اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخابره پیام موشکی سپاه به زبان «عبری»


رزمایش موشکی سپاه در حالی صبح امروز ادامه یافت که روی بدنه موشک‌های شلیک شده، جمله معروف امام خمینی(ره) درباره اسرائیل حک شده بود.

خبرگزاری فارس: رزمایش موشکی اقتدار موشکی، صبح امروز 2 فروند موشک قدر H نیروی هوافضای سپاه با شلیک از ارتفاعات البرز شرقی، اهداف خود را در فاصله 1400 کیلومتری در سواحل مکران مورد هدف قرار دادند.

سواحل مکران در دورترین نقاط ایران در جنوب‌شرق و در حاشیه دریای عمان قرار دارد.

سردار حاجی‌زاده اعلام کرده که بُرد موشک‌های شلیک شده امروز 2هزار کیلومتر است که این به معنای افزایش برد این نسل از موشک های قدر خواهد بود.

موشک قدر Hبا وزن 17 تُن، طول 16 متر، قطر 1.25 متر، دارای سرجنگی جداشونده و شدیدالانفجار با وزن 650 کیلوگرم است.

سوخت این موشک مایع بوده و سقف پرواز آن نیز در گذشته 400 کیلومتر اعلام شده بود.

یکی از نکات جالب توجه دیگر در این رزمایش، شعار حک شده بر روی این موشک‌ها بود که به زبان عبری، جمله معروف بنیانگذار انقلاب اسلامی را تکرار می‌کرد که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.»

این رزمایش رنگ و بوی ضدصهیونیستی بیشتری نیز داشت و فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد که عمر اسرائیل حتی قبل از شلیک موشک‌های سپاه در صورت جنگ به پایان خواهد رسید.


وی همچنین برد 2هزار کیلومتری موشک‌های شلیک شده امروز را با هدف مقابله با صهیونیستها در فاصله دور عنوان کرد.

یکی دیگر از اهمیت‌های این رزمایش این است که این شلیک ها پس از برجام برای اولین بار صورت گرفته و پاسخی صریح به تحریم‌ها و جوسازی‌ها علیه توانمندی‌های موشکی ایران است.

ناگفته نماند که روز گذشته نیز چند فروند انواع موشک‌های قیام، شهاب و قدر از روی زمین و سیلوهای زیرزمینی به سمت اهداف مورد نظر شلیک شده است.

برخی فرماندهان عالیرتبه ازجمله سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سلامی جانشین وی، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضا، سردار شادمانی و برخی مسئولان و فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح بر انجام این رزمایش که در مرکز ایران انجام شده نظارت می‌کنند.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در مانور موشکی سپاه چه می گذرد؟



رزمایش موشكی پیامبر اعظم (ص) از روز گذشته آغاز شده است.رزمایشی که پس از اعمال تحریم های خصمانه غرب، نشان از توان و قدرت موشکی ایران دارد. بر اساس برنامه ریزی ها ، قرار است طی سه روز انواع موشك‌های دوربرد، میانبرد و كوتاه برد سپاه پاسداران...

شفاف: رزمایش موشكی پیامبر اعظم (ص) از روز گذشته آغاز شده است.رزمایشی که پس از اعمال تحریم های خصمانه غرب، نشان از توان و قدرت موشکی ایران دارد.

بر اساس برنامه ریزی ها ، قرار است طی سه روز انواع موشك‌های دوربرد، میانبرد و كوتاه برد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقصی نقاط كشور به سمت هدف از پیش تعیین شده شلیك شوند.

امروز اما، در دومین روز رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7 ، موشک باران پایگاه های نظامی شبیه سازی شده دشمن در کویر لوت با انواع موشک های ایرانی از جمله شهاب 3 از سراسر کشور آغاز می شود.

 

تحریم , موشك‌های دوربرد , تحریم‌های بین‌المللی

 

موشک باران پایگاه های دشمن فرضی درکویر لوت توسط  انواع موشک‌های برد بلند و کوتاه و متوسط شهاب 1،2،3، موشک فاتح، موشک تندر، موشک‌های زلزال، خلیج فارس و قیام ، برنامه دومین روز رزمایش موشکی سپاه پاسداران تحت عنوان پیامبر اعظم(ص)7 است .

این موشکها از مناطق مختلف در سطح کشور به پایگاه های شبیه سازی شده نظامی دشمن فرضی فرامنطقه ای در کویر لوت شلیک خواهند شد.

گفتنی است، اولین ساعات صبح روز گذشته مرحله مقدماتی این رزمایش موشکی انجام شد. این در حالی است كه همزمان با آغاز مرحله مقدماتی رزمایش موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه، از اولین ساعات صبح دیروز کلیه یگان‌ها و پایگاه‌های موشکی شرکت کننده در این رزمایش مراحل آماده‌سازی و نقل و انتقالات خود به مواضع از پیش تعیین شده را آغاز کردند.  

اما با توجه به اینکه در رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) پایگاه هوایی شبیه‌سازی شده در کویر سمنان مورد هدف قرار خواهد گرفت، موشک‌های برد بلند، برد متوسط و کوتاه برد متناسب با مشخصات هر یک، در فواصل جغرافیایی مناسب در سطح کشور گسترش می‌یابند.

موشك قیام كه دو سال پیش كارهای تحقیقاتی روی آن به پایان رسیده و به صورت انبوه تولید و واگذار شده است از جمله موشك‌هایی است كه در این رزمایش موشكی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این موشک بالستیک بنا بر ماموریت‌های تعریف شده، می‌تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد. موشك خلیج‌فارس نیز از جمله موشك‌های ضداهداف دریایی است كه در این رزمایش به سوی اهداف از پیش تعیین شده شلیك و اهداف فرضی را مورد هدف قرار می‌دهد. همچنین در رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) ده‌ها فروند از انواع موشک‌های شهاب 1،2،3، موشک فاتح، موشک تندر و موشک‌های زلزال به کارگیری خواهند شد.

با شلیک موشک‌ها به سمت پایگاه‌های شبیه سازی شده در كویر، فرماندهان موشكی سپاه میزان دقت موشک و اثرگذاری کلاهک‌های نصب شده روی این موشک‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. همچنین قرار است در آخرین روز از این رزمایش نیز هواپیماهای جنگنده سپاه پاسداران و هواپیماهای بمب افکن بدون سرنشین این نیرو در رزمایش شرکت و اهداف از پیش تعیین شده را بمباران کنند.  

همچنین مقارن ساعت 3 بامداد دیروز سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از فرآیند اجرای مرحله مقدماتی رزمایش و نحوه آماده‌سازی و استقرار یگان‌ها و سامانه‌ها در برخی مناطق بازدید به عمل آورد. گفتنی است در مرحله مقدماتی رزمایش پیامبر اعظم(ص)، مراحل آماده‌سازی و استقرار به منظور اجرای مرحله اصلی رزمایش انجام می‌شود.

بنا بر این گزارش همچنین ، فردا چهارشنبه ودر سومین روز رزمایش جنگنده های بدون سرنشین ایران این پایگاه ها را بمباران خواهند کرد.

این رزمایش اما بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت و حتی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی  راهم به واکنش واداشت.

وزیر خارجه این رژیم رزمایش پیامبر اعظم (ص)7 را با تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران مرتبط دانست.  

«آویگدور لیبرمن» مدعی شد که ایران فشار تحریم نفت و دیگر تحریم‌های بین‌المللی را احساس می‌کند و این از شروع رزمایش‌های روز دوشنبه‌ ایران کاملاً مشهود است..../شفاف