اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محکومیت 3 تاجر ایرانی در آلمان



محکومیت تاجر ایرانی در آلمان

محکومیت 3 تاجر ایرانی در آلمان

در حکم صادره از سوی دادگاه هامبورگ درمورد این افراد، آمده است: برای دادگاه ثابت شده که این متهمان درطول سال های 2010 تا 2011 در مجموع 92 سوپاپ ویژه قابل استفاده در تاسیسات هسته ای را از کشور آلمان به کمک چند شرکت تجاری از مسیر کشورهای ثالت به ایران ارسال کرده اند.

دادگاه عالی شهر هامبورگ روز جمعه بعد از اعلام پایان تحقیقات،با صدور حکمی، 3 بازرگان ایرانی و یک تاجر آلمانی را که به نقض تحریم های غرب علیه ایران متهم هستند، به زندان محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان (د.پ.آ)،در حکم صادره از سوی دادگاه هامبورگ درمورد این افراد، آمده است: برای دادگاه ثابت شده که این متهمان درطول سال های 2010 تا 2011 در مجموع 92 سوپاپ ویژه قابل استفاده در تاسیسات هسته ای را از کشور آلمان به کمک چند شرکت تجاری از مسیر کشورهای ثالت به ایران ارسال کرده اند.

براساس این گزارش، ˈغلامعلی کیان زادˈ، 71 ساله که براساس محتویان پرونده، نقش اصلی را در ارسال این محموله ها به ایران، داشته است، به 4 سال زندان و ˈحمید کیان زادˈ پسر 26 ساله وی به تحمل 2 سال و 9 ماه زندان محکوم شده اند.

این دادگاه همچنین ˈرودولف .مˈ تاجر آلمانی 79 ساله را به اتهام مشارکت در ارسال سوپاپ های قابل استفاده در تاسیسات هسته ای ایران به 3 سال زندان محکوم کرده است.

در حکم صادره از سوی دادگاه عالی هامبورگ برای ˈحسین . ت ˈ متهم چهارم این پرونده نیز 18 ماه حبس تعلیقی صادر شده است.

براساس این احکام، متهمان قوانین کنترل صادراتی را نقض کرده اند و با انجام معاملات اقتصادی خود رابطه سیاست خارجی آلمان را به مخاطره انداخته اند.

براساس اعلام دادگاه آلمانی، درآمد حاصل از این معامله اقتصادی که بالغ بر 356 هزار یورو اعلام شده از سوی دادگاه توقیف شده است.
/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
بازدید تاجر ایرانی از كبوتران رئیس فدارسیون آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل دخترنوجوان توسط تاجر ایرانی مقیم آلمان



قتل دخترنوجوان توسط تاجر ایرانی مقیم آلمان

تاجر ایرانی مقیم آلمان که در سفر به ایران دختر نوجوانش را به قتل رسانده بود، به زودی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار می گیرد.

ساعت 10:00 صبح چهارم بهمن ماه سال گذشته فوت مشکوک دختر نوجوانی به ماموران کلانتری تهران نو اطلاع داده شد.

در ادامه تیمی از ماموران در محل حادثه در خیابان جدیدی حاضر شده و با پیکر بی جان پانته‌آ در حالیکه آثار کبودی بر روی گردن و پایش مشاهده می شد، روبرو شدند.

با توجه به مشکوک بودن مرگ دختر نوجوان موضوع به قاضی شهریاری بازپرس جنایی تهران اطلاع داده شد که با دستور او جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

پدر پانته‌آ نیز در بازجویی های ابتدایی اعلام کرد: دخترش بخاطر مشکل اعصاب تعدادی از قرص‌های او را خورده که این موضوع باعث مرگ او شده است.

این ادعا در حالی مطرح شد که پزشکی قانونی با کالبدشکافی جسد علت مرگ را خفگی اعلام کرد.

با اعلام این گزارش، پدر پانته‌آ تحت بازجویی قرار گرفت که اینبار اظهار داشت: من و همسرم 25 سال قبل برای زندگی به آلمان رفتیم که در آنجا صاحب دو دختر شدیم دختر کوچکم به نام پانته‌آ خیلی پرخاشگر بود و رفتارش باعث شده بود مسئولان مدرسه درباره نوع برخوردش تذکر بدهند. برای اینکه روحیه دخترم عوض شود در تعطیلات به ایران سفر کردیم.

وی ادامه داد: شب حادثه همسرم خانه خواهرش بود و من و پانته‌آ تنها در خانه بودیم با او مشغول صحبت شدم اما دخترم حرف های قبلی خود را تکرار کرد عصبانی شده و یک ضربه به صورت او زدم که پانته‌آ روی تخت نشست بعد هم جلوی دهانش را گرفتم که باعث خفگی دخترم شد.

پس از این تحقیقات و با توجه به اقرار متهم قاضی شهریاری برای مرد جنایتکار قرار مجرمیت صادر کرد که پرونده تاجر ایرانی با صدور کیفرخواست برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد./مهر