اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محکومیت قاتل راننده اتوبوس به پرداخت دیه



محکومیت قاتل راننده اتوبوس به پرداخت دیه

مرد جوان که در جریان یک درگیری خیابانی مرگ راندده 77 ساله ای را رقم زده بود به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم متهم است سال گذشته در جریان یک درگیری در چهارراه فاطمی مرد 77 ساله ای به نام هادی را به قتل رسانده است.

او پس از دستگیری در بازجوئی ها گفت : روز حادثه من راننده خودروی سواری بودم . بر سر نوع رانندگی با مقتول که راننده اتوبوس بود درگیر شدم. در یک لحظه او را هل دادم که سرش به زمین خورد . سریع هادی را به بیمارستان رساندیم که تلاش پزشکان برای نجات جانش موثر واقع نشد و جان باخت. من قصد کشتن او را نداشتم و نمی دانم این حادثه چگونه رخ داد.

در ادامه پزشکی قانونی نیز در گزارش خود علت مرگ هادی را اصابت ضربه سخت به سر مقتول و صدمات ناشی از آن اعلام کرد.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه متهم با تکرار اظهارات قبلی خود مدعی شد فقط مقتول را هل داده و قصد قتل نداشته است.

پس از دفاعیات متهم و اظهارات شاهدان ماجرا ، قضات دادگاه برای صدورحکم وارد شور شده و عمل متهم را قتل غیر عمد تشخیص داده و او را به پرداخت دیه محکوم کردند.

با اعتراض اولیای دم پرونده به شعبه 21 دیوان عالی کشور رفت که حکم مجازات در آنجا تائید شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
قوانین پرداخت دیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محکومیت یک راننده اتوبوس به پرداخت دیه میلیاردی



اخبار,اخبار اجتماعی , محکومیت دیه

مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان با ذکر اینکه این خودرو فاقد بیمه نامه هم بوده است، گفت: در این سانحه راننده 50 ساله اتوبوس مقصر شناخته شده و از اوایل بهمن ماه سال 92 راهی زندان می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه همدان گفت: یکی از پرونده‌های سنگین مفتوح در ستاد دیه این استان مربوط به محکومیت دیه واژگونی یک دستگاه اتوبوس است که به‌دنبال آن راننده به پرداخت 19 میلیارد ریال محکوم شده است.

به گزارش ایسنا، یدالله روحانی‌منش بیان کرد: اتوبوس حامل 20 مسافر در اواسط آذرماه سال 90 در گردنه اسدآباد استان همدان دچار سانحه می شود که به دنبال آن این خودرو پس از انحراف به چپ و برخورد با گاردریل کنار جاده واژگون شده و در این سانحه 5 نفر از مسافران فوت و 9 نفر مجروح می‌شوند.

وی اظهار کرد: طبق اظهارات راننده این اتوبوس هنگام قرار گرفتن در سرازیری شتاب گرفته و هنگامی که وی قصد توقف خودور با دنده معکوس را داشته، اما به علت بالا بودن سرعت با برخورد به گاردریل واژگون می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان با ذکر اینکه این خودرو فاقد بیمه نامه هم بوده است، گفت: در این سانحه راننده 50 ساله اتوبوس مقصر شناخته شده و از اوایل بهمن ماه سال 92 راهی زندان می‌شود.

وی ادامه داد: در این خصوص لازم به ذکر است با تصمیم مرجع قضایی راننده علاوه بر پرداخت دیه، به تحمل سه سال حبس نیز محکوم می‌شود.

روحانی منش با اشاره به اینکه مددجویان محکوم به پرداخت دیه در این استان درصد زیادی از محکومان جرائم غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند، اعلام کرد: اکنون 63 نفر به علت عجز در پرداخت دیه در زندان‌های همدان محبوس هستند که 31 نفر از این افراد با محکومیت دیه ناشی از فوت و 32 زندانی نیز بابت دیه ناشی از جرح و مصدومیت در بند زندان حضور دارند.

وی با تقدیر از همکاری خوب خیرین و شکات این استان در تسریع روند آزادی زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاد دیه گفت: با کمک نیکوکاران نیک اندیش 50 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان در چهار ماه نخست سال جاری آزاد شده‌اند که از این افراد 10 نفر محکومان ناتوان در پرداخت دیه و 40 نفر هم با محکومیت‌های مالی و مهریه زندانی بودند.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا