اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محکومیت یک عضو داعش در آمریکا


وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک مرد آمریکایی که به تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش اعتراف کرد، به 82 ماه زندان محکوم شد.

ایسنا: براساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، مایکل وولف، مرد آمریکایی 24 ساله‌ای که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش تلاش می‌کرده، در فرودگاه هیوستن در ژوئن 2014 بازداشت شد و به جرم خود درخصوص تلاش برای حمایت تجهیزاتی از داعش اقرار کرده است.

این بیانیه تصریح ساخت: وولف تایید کرده که در راستای این برنامه خود تقاضای دریافت یک گذرنامه آمریکایی را داده و این گذرنامه را دریافت کرده است، در تمرین‌های ورزشی شرکت کرده است، دست به مانورهای نظامی زده و همچنین تلاش کرده تا ارتباطاتش را به جهت اجرای تصمیم خود به منظور سفر به خارج از آمریکا و شرکت در عملیات‌های تروریستی پنهان کند.

بنا به گفته مقامات آمریکایی، این فرد 24 ساله قصد داشته به اروپا سفر کند تا در آنجا با یک مامور مخفی پلیس FBI که وی گمان می کرده به او برای سفر به ترکیه و رفتن به سوریه به منظور جنگیدن برای گروه داعش کمک خواهد کرد، دیدار کند.

این در حالی است که در ماه مه گذشته یک فروشنده 37 ساله آمریکایی نیز اقرار کرد که قصد حمایت از تروریست‌ها را داشته و یک بلیت یک طرفه برای پیوستن به تروریست‌های داعش خریده بوده است.


ویدیو مرتبط :
محکومیت چهار عضو یک شبکه مرتبط با القاعده در آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دهها آمریکایی عضو داعش هستند/بازگشت تروریست ها به آمریکا



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

 
اخبار بین الملل - رئیس اف‎بی‎آی اعتراف کرد:
دهها آمریکایی عضو داعش هستند

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ضمن اعتراف به حضور دهها نفر از شهروندان این کشور در گروه تروریستی داعش اذعان کرد که نمی توان از بازگشت این افراد به ایالات متحده جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از فاکس نیوز" "جیمز کومی" در گفتگو با برنامه 60 دقیقه سی بی اس،گفت: می دانم که دهها آمریکایی عضو داعش هستند، اما تعداد آنها باید بیش از اینها باشد.

کومی در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان رسیدن به پست ریاست اف بی آی در سپتامبر 2013، تا کنون گفت: اگر این تروریست ها به آمریکا بازگردند هر آنچه را که بتوانم برای زیر نظرگرفتن آنها انجام می دهم.

رئیس اف بی آی افزود داعش و دیگر گروه های تروریستی حاضر در عراق و سوریه همچون جبهه النصره و خراسان حملاتی را علیه آمریکا انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نمی توان از ورود این افراد به خاک آمریکا جلوگیری کرد؟ گفت: شهروندان آمریکایی حق دارند که از کشور خارج شده و به آن بازگردند ما نمی توانیم از ورود آنها جلوگیری کنیم مگر آنکه گذرنامه این افراد دچار مشکل شده باشد.

رئیس اف بی آی در حالی از وجود دهها آمریکایی در میان تروریست های فعال در عراق و سوریه خبر می دهد که در هفته های گذشته تعداد آمریکایی های حاضر در گروه های تروریستی بیش از این تعداد اعلام شده بود.

برای مثال پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده بود که بیش از 100 نفر از افراطیون این کشور به گروه های تروریستی فعال در عراق و سوریه پیوسته اند.

 

  اخبار بین الملل -  مهر