیق و کار دیپلمات کارآمد دارد تا بتواند از موضع ایران به خوبی دفاع کند.

وی با بیان این که نباید ریسک کرد، جوانگرایی درست است اما نباید از تجربیات گذشته به سادگی عبور کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما عملکرد دقیق ظریف در مجموعه مذاکرات 598 توانست محکومیت عراق را به اثبات برساند.

وی تاکید کرد: امروز وزارت خارجه نقش مهمی در پرونده هسته ای دارد و باید پیوند دیپلماتیک را ایجاد کند و باید بر اساس عزت و حکمت عمل کند و در چارچوب و روش عزتمندانه منافه ایران را پیگیری کند.

جهانگیرزاده با اشاره به روابط فراوان ظریف گفت: آقای ولایتی می گفت ظریف توانمندترین و بهترین دیپلمات کشور ما است.

عضو کمیسوین امنیت ملی گفت: این ایراد دارد که رسانه های بین المللی از ظریف تعریف می کند؟ چرا اسرائیل را نمی گویید که مدام ظریف را می کوبد. برادر عزیر شما و من می دانیم که اینگونه بحث های شما باید در ظرفیت نظام تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: بایدقدرت وزارت خارجه را افزایش دهیم و بدانیم وجود مهره ای قوی خواهد توانست منافع ایران را براورده کند و اگر ظریف با تیم انحرافی ارتباط داشت چرا برکنار شد؟
خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
مقایسه زیبای محمد خاتمی و احمدی نژاد در برخورد با مخالف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیرین‌کاری در استقبال از احمدی نژاد/ عکس


شیرین‌کاری در استقبال از احمدی نژاد