اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت چین و روسیه با بیانیه ضدایرانی شورای امنیت



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مخالفت چین و روسیه با بیانیه ضدایرانی شورای امنیت

کشورهای غربی عضو شورای امنیت به دنبال گزارش رسمی دولت یمن درباره ارسال سلاح از ایران به این کشور، از کمیته تحریم های ایران در سازمان ملل متحد خواستند در این مورد تحقیق کند.

روسیه و چین با پیش نویس بیانیه ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل در مورد ادعای ارسال غیرقانونی اسلحه از ایران به یمن مخالفت کردند. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، در این پیش نویس بیانیه که طرح آن از سوی آمریکا پیشنهاد شده بود در مورد ادعاهای ارسال اسلحه از ایران به یمن ابراز نگرانی شدید شده است.

روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت هستند. برخلاف قطعنامه ها، بیانیه های شورای امنیت تنها با اجماع همه اعضای شورا تصویب و به طور رسمی منتشر می شوند. 

در پیش نویس بیانیه آمده بود: ارسال سلاح توسط ایران به یمن ثبات این کشور و منطقه را مورد تهدید قرار می دهد. این اقدام همچنین قطعنامه های شورای امنیت درباره ممنوعیت صادرات سلاح ایران به طرف های خارجی را نیز نقض می کند. 

کشورهای غربی عضو شورای امنیت به دنبال گزارش رسمی دولت یمن درباره ارسال سلاح از ایران به این کشور، از کمیته تحریم های ایران در سازمان ملل متحد خواستند در این مورد تحقیق کند. این درخواست ها به ویژه بعد از ادعای یمن درباره توقیف یک کشتی حامل تسلیحات ایرانی در آب های این کشور ارائه شد.

در این گزارش ادعا شده بود این کشتی حامل موشک های زمین به هوا بوده است. این جلسه شورای امنیت به دنبال ادعای یمن در مورد انتقال غیرقانونی سلاح توسط ایران به این کشور برگزار شد. ایران ادعای ارسال سلاح به یمن را به شدت رد می کند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
بیانیه حسن خسروی کاندیدای شورای شهرتهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه از صدور بیانیه شدیداللحن شورای امنیت علیه سوریه جلوگیری کرد



روسیه از صدور بیانیه شدیداللحن شورای امنیت علیه سوریه جلوگیری کرد

خبرگزاری فارس روسیه امروز بیانیه‌ای که حمله سوریه به خاک ترکیه را با لحنی تند محکوم می‌کرد نپذیرفت و خواستار متعادل‌تر شدن متن آن شد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه، امروز از تصویب پیش‌نویس یک بیانیه که با الفاظی تند حمله سوریه به یک شهر ترکیه را محکوم می‌کرد، جلوگیری کرده و پیشنهاد داد متن این بیانیه متعادل‌تر شود.

روسیه در بیانیه مورد پیشنهاد خود خواسته است طرفین کنترل خود بر مرزها را افزایش دهند و از درگیری‌های نظامی خودداری کنند.

در بیانیه روسیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته آمده است: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل از طرفین می‌خواهند کنترل خود را افزایش داده و از درگیری‌های نظامی که می‌تواند اوضاع را در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه وخیم‌تر کند، اجتناب ورزند».

این بیانیه غیر الزام‌آور، در صورت تصویب، از این دو کشور همسایه می‌خواهد «تنش‌ها را کاهش دهند و راهی مسالمت‌آمیز برای حل بحران موجود در سوریه پیش بگیرند».

در بیانیه پیشنهادی روسیه، همچنین از دولت سوریه خواسته شده است درباره این حمله به خاک ترکیه تحقیق کند.

یک دیپلمات غربی گفت آمریکا نیز در لحن متن اصلی این بیانیه که آذربایجان آن را پیشنهاد داده است تغییراتی اعمال کرده تا آن را «شدید‌اللحن‌تر» کند.

در پیش‌نویس اصلی این بیانیه که به تمامی 15 کشور عضو شورای امنیت تقدیم شده بود، حادثه روز چهارشنبه که خاک ترکیه هدف حملات خمپاره‌ای سوریه قرار گرفته بود «با شدیدترین لحن» محکوم شده بود.

روسیه در بیانیه پیشنهادی خود از لحن شدید این بیانیه کاسته و دو طرف را به حفظ آرامش دعوت کرده است./فارس