اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محکوم قضایی سخنران "کاروان راویان فتنه"!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاسی - محکوم قضایی سخنران "کاروان راویان فتنه"!

فرد هتاک به فائزه هاشمی که در دادگاه محکوم شده بود، سخنران و راوی "طرح روایت و بازخوانی وقایع فتنه ۸۸ با عنوان کاروان «روایت فتنه»" شد. .

به گزارش آنا، سایت رجانیوز (نزدیك به گروه پایداری) اعلام کرد: "کاروان فتنه به مرور و روایت اتفاقات فتنه سال 88 پرداخته، و به گفته مجریان آن اقدامی مشابه کاروان راهیان‌نور است که جوانان، نوجوانان و همه اقشار را از نزدیک با اتفاقات فتنه سال 88 آشنا کرده و به بازسازی و تبیین مکان‌های وقوع حادثه در سال 88 می‌پردازد." در لیست اعلامی راویان این کاروان نام سعید تاجیک نیز دیده می‌شود که روز 5 دی در چهارراه کالج، پاتوق کتاب از "فتنه‌ سال هشتاد و هشت" روایتگری کرده است.

فائزه هاشمی در 3 اسفند 1389 وقتی برای تشییع جنازهٔ یکی از بستگانش به حرم عبدالعظیم در شهر ری رفته بود، مورد حمله و هتاکی سعید تاجیک قرار گرفت. انتشار فیلمی از این ماجرا جنجال زیادی برانگیخت. آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به این اقدام اعلام مخالفت کرد. علی مطهری با نوشتن نامه‌ای به رییس قوه قضاییه نسبت به این فحاشی اعتراض کرد، ضمن اینکه آیت‌الله آملی لاریجانی نیز به طور ضمنی از این اقدام، انتقاد کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بنا بر رای دادگاه، سعید تاجیک بابت توهین به آیت‌الله هاشمی به تحمل 4 ماه حبس تعزیری و از بابت مزاحمت بانوان (برای فائزه هاشمی) به تحمل 4 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد. سال گذشته و در روز انتخابات ریاست جمهوری نیز، سعید تاجیک و علیرضا پناهیان با حضور در شهرری، «سعید جلیلی» را در پای صندوق رای، همراهی کردند!

اخبار سیاسی - بهارنیوز


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان هاشمی درمشهدبه جریان فتنه دامن زد



 

 

اخبارسیاسی

كسانی كه شعار الله‌اكبر سر می‌دهند شاید در عمرشان یك بار هم از این لفظ استفاده نكرده باشند/نامه محسن رضایی شتاب زده بود/بیانیه موسوی تكرار پیشنهادات هاشمی در نماز جمعه بود.

 

عضو شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مشهد گفت:موضع‌گیری مشهد ایشان بسیار بد و تردیدآفرین بود كه به این جریان فتنه دامن زد .

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی نبوی در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به جریانات بعد از انتخابات تاكید كرد: نباید این جریان را دست‌كم بگیریم چراكه جریانی فوق‌العاده پیچیده است كه برای مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی طراحی شده است.

وی با تاكید بر اینكه آمریكایی‌ها از همه تجربیات خود كه در زمان جنگ سرد علیه شوروی استفاده می‌كردند امروز علیه ایران استفاده می‌كنند گفت: آنها همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا گفتمان‌هایی راه بیاندازند كه از طریق نرم دست به براندازی جمهوری اسلامی بزنند و با تمام قوا برای این كار بسیج شدند و مدعی هستند كه باید علاوه بر اینكه از نظر اقتصادی و نظامی برتری خود را به اثبات برسانند از نظر فرهنگی نیز باید مسلط شوند وسیله این هدف جنگ نرم است بنابراین زمینه‌سازی‌هایی را انجام دادند كه اگر نتیجه انتخابات به نفعشان نبود ناآرامی راه بی‌اندازند و رنگ هم برای آن انتخاب كردند و در واقع می‌خواستند كاریكاتور مضحكی از انقلاب به نمایش بگذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مثلا كسانی كه شعار الله‌اكبر سر می‌دهند شاید در عمرشان یك بار هم از این لفظ استفاده نكرده باشند و البته این پدیده‌ای نیست كه تنها كشور ما با آن روبه‌رو باشد بلكه یك جنبش ضدفرهنگی است كه با ارزش‌های سرزمین‌ها مخالف است و در بین طبقات تحصیل كرده یارگیری می‌كند.

وی با تاكید بر اینكه نظریه‌هایی كه این جنبش برای اداره جامعه مطرح می‌كند عمدتا ضد ارزشی هستند گفت: این مساله به شكاف بین سنت و مدرنیته از زمان نهضت مشروطه بر می‌گردد كه همواره می‌خواسته جدایی دین و سیاست را در جامعه ایجاد كند كه یكی از این افراد آقای بشیریه نظریه‌پرداز دوم خردادی بود كه با استفاده از امكانات وزارت كشور وقت كتاب‌هایی را منتشر كرد كه در یكی از آنها به نام جامعه‌شناسی جمهوری اسلامی تاكید كرد كه شكاف بین سنت و مدرنیته در ایران واقعیت دارد كه باید به نفع مدرنیته تمام شود و امروز نیز در آمریكا پناه گرفته است و از وقایع پس از انتخابات نیز اینگونه نتیجه می‌گیرد كه جمهوری اسلامی به زوال رسیده است و سفارش كرده كه مخالفان نظام با هر تفكری دور هم جمع شوند و به اسطوره‌های انقلاب حمله كنند و هدف مشترك آنها این است كه دین از سیاست باید جدا شود.

نبوی ادامه داد: البته ما باید نقص خود را بپذیریم كه برای نقد این نظریات علوم انسانی كاری نكردیم و آنها در دانشگاه‌های ما تدریس شد.

عضو شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: قسمتی از این جریان كه حركات امروز آنها تهدیدكننده امنیت ملی است درست مثل جریان منافقین در اول انقلاب است كه می‌خواستند از طریق نرم مبارزه كنند و باید سران آنها شناسایی شوند البته می‌گویند كه شناسایی شده‌اند ولی اگر این اتفاق افتاده بود نباید در عاشورا شاهد این هزینه‌ها بودیم.

نبوی تاكید كرد: این جنبش ضدفرهنگی از نوع براندازی نرم است كه هدفش براندازی تفكر جمهوری اسلامی و یا تحریف آن است كه امیدواریم این پدیده شناسایی شود و باید برای مقابله فرهنگی با آن سرمایه‌گذاری كنیم.

نبوی با اشاره به بیانیه ۱۷ موسوی گفت: این بیانیه مقدمه‌ای بسیار تند و براندازانه دارد و البته در انتهای آن پیشنهادهای آقای هاشمی در نماز جمعه تكرار شده است و در ادامه آن آقای رضایی با تحلیلی شتاب‌زده آن را نوعی برگشت و توبه موسوی تلقی كرده است و در نامه رهبری با این عنوان كه خود را سرباز مردم و رهبری می‌داند پیشنهادهایی را داشته است.

وی با بیان این اعتقاد كه رضایی دقت لازم در مورد این بیانیه نداشته است گفت: متاسفانه این افراد سعی می‌كنند به همه اقدامات انجام شده در این مدت سرپوش بگذارند كه یا اطلاعات لازم به وی نمی‌رسد یا می‌خواهد اقدامات علیه امنیت ملی را به گونه‌ای توجیه كند.

نبوی در تحلیل خود از طرح آشتی ملی كه از سوی علی مطهری مطرح شده است گفت: مقدمات این طرح با واقعیات اجتماعی همخوانی ندارد.

وی در خصوص این پرسش كه آیا هتك حرمت عاشورا اسف‌بارتر است یا قتل افراد گفت: قرآن حتی در مورد كسانی كه جامعه را با فتنه مواجه می‌كنند و امنیت روانی آن را به هم می‌ریزد دستور برخورد شدید داده است هرچند كه هر دوی این اتفاقات بد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مواضع هاشمی رفسنجانی گفت: موضع‌گیری مشهد ایشان بسیار بد و تردیدآفرین بود كه به این جریان فتنه دامن زد البته ایشان در جلسه مجمع تشخیص و مصلحت نظام موضع‌گیری خوبی داشتند كه ما در این مدت از این نوسانات در مورد آقای هاشمی زیاد داشتیم و ان‌شاءالله خداوند همه شخصیت‌ها را از شر اینكه به خاطر فرزندان خود در فتنه قرار گیرند و عاقبت به خیر نشوند حفظ كند.

نبوی در مورد اینكه راهكار جامعه اسلامی مهندسین برای پایان دادن به اغتشاشات چیست گفت: بازگشت به قانون خنثی كردن تهدیدات امنیت ملی ، جنگ نرم و تهاجم نرم فرهنگی است.

نبوی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینكه سران فتنه كه مطرح می‌شود چه كسانی هستند گفت: منظور از این افراد آقایان خاتمی، موسوی و كروبی هستند ما از زمان امام از این فتنه‌ها داشته‌ایم كه یك نمونه آن نهضت آزادی بود و یك نمونه آقای منتظری ولی دیدید كه امام با آنها چگونه برخورد كرد و آنها را در صحنه سیاسی از حیض انتفاع انداخت.

وی تاكید كرد: امروز هم عملكرد آقای موسوی بسیار بد است و حتما خارج از نظام است و بعید است كه توفیق توبه پیدا كند و اگر هم این كار را نكنند منزوی خواهند شد و اگر هم ضرورت داشته باشد نظام آنها را محاكمه خواهد كرد.