اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محور هراز امروز بازگشایی می‌شود


معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به حادثه ریزش ۱۵۰ هزار مترمکعب سنگ در محور هراز از بازگشایی این محور طی امروز خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگویی اظهار کرد: قسمتی از کوه در فاصله 32 کیلومتر به آمل ریزش کرد و حدود 150 هزار مترمکعب حجم سنگ به سمت جاده حرکت  و آنرا مسدود کرده بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش راهداران هیچ اتفاق خسارتی برای هموطنانی که در آن زمان در جاده حرکت می‌کردند به وجود نیامد.

وی ادامه داد: از چهارشنبه گذشته همکاران ما در سازمان راهداری مشغول هستند و دیشب توانستند حدود 11 متر از جاده را بازگشایی کنند.

وی با بیان این‌که امروز این محدوده آسفالت شده و محور هراز بازگشایی می‌شود، بیان کرد: این محور برای سفر مردم و زائران استان‌های شمالی برای زیارت مرقد امام خمینی (ره) طی روز جاری بازگشایی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
عکس هایی از بازگشایی جاده هراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخرین اخبار از زمان بازگشایی محور هراز



اخبار,اخباراجتما عی, محور  هراز

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره اینکه محور هراز کلکسیونی از زمین‌شناسی است، گفت: محور هراز تا فردا باز می‌شود.

به گزارش فارس، حیدر نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره مشکلات محور هراز اظهار کرد: محور هراز از محورهای کوهستانی است و حدود سه تا چهار محور باید از رشته کوه البرز عبور کرده و به مازندران بیایند.

وی درباره اینکه چرا در جاده‌های کوهستانی ریزش کوه وجود دارد، افزود: ریزش کوه در علائم راه‌های ایران برگرفته از کنوانسیون بین‌المللی است و این ریزش فقط در مازندران نبوده و در محورهای کوهستانی وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه  مطالعه زمین‌شناسی درباره محور هراز در سال 1349 انجام شد،تصریح کرد: این محور از نظر بافت محورشناسی به عنوان کلکسیون زمین‌شناسی شناخته می‌شود و نمی‌توان برای آن نسخه واحد پیچید.

این مسئول با بیان اینکه براساس توان اداره‌کل و وزارتخانه راه و شهرسازی در بحث ایمن‌سازی را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: در محور هراز، باند دوم در دست اجراست و حدود 13 کیلومتر در این محور تونل داریم.

نوروزی با اشاره به اینکه در محور سوادکوه بیش از 90 درصد زیر عبور قرار گرفته و فقط هفت کیلومتر از این محور باقی‌مانده است، ادامه داد: پیمانکاران مطالبات زیادی در این محور دارند اما همچنان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه محورهای اصلی که در حوزه درونی مازندران وجود دارد که کریدور شرق به غرب است و یک ردیف بودجه دارد که پیوست قانون است، گفت: روزی که به استان آمدم مشاهده کردم همه کمربندی‌هایی که در استان در دست اجراست از محل این ردیف 2042 هزینه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که اگر طی دو سال 300 میلیارد تومان به این ردیف اختصاص یابد پروژه‌های استان ساماندهی می‌شوند، اظهار کرد: این ردیف اکنون اعتبار 100 میلیارد تومانی دارد.

این مسئول با بیان اینکه تملک اراضی در مازندران کار سختی است، افزود: مصالح و مسائل زیست‌محیطی هم اجرای پروژه‌های عمرانی را با مشکل مواجه کرده است.

نوروزی با اشاره به اینکه پیمانکاران بیش از 150 میلیارد تومان مطالبات دارند، گفت: در هر شهرستان برای راه‌های روستایی هم پیمانکار انتخاب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از بازگشایی محور هراز تا فردا خبر داد.

اخباراجتماعی  -  فارس