اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محیط بان زندانی به آغوش خانواده بازگشت


محیط بان منطقه حفاظت شده خاییز که هفته گذشته در دادگاه از اتهام قتل شکارچی غیرمجاز تبرئه شده بود پس از پنج سال از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

خبرگزاری مهر: ماشاءلله مهنایی در جریان درگیری مسلحانه با شکارچیان غیرمجاز در فروردین ۱۳۸۹ دو نفر از آنان را از ناحیه پا هدف گلوله قرار داده بود که شدت جراحات وارده منجر به فوت یکی از شکارچیان شد.

پس از آن حادثه ماشاله مهنایی طبق کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به اتهام قتل عمد یکی از شکارچیان و ایجاد جرح عمدی شکارچی دیگر به زندان منتقل شده و تحت محاکمه قرار گرفت.

از اواسط سال ۱۳۸۹ تاکنون نزدیک به پنج سال است که ماشاءالله مهنایی در زندان بسر می برد. در این مدت ماشاله، همسر و دو فرزندش تحت سخت ترین شرایط مالی و روحی قرار گرفته اند. آنها هر روز منتظر صدور حکم اعدام برای ماشاءالله بوده اند و سال های سختی را سپری کرده اند.

افرادی که با محیط بانان درگیر شده بودند همگی مسلح به سلاح های جنگی و شکاری بوده و به سمت محیط بانان تیراندازی کرده بودند.

با این وجود و با توجه به اینکه ماشاءالله مهنایی تمام قوانین حمل و بکارگیری سلاح را رعایت کرده بود پنج سال از زندگی خود را در زندان سپری کرد.

نهایتا با تایید کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه اسلحه و مهمات مبنی بر رعایت کامل قانون بکارگیری سلاح و صدور رای برائت از سوی دادگاه، ماشااله مهنایی روز سه شنبه هفته جاری از زندان کارون اهواز آزاد شده و به آغوش خانواده اش بازگشت.


ویدیو مرتبط :
نهایت احساس در بازگشت نظامیان از جنگ به آغوش خانواده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت 500 زن زندانی به آغوش خانواده با یک میلیارد تومان



اخبار,اخبار اجتماعی , آزاد کردن زنان زندانی

وی با بیان اینکه طرح ترخیص زنان زندانی با محکومیت مالی بدون قصد را در شورای سوم نیز بررسی شد، گفت: 26 نفر از اعضا آن را امضا کردند و لزومی به بررسی دوباره آن وجود ندارد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر گفت: 500 زن ایرانی با مصوب شدن یک میلیارد تومان در دوره سوم شوراها به آغوش خانواده‌شان باز گشتند.

به گزارش ایسنا، معصومه آباد صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه در دوره سوم شورای شهر پس از مصوب شدن رقم یک میلیارد تومان برای زنان زندانی که جرایم غیرعمد داشتند، 500 زن توسط ستاد دیه آزاد شدند، گفت: این مبلغ از محل ماده 17 پرداخت شد.

وی با بیان اینکه طرح ترخیص زنان زندانی با محکومیت مالی بدون قصد را در شورای سوم نیز بررسی شد، گفت: 26 نفر از اعضا آن را امضا کردند و لزومی به بررسی دوباره آن وجود ندارد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر با اشاره به امضای دو فوریت این طرح، گفت: امضای دو فوریت طرح ترخیص زنان زندانی با محکومیت مالی بدون قصد به این دلیل است که چارچوب آن یعنی اولویت‌ها، سقف اعتبار و شرایط جرم در بند بند طرح مشخص شده است.

آباد با اشاره به نزدیکی عید فطر عنوان کرد: این مصوبه می‌تواند اتفاق خوبی را برای خانواده‌ها رقم بزند و همچنین از بروز کودکان کار و موضوعاتی که بر اثر عدم حضور مادر پیش می‌آید پیشگیری کرد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا