اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت سه چهارم آمریکایی ها با حمله اسراییل به ایران



حمله , برنامه هسته ای , دانشگاه مریلند ,  حمله اسراییل به ایران

 

از هر چهار آمریکایی 3 نفر مخالف حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران است .

بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی کرسی " انور سادات " در دانشگاه مریلند آمریکا از میان 700 شهروند آمریکایی مشخص شد که 75 درصد از آمریکایی ها مخالف حمله اسراییل به ایران هستند و 80 درصد از آنها نیز معتقدند که ایران قادر است حتی در صورت حمله اسراییل تا 5 سال دیگر تاسیسات هسته ای خود را بازسازی کند.

نتایج این نظر سنجی در حالی منتشر می شود که در هفته های گذشته موضوع حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران سوژه ای داغ در رسانه های غربی است و رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته میزبان نخست وزیر اسراییل در کاخ سفید بود.

بر اساس نظر سنجی انجام شده کمتر از نیمی از آمریکایی ها معتقدند که حمله احتمالی به ایران سبب تضعیف حکومت این کشور می شود و تنها 1 نفر از هر 7 آمریکایی معتقد است که واشنگتن باید اسراییل را برای حمله به ایران تشویق کند.

همچنین یافته های این نظر سنجی نشان می دهد که 69 درصد از آمریکایی ها خواهان انجام مذاکره با حکومت ایران بر سر برنامه هسته ای هستند و معتقدند این مذاکرات باید در در گام نخست از ناحیه سازمان های بین المللی همچون ملل متحد صورت پذیرد.

گفتنی است دانشگاه مریلند آمریکایی در سال جاری یک نظر سنجی مشابه را از میان 500 پرسش شونده اسراییلی نیز انجام داده است که بر اساس یافته های آن تنها 19 درصد از اسراییلی ها معتقد بودند که اسراییل چه با حمایت آمریکا و چه بدون حمایت این کشور باید به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند و 42 درصد از اسراییلی ها نیز بر این باور بودند که رژیم تل آویو تنها باید در صورت کسب اجازه و مجوز از آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند و 34 درصد نیز معتقد بودند اسراییل باید به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند.

یافته های این نظر سنجی می تواند نشانه ای باشد از اینکه علی رغم تبلیغات وسیع و گسترده جنگ طلبان آمریکایی و اسراییلی در سطح رسانه ها و بزرگ نمایی تهدید ایران،  اکثریت افکار عمومی در آمریکا و اسراییل مخالف سیاست های جنگ طلبانه  برخی سیاستمداران و نخبگان خود هستند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
حمله هکرهای ایران به سه بانک آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش فعالیت اسراییل برای حمله به ایران



 

 

افزایش فعالیت اسراییل درآمریکا برای حمله به ایران

 

ادعای جروزالم پست:

فعالیت اسراییل در آمریکا برای حمله به ایران افزایش یافته است

یک مقام نظامی اسراییلی که نخواسته است نامش فاش شود به روزنامه جروزالم پست اسراییل در این باره می گوید : " بدون تهدید به حمله نظامی ، احتمالا تحریم ها موثر نخواهند بود .

روزنامه جروزالم پست اسراییل طی گزارشی ادعا کرد که رژیم اسراییل پس از تصویب چهارمین قطعنامه تحریمی ایران در شورای امنیت لابی خود را در کاخ سفید برای تدیون یک طرح واقعی برای حمله احتمالی به ایران افزایش داده است .

به گزارش عصر ایران این روزنامه اسراییلی با ادعای این موضوع نوشت : " استراتژی اخیر اسراییل در قبال ایران هم شامل همکاری با سیاست های کاخ سفید در قبال ایران می شود و هم ( نیم نگاهی به ) اقدام یکجانبه نظامی تل آویو علیه ایران دارد ".

این روزنامه می افزاید : " حالا که آخرین قطعنامه های تحریمی برای تشدید فشارها به ایران تصویب شده ، اسراییل از آمریکا و جامعه جهانی می خواهد تا روی گزینه کاربرد نیروی نظامی برای بازداشتن ایران از فعالیت های اتمی فکر کنند ".

یک مقام نظامی اسراییلی که نخواسته است نامش فاش شود به روزنامه جروزالم پست اسراییل در این باره می گوید : " بدون تهدید به حمله نظامی ، احتمالا تحریم ها موثر نخواهند بود ".

این مقام ناشناس اسراییلی با ادعای اینکه ایران در زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 از ترس اینکه فکر می کرد هدف بعدی پس از حمله به عراق است فعالیت های اتمی خود را موقتا متوقف کرد ، افزود : " از آن زمان به بعد تهدید نظامی علیه ایران رخت بر بست ، در حالی که همه می دانیم که کلید موفقیت دیپلماسی یا گزینه تحریم وجود یک طرح واقعی برای حمله نظامی است ".

جروزالم پست در ادامه می نویسد که کاربرد نیروی نظامی علیه ایران یکی از مهم ترین دستور کارهای دیدار دو هفته پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید بوده است .

این ادعاها در حالی مطرح می شود که تا کنون هیچ سندی دال بر انحراف ایران از فعالیت های صلح آمیز هسته ای به تایید هیچ مرجع معتبر بین المللی نرسیده و از سوی دیگر این قبیل تهدید ها و لاف زنی ها سال هاست که از سوی مقامات و رسانه های غربی و اسراییلی تکرار می شود ، وانگهی اسراییل امروز آن قدر در باتلاق مشکلاتی که برای خودش ایجاد کرده درگیر شده که عملا امکان مانوری علیه ایران ندارد .

ایران اعلام کرده که ضمن اینکه قافیه را به عملیات روانی حریف نمی بازد ، آماده واکنش سریع به هر گونه تحرک نظامی علیه خود است ...../تحلیل:عصرایران