اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت اسرائیل با حضور نماینده آمریکا در مذاکرات سازش



اخبار,دور دوم  مذاکرات سازش

مخالفت اسرائیل با حضور نماینده آمریکا در مذاکرات سازش

منابع صهیونیستی از وجود اختلافات بین اعضای تیم مذاکرات اسرائیلی اعم از «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و «یتسحاق مولخو» نماینده نخست‌وزیر، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که بین لیونی و مولخو اختلاف وجود دارد بویژه اینکه لیونی درخواست کرده است مقری برای اداره مذاکرات جهت اتخاذ موضع اسرائیل، ایجاد شود اما مولخو با درخواست لیونی مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش مذاکرات سازش دیروز نیز در هتلی در قدس که نام آن را فاش نکردند، برگزار شد.

بر پایه این گزارش همچنین بین رژیم صهیونیستی و آمریکا بر سر حضور «مارتین اندیک» فرستاده آمریکا در جلسات مذاکرات اختلاف وجود دارد و در حالی که طرف فلسطینی درباره حضور اندیک در جلسات تردید دارد اما اسرائیل به شدت با حضور وی مخالف است و دلیل این مخالفت اسرائیل نیز مواضع آمریکایی است که بیشتر به موضع طرف فلسطینی نزدیک است تا اسرائیل و به عنوان مثال «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا پیش از این درباره تمرکز مذاکرات بر مرزهای سال 1967 سخن به میان آورد در حالی که اسرائیل با این اصل مخالفت می‌کند.

دور دوم مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی روز گذشته به مدت 5 ساعت و بدون مشارکت «مارتن اندیک» فرستاده آمریکایی و به دور از چشم رسانه‌ها برگزار شد.
هاآرتص نوشت که جلسه مذاکرات حول محور اصول اساسی مذاکرات، دستور کار و موضوعاتی بود که قرار است در جریان مذاکرات مطرح شود./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
کنایه نماینده سلفی بگیر به اقدام نماینده ارومیه در مجلس در خصوص مخالفت با وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات ایران و آمریکا 19 خرداد در ژنو/ترکیب تیم آمریکایی مشخص شد/ حضور نماینده کاخ سفید در مذاکره



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و آمریکا

 

اخبار سیاست خارجی - مذاکرات ایران و آمریکا 19 خرداد در ژنو/ترکیب تیم آمریکایی مشخص شد/ حضور نماینده کاخ سفید در مذاکره

معاونین وزرای خارجه ایران و امریکا در ژنو با یکدیگر ملاقات می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، به منظور رایزنی‌های سیاسی تا قبل از شروع دور بعدی مذاکرات با کشورهای گروه 1+5 که قرار است در تاریخ 26 خرداد در وین از سرگرفته شود، گفت وگوهای دو جانبه بین هیات ایرانی و برخی کشورهای گروه 1+5 در سطح معاونین وزیر برگزار خواهد شد.

در این چارچوب طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 19 و 20 خرداد گفت‌وگوهای دوجانبه با هیئت آمریکائی در ژنو و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 خرداد، با هیئت روسی در رم برگزار می گردد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه کشورمان ملاقات با برخی هیئت های دیگر نیز در دست تنظیم است.

وزارت خارجه امریکا نیز اعلام کرد معاونان وزیر خارجه آمریکا به همراه یک مقام ارشد از کاخ سفید با مقامات ایرانی این هفته در ژنو دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ویلیام برنز، وندی شرمن، معاونان وزیر خارجه آمریکا به همراه جیک سولیوان، مقام ارشد کاخ سفید این هفته با مقامات ایرانی در ژنو دیدار خواهند کرد.


در این چارچوب طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 19 و 20 خرداد گفتگوهای دوجانبه با هیئت آمریکائی در ژنو و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 خرداد، با هیئت روسی در رم برگزار می گردد. ملاقات با برخی هیئت های دیگر نیز در دست تنظیم است.


دور پنجم مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 برای رسیدن به توافق جامع در روزهای 26 تا 30 خرداد در وین برگزار خواهد شد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این مذاکرات را هدایت می کنند. وزیر امور خارجه کشورمان امروز گفت: برای گفتگوهای جدی آماده هستیم چرا که مذاکرات دشوار است.


دور قبلی مذاکرات در وین به دلیل وجود برخی اختلافات درباره تدوین پیش نویس توافق نهایی بدون نتیجه پایان یافت.

اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین