اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محیط‌ زیست قربانی مسابقات رالی + عکس



کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران وابسته به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درحالی قرار است از آخر هفته جاری و به مدت سه روز رالی‌تور خودروهای بیابانی (دو دیفرانسیل) را در ارتفاعات و مناطق جنگلی شمال کشور برگزار کند، که سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور به عنوان متولی جنگل‌های کشور از هم‌اکنون مخالفت خود را با برگزاری این رالی‌تور اعلام کرده است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها به عنوان متولی حفاظت از جنگل های کشور در گفت و گو با خبرنگار جام جم می گوید: این مسابقه با هر هدفی که قرار است برگزار شود، سازمان جنگل ها با آن مخالف بوده و اجازه برگزاری آن را دست کم در مناطق جنگلی نخواهد داد.

بهزاد انگورج با بیان این که به هیچ وجه از برگزاری چنین مسابقه ای مطلع نبوده و هماهنگی نیز با وی در این زمینه صورت نگرفته است، می افزاید: ما به هیچ عنوان مجوز عبور از مناطق جنگلی بویژه تیلاکنار و تیمبور و پیشمبور را صادر نخواهیم کرد و از هم اکنون راه های ورود به این جنگل ها را خواهیم بست.

وی دلیل این مخالفت را نیز تخریب و تهدید بیشتر مناطق جنگلی عنوان و تاکید می کند که جاده های جنگلی ما ظرفیت و آمادگی این نوع ترددها را ندارد، ضمن این که ترافیک معمول و خاص خود را دارد و نمی توان باری بیشتر به آن افزود.

انگورج در واکنش به ذکر اهدافی همچون حفاظت از طبیعت و محیط زیست با برگزاری این رالی تور توسط برگزارکنندگان آن، می گوید: برگزاری رالی در داخلی جنگل چه ترویج حفاظتی و طبیعت دوستی در بر خواهد داشت، جز این که باعث انحراف چند اتومبیل به سمت درختان و آسیب رسانی به آنها یا سقوط به دره و آسیب رسیدن به رانندگان یا ریختن زباله و آتش انداختن (غیرعمدی و از روی بی احتیاطی) به دامن جنگل شود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ناهماهنگی بین نهادهای اجرایی را نیز یکی از بزرگ ترین عوامل تهدید و تخریب عرصه های طبیعی عنوان می کند.

هماهنگ با سازمان های مربوط
محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با تاکید بر این که برای برگزاری چنین مسابقه ای باید از سازمان جنگل ها و محیط زیست مجوز اخذ شود، به جام جم می گوید: مشابه چنین رالی هایی معمولا با اهداف ترویج گردشگری طبیعی و محیط زیستی معمولا در سایر نقاط دنیا و البته با رعایت کامل ضوابط راهنمایی و رانندگی و اصول زیست محیطی صورت می گیرد.

یک فعال محیط زیست نیز به جام جم می گوید: برگزاری این مسابقه در عین حال که می تواند تهدید و تخریبگر طبیعت باشد، می تواند فرصت خوبی نیز در راستای آموزش استفاده از خودروهای شاسی بلند برای مواقع بحرانی و لزوم تردد در مناطق خاص جنگلی و صعب العبور برای کمک به طبیعت یا انسان ها باشد.

سعید آقایان عقیده خود را با ذکر مثال هایی از کمک به افراد گرفتار در برف در مناطق صعب العبور جنگلی و یاری رساندن به آنها از طریق رساندن نیروهای امدادی از طریق خودرو های دو دیفرانسیل یا کمک به اطفای آتش در جنگل از طریق استفاده از این خودروها اعلام می کند .

آموزش رانندگان مسابقه
سیل مخالفت ها با اجرای این مسابقه درحالی از هم اکنون به راه افتاده که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی معتقد است برای اجرای این برنامه اهداف صرفا مثبتی در حوزه ترویج گردشگری، آموزش حفاظت از محیط زیست و آموزش استفاده از خودروهای دودیفرانسیل را دارد.

مدیر این کانون به مسیرهای عبوری رانندگان در این مسابقه اشاره کرده و در گفت وگو با جام جم می افزاید: این مسابقه دوازدهم شهریور از هتل دیزین آغاز شده و رانندگان با عبور از روستاها و دره های البرز، روستاهای مسیر طالقان و قزوین، ارتفاعات 3000 در تنکابن، سلمان شهر، دریاگوشه، تیلاکنار، جنگل های تیمبور و پیشمبور، کلاردشت، مرزن آباد، کندوان و... در نهایت در چهاردهم شهریور به دیزین بازگشته و به کار خود پایان می دهند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,مسابقات رالی


سلمان یارمحمدی با اشاره به این که مسیرهای عبوری رانندگان، خاکی و آسفالت بوده و دو ایستگاه در الموت قزوین و ارتفاعات سلمان شهر برای اقامت شبانه رانندگان پیش بینی شده است، می افزاید: آشنایی با چهره زیبا و بکر طبیعت، آشنایی با مسائل زیست محیطی و حفاظت از عرصه های طبیعی، آموزش نحوه عبور از جاده های خطرناک، کوهستان ها و مناطق جنگلی، آموزش قابلیت های خودروهای دودیفرانسیل و ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، نحوه زندگی با طبیعت، نقشه خوانی و نقشه یابی ازجمله اهداف این رالی است که دو روز و سه شب به طول خواهد انجامید.

اجرای مسابقه با نظارت کارشناسان
وی با اشاره به این که پنج اکیپ در طول مسیر خودروها را همراهی و بر رفتار و رانندگی آنها نظارت کرده و آن را به ما گزارش خواهند کرد، تصریح می کند که یک روز پیش از برگزاری مسابقه آموزش های زیست محیطی و نحوه استفاده از خودرو در این مسیر سخت توسط کارشناسان کانون به شرکت کنندگان داده خواهد شد تا مشکلی چه در زمینه تخریب محیط زیست و چه وقوع سانحه رخ ندهد.

مدیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که چرا با سازمان جنگل ها برای برگزاری این رالی هماهنگی نشده است، می گوید: چون قرار است فقط از جنگل عبور کنیم، نیازی به انجام این هماهنگی ندیدیم، ضمن این که ما کار خلافی نمی کنیم و فعالیتمان زیرنظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. همه از این مسیرها عبور می کنند و ما نیز فقط قصد عبور همچون دیگر هموطنان از این نقاط را داریم پس مشکلی نیست.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,مسابقات رالی


وی در عین حال آموزش استفاده از خودروهای دو دیفرانسیل برای تردد در مناطق صعب العبور در مواقع بحرانی همچون آتش سوزی یا گرفتاری مسافران در جاده و جنگل را امتیاز مهم برگزاری این مسابقه دانسته و می گوید از شرکت کنندگان خواسته ایم ابتدا عضو کانون شوند تا فعالیت آنان زیر نظر کانون و ساماندهی شده باشد سپس در مسابقه شرکت کنند.

ترویج طبیعت گردی با رالی
گرچه توجیه برگزاری این رالی تور از سوی مسئولان برگزارکننده، ترویج طبیعت گردی و آشنایی بیشتر علاقه مندان با مناطق بکر، زیبا و کمتر دیده و شناخته شده کشور و همچنین توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن است، اما کارشناسان و فعالان محیط زیست در گفت وگو با جام جم، با شک و تردید به این اهداف نگریسته و دستیابی به آنها را مستلزم رعایت احتیاط بسیار و قوانین خاص زیست محیطی از سوی برگزارکنندگان عنوان می کنند.

اخبار اجتماعی - جام جم


ویدیو مرتبط :
محیط زیست و نمایشگاه بین المللی محیط زیست 1/3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اپل دوستدار محیط زیست نیست+عکس



اپل دوستدار محیط زیست نیست+عکس

سازمان صلح سبز از اپل،آمازون و مایکروسافت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، سازمان صلح سبز اعلام کرد که نمودار رایانش ابری اپل، آمازون و مایکروسافت به دلیل مصرف بیش از حد انرژی، برای محیط زیست مضر است.

 , ,اپل ,اپل  و محیط زیست,سازمان های دوستدار محیط زیست,انرژی

 

گزارشات سازمان های دوستدار محیط زیست حاکی از آنست، در حالی که 3 غول تکنولوژی دنیا، اپل، آمازون و مایکروسافت به سرعت در حال گسترش مراکز داده های خود برای تغذیه نیازهای رسانه ای مصرف کنندگان هستند، اما هیچ تلاشی برای استفاده از منابع پاک انرژی مانند انرژی خورشیدی نکرده و تکیه آنها بر انرژی های فسیلی است.

شرکت اپل در این میان دارای بالاترین حد اتکا بر منابع انرژی مبتنی بر ذغال سنگ است که 55 درصد از کل انرژی مصرفی این شرکت را تأمین می کند.

اما اپل گزارش سازمان صلح سبز را انکار و طی بیانیه ای اعلام کرده است که این شرکت 60 درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع انرژی قابل جایگزین مانند انرژی خورشیدی و همچنین نصب و راه اندازی سلول های سوختی تأمین می کند که هر دو بزرگترین ابتکارات در نوع خود هستند.

 , ,اپل ,اپل  و محیط زیست,سازمان های دوستدار محیط زیست,انرژی

 

رایانش ابری یا Cloud Computing مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های بزرگ کامپیوتری مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل سرویس‌های فناوری اطلاعات (شامل سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات و سایر منابع اشتراکی رایانشی) با به کارگیری اینترنت ارائه می‌کند.

واژهٔ "ابر" واژه‌ای است استعاری که به اینترنت اشاره می‌کند و در نمودارهای شبکه‌های رایانه‌ای نیز از شکل ابر برای نشان دادن شبکه اینترنت استفاده می‌شود./باشکاه خبرنگاران

مترجم:سمانه علی زاده