اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت كانادا با تاسیس كنسولگری ایران در ونكوور



 

 

مخالفت كانادا با تاسیس كنسولگری ایران در ونكوور

 

دولت كانادا بر اساس سیاست " ارتباطات كنترل شده " خود با ایران ، گسترش روابط سیاسی و دیپلماتیك با این كشور را محدود كرده است و بر اساس این سیاست افتتاح هر گونه كنسولگری ایران خارج از سفارت ایران در اتاوا ممنوع بوده و هیچ پرواز مستقیمی از ایران حق نشستن در فرودگاه های كانادا را ندارد.

دولت فدرال ایالت ونكوور كانادا با تاسیس  كنسولگری ایران دراین ایالت مخالفت می كند .

به نقل از روزنامه " ونكوور سان " اخیرا تقاضای ایجاد كنسولگری ایران در ونكوور برای رسیدگی به كارهای كنسولی ایرانیان ساكن در  ونكوور از سوی سفارت ایران به دولت فدرال ونكوور ارایه شده است كه ظاهرا مقامات وزارت خارجه دولت فدرال مخالف تاسیس چنین كنسولگری هستند.

دولت كانادا بر اساس سیاست " ارتباطات كنترل شده " خود با ایران ، گسترش روابط سیاسی و دیپلماتیك با این كشور را محدود كرده است و بر اساس این سیاست افتتاح هر گونه كنسولگری ایران خارج از سفارت ایران در اتاوا ممنوع بوده و هیچ پرواز مستقیمی از ایران حق نشستن در فرودگاه های كانادا را ندارد.

ونكورو سان می نویسد : دولت كانادا از سال 2005 بنا به 4 دلیل مشخص گسترش ارتباطات سیاسی و اقتصادی خود با ایران را متوقف كرده است كه این دلایل عبارتند از : وضعیت حقوق بشر در ایران ، برنامه های هسته ای ایران ، نقش ایران در منطقه  و نیز مرگ زهرا كاظمی خبرنگار ایرانی – كانادایی در سال 2003 در زندان اوین در تهران .

كانادا در این راستا از سال 2005 روابط سردی با تهران داشته است و ازسیاست اعمال فشار و گسترش تحریم ها علیه ایران حمایت می كند.

هم اكنون تنها سفارت خانه ایران در اتاوا به شهروندان ایرانی – كانادایی مقیم كانادا سرویس كنسولی می دهد و بسیاری از ایرانیان برای دریافت خدمات كنسولی مجبورند از اقصی نقاط كانادا به اتاوا بروند .

به دلیل اینكه بر اساس قوانین ایران مساله دو تابعیتی بودن پذیرفته نیست بسیاری از ایرانیان مقیم كشورهای خارجی از جمله كانادا برای سفر به ایران مجبورند از گذرنامه های ایرانی خود استفاده كنند و این مساله سبب می شود تا ایرانیان مقیم خارج از كشور   به دریافت خدمات كنسولی از جمله گرفتن شناسنامه و گذرنامه ایرانی برای فرزندانشان و دیگر خدمات كنسولی نیاز داشته باشند.

گفته می شود قریب به 120 هزار ایرانی در ایالت ونكوور كانادا زندگی می كنند كه همه این ایرانی ها در صورت نیاز برای دریافت خدمات كنسولی مجبورند به سفارت ایران در اتاوا مراجعه كنند..../عصرایران


ویدیو مرتبط :
مخالفت آمریکا با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت توتال با تحریم بنزین ایران



 

مخالفت توتال با تحریم بنزین ایران

 

با این كه بیش از ۳ روز از امضای تحریم های جدید علیه ایران توسط رئیس جمهور آمریكا نمی گذرد، اما دورنمای شكست این تحریم ها بویژه در محدودیت فروش بنزین به عنوان یكی از كلیدی ترین محورهای آن هم اكنون آشكار شده است.

به گزارش خبرگزاری ها، اخبار داخلی و خارجی كه دیروز روی خروجی تلكس های خبری قرار گرفت، از بی اثر شدن تحریم های آمریكا برای محدودیت فروش بنزین به ایران حكایت داشت. در تازه ترین واكنش داخلی، معاون وزیر نفت خبر از راه اندازی اولین طرح بنزین سازی ایران تا بهمن ماه داد. این طرح در پالایشگاه آبادان اجرا می شود و ۸۹ درصد پیشرفت فیزیكی داشته و قادر است تا ۶ میلیون لیتر به ظرفیت روزانه تولید بنزین كشور اضافه كند. وزارت نفت اعلام كرده كه با افزایش ظرفیت و بهینه سازی ۷ پالایشگاه حداكثر تا سال آینده و ساخت چند پالایشگاه جدید از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران د ر تولید بنزین خودكفا خواهد شد. با این حال ماجرا به همین نقطه ختم نشد بلكه در مهم ترین واكنش بین المللی اظهارات كریستوفر دی مارگری مدیر اجرایی غول نفتی توتال، آب سردی بر پیكر تحریم كنندگان ریخت؛ آنجا كه وی اقدام آمریكا در ممنوع كرد صادرات بنزین به ایران را اشتباه خوانده و تصریح كرد در اولین فرصت ممكن صادرات بنزین توتال به ایران از سر گرفته خواهد شد.

● ارسال بنزین به ایران را از سر می گیریم

كریستوفر دی مارگری كه در یك همایش نفتی با نام Provence ـ enـ Aix در جنوب فرانسه سخن می گفت، افزود: هر چند ما صادرات محصولات نفتی خود به ایران را متوقف می كنیم، اما اعمال تحریم در این بخش یك كار اشتباه است.وی گفت: من مطمئنم كه اعمال تحریم و ممنوع شدن صادرات محصولات نفتی به ایران اقدام اشتباهی است. تحریم صادرات محصولات نفتی نمی تواند برای حل مناقشات سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد زیرا این موضوع مردم عادی را تحت تاثیر قرار می دهد.وی تاكید كرد: در اولین فرصت ممكن صادرات خود به ایران را از سر می گیریم.

● راه اندازی اولین طرح افزایش تولید بنزین

همزمان با این اظهارات، معاون وزیر نفت نیز با اشاره توافق جدید نفتی دولت و مجلس، از راه اندازی اولین طرح بنزین سازی ایران تا بهمن ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت ۲ پالایشگاه جدید نفت در انتظار تامین منابع مالی است.

علیرضا ضیغمی در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت آبادان با اشاره به پیشرفت ۸۹ درصدی ساخت فاز سوم توسعه پالایشگاه نفت آبادان، گفت: برای اجرای این طرح ۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده كه هم اكنون برخی از واحدهای این پروژه همچون نیروگاه در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد.مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از این پروژه روزانه ۵ تا ۶ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین كشور اضافه شود.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به افزایش ۸ میلیون لیتری تولید بنزین كشور تا سال ۱۳۹۰، تصریح كرد: تحریم ها هیچ گونه تاثیری بر كمبود بنزین در داخل كشور ندارد و با هیچ مشكلی مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حجم ذخایر استراتژیك بنزین كشور در سال جاری، تبیین كرد: همچنین از ابتدای امسال مصرف بنزین كشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ میلیون لیتر در روز كاهش یافته است.معاون وزیر نفت با اشاره به این كه مراحل مطالعه و طراحی پالایشگاه جدید نفت خوزستان نیز با اعتباری ۴ هزار میلیارد تومانی به پایان رسیده است، گفت: مذاكره برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت موازی با طرح تثبیت پالایشگاه آبادان در حال انجام است.به گفته مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در صورت تامین منابع مالی عملیات اجرایی این ۲ پروژه بزرگ نفتی اجرایی می شود.

این مقام مسوول همچنین با تاكید بر این كه منابع داخلی وزارت نفت پاسخگوی این حجم بالای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی نیست، اظهار كرد: با توافق مجلس و دولت مقرر شده منابع مالی بسیاری از پروژه ها از محل منابع بانكی اختصاص یابد.معاون وزیر نفت، خاطرنشان كرد: بانك ها باید همكاری بیشتری با وزارت نفت داشته باشند البته در حال مذاكره با بانك ها در این خصوص هستیم...../تحلیل:جام جم