اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محکومیت دو ایرانی در کنیا به اتهام تلاش برای اقدامات تروریستی



شغل جدید فرزند شاه مخلوع ایران!

تعیین تاریخ و مکان دیدار سعید جلیلی و کاترین اشتون، بازتاب تأیید خبر بازداشت یک دیپلمات ایرانی، محکومیت دو ایرانی در کنیا به اتهام تلاش برای اقدامات تروریستی، شغل جدید فرزند شاه مخلوع ایران و تمایل جنبش فلسطینی فتح به برقراری روابط نزدیک با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.‌

تعیین تاریخ و مکان دیدار سعید جلیلی و کاترین اشتون، بازتاب تأیید خبر بازداشت یک دیپلمات ایرانی، محکومیت دو ایرانی در کنیا به اتهام تلاش برای اقدامات تروریستی، شغل جدید فرزند شاه مخلوع ایران و تمایل جنبش فلسطینی فتح به برقراری روابط نزدیک با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به تعیین تاریخ دیدار سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اختصاص دارد.

خبرگزاری فرانسه در این رابطه می نویسد کاترین اشتون در تلاشی تازه برای از میان بردن نگرانی های جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران، روز 15 مه در استانبول با سعید جلیلی دیدار خواهد کرد. دفتر اشتون اعلام کرده این دیدار در ادامه دور اخیر مذاکرات در آلماتی انجام می گیرد. علاوه بر این، اعلام شده هدف از این دیدار و گفت و گوها، بررسی امکان برگزاری دور جدیدی از مذاکرات ایران و گروه 1+5 و تعیین زمان و مکان این مذاکرات است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

خبر تأیید بازداشت یک دیپلمات ایرانی، موضوع دیگری است که از روز گذشته تاکنون در شمار زیادی از مطبوعات بین المللی بازتاب یافته است. روزنامه «واشنگتن پست» می نویسد وزیر خارجه ایران اعلام کرده مقامات این کشور یک دیپلمات باسابقه ایرانی را بازداشت کرده اند؛ اما از احتمال وجود نوعی «سوءتفاهم» در این ماجرا سخن گفته است.

این روزنامه همچنین اشاره می کند در اخبار منتشر شده در رسانه های ایران، درباره جزئیات این موضوع مطلبی منتشر نشده و مشخص نیست دلیل بازداشت این دیپلمات (باقر اسدی) چه بوده است. از سوی دیگر، مشخص نیست که آیا بازداشت وی به مسئله در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران مرتبط است یا خیر. واشنگتن پست اشاره می کند اسدی دارای پستی مهم از سوی ایران در سازمان ملل بوده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

از جمله دیگر اخبار پربازتاب امروز درباره ایران، باید به خبر تأیید اتهام علیه دو ایرانی در دادگاهی در کنیا اشاره کرد. «کریستین ساینس مانیتور» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد دو ایرانی که از سوی رژیم اسرائیل به طراحی نقشه ای برای هدف قرار دادن شهروندان این رژیم در شرق آفریقا متهم شده بودند، به اتهام طرح ریزی حملات تروریستی مجرم شناخته شده و به 15 سال حبس محکوم شده اند.

به گفته قاضی این پرونده، دو فرد مذکور میزان 22 پاوند مواد منفجره پرقدرت در اختیار داشته اند که قرار بوده یا شخصاً توسط خود آن ها به کار برده شده و یا در اختیار افراد دیگری گذاشته شود. این افراد ماه ژوئن سال گذشته در نزدیکی یک هتل لیبیایی در نایروبی، پایتخت کنیا بازداشت شده بودند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز گذشته مصاحبه ای با رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران انجام داده که در برخی سایت های خبری و مطبوعات بازنشر شده است. «ای بی سی نیوز» ضمن انتشار این مطلب، از «شغل جدید پسر شاه مخلوع» سخن گفته و می نویسد رضا پهلوی، اکنون خود را به عنوان سخنگوی جنبشی در حال شکل گیری معرفی می کند که هدف خود را مبارزه با حکومت ایران و برگزاری «انتخابات آزاد و عادلانه» در این کشور اعلام کرده است.

اما هدف اعلام شده از سوی وی برای این به اصطلاح جنبش نیز جالب توجه است؛ زیرا بر اساس این مصاحبه، وی قصد دارد همچون همیشه مردم ایران را به تحریم انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دعوت کند. جالب تر اینکه وی تهدید کرده در صورت عدم تحقق این هدف، «چاره ای نخواهد داشت جز اینکه با شکل دادن به مبارزه ای مبتنی بر نافرمانی مدنی، در نهایت حکومت ایران را وادار به فروپاشی کند»! 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، سایت خبری «آروتز شوا» از تمایل جنبش فلسطینی «فتح» برای برقراری روابط نزدیک تر با ایران خبر داده است. به نوشته این سایت، «جبرئیل رجوب»، از اعضای ارشد این جنبش روز گذشته این موضوع را در دیدار با سفیر ایران در لبنان مطرح کرده است. وی همچنین ابراز امیدواری کرده با کمک ایران، فلسطینی ها بتوانند در آزادسازی سرزمین های خود موفق شوند. این سایت در ادامه به تحولات اخیر مربوط به جنبش فتح و تلاش های محمود عباس برای ایجاد یک دولت متحد فلسطینی اشاره کرده است./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
خطیب نماز جمعه تهران- محکومیت حمله تروریستی در فرانسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محکومیت یک ایرانی در نیجریه به 5 سال زندان به اتهام تجارت اسلحه



 تجارت اسلحه, تجارت اسلحه ایران

محکومیت یک ایرانی در نیجریه به 5 سال زندان به اتهام تجارت اسلحه

یک شهروند ایرانی در نیجریه به اتهام انتقال غیرقانونی اسلحه، به زندان محکوم شد.

اتهام این افراد انتقال غیرقانونی اسلحه از جمله گلوله های خمپاره انداز و موشک است که در سال 2010 در بندر لاگوس نیجریه، مصادره شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، دادگاهی در کشور آفریقایی نیجریه یک شهروند ایرانی به نام عظم آقاجانی و دو شهروند نیجریه را به هر یک پنج سال زندان محکوم کرد. این سه نفر بازرگان هستند.

اتهام این افراد انتقال غیرقانونی اسلحه از جمله گلوله های خمپاره انداز و موشک است که در سال 2010 در بندر لاگوس نیجریه، مصادره شد. آنها همچنین متهم هستند که گزارش های نادرستی را درباره محموله های باری  متعلق به خود ارائه کرده بودند.

این شهروند ایرانی از سال 2010 تاکنون در زندان به سر می برد و این مدت بخشی از محکومیت وی محاسبه می شود.

این تسلیحات در محموله های کالای ساختمانی، جاسازی شده بود که توسط مقامات نیجریه کشف شد.

براساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، صادرات سلاح ایران ممنوع است.

علاوه بر این افراد، دو شهروند دیگر نیجریه که در گمرک این کشور فعالیت می کردند نیز به دلیل همکاری غیرقانونی در صادرات دوباره این محموله تسلیحات از نیجریه به کشور گامبیا مجرم شناخته شدند.

ماجرای کشف این تسلیحات در سال 2010 باعث شد روابط ایران با سه کشور نیجریه، سنگال و گامبیا قطع شود./عصرایران