اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محور مذاکرات ایران و 1+5 اعلام شد



 

 

محور مذاکرات ایران و 1+5 اعلام شد

 

منوچهر متکی در اجلاس اخیر استانبول ابراز امیدواری کرده بود که پس از ماه رمضان مذاکرات ایران و 1+5 از سر گرفته شود که این سخنان اشتون گویای تحقق این رویکرد است.

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا بر ضرورت از سرگیری مذاکرات ایران و گروه 1+5 پس از پایان ماه رمضان و با محوریت برنامه هسته‎ای ایران تاکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، "کاترین اشتون" گفت: مذاکرات ایران و 6 قدرت غربی باید هر چه سریعتر با تمرکز بر برنامه هسته ای این کشور از سرگرفته شود.

وی که در یک کنفرانس خبری در رم سخن می گفت، افزود: من این موضوع را روشن کرده ام که ما خواستار از سرگیری سریع این مذاکرات با تاکید بر مسئله توانایی ایران در دستیابی به سلاح هسته ای هستیم. این موضوع اصلی ترین محور مذاکرات است و درباره دیگر موضوعات می توان در مرحله بعدی گفتگو کرد.

منوچهر متکی در اجلاس اخیر استانبول ابراز امیدواری کرده بود که پس از ماه رمضان مذاکرات ایران و 1+5 از سر گرفته شود که این سخنان اشتون گویای تحقق این رویکرد است. به این ترتیب پس از وقفه ای طولانی، قرار است گفتگوهای ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان، از اواسط ماه سپتامبر از سرگرفته شود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اعلام توافق ایران و ۱+۵ در پایان مذاکرات ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت امریکا با این درخواست اسرائیل: شکست مذاکرات با ایران را اعلام کنید...



مخالفت امریکا با این درخواست اسرائیل: شکست مذاکرات با ایران را اعلام کنید/خشم نتانیاهو و باراک از موضع پرز در مورد حمله به ایران

اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:

اسرائیل هایوم نوشت: مقامات ارشد آمریکایی که در هفته های اخیر به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند، درخواست سران اسرائیل برای اعلام شکست مذاکرات با ایران را رد کرده اند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه اسرائیل که خواستار عدم افشای نامش بود، ضمن انتقاد از دولت آمریکا برای عدم اعلام شکست مذاکرات با ایران گفت: تا زمانی که واشنگتن چنین موضوعی را اعلام نکند، ایرانی ها فکر می کنند که از طریق مذاکرات، محافظت می شوند.

وی افزود: بسیاری از مقامات اسرائیلی بر این باورند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،  دلیل عدم پذیرش اعلام شکست مذاکرات توسط مقامات آمریکایی است.

منابع نزدیک به نتایناهو و ایهود باراک، شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را متهم به دخالت در گفتگوها با آمریکا در مورد ایران کرده اند.

یک منبع گفت:  پرز مخالف حمله پیشگیرانه اسرائیل است و موضع خود را به مقامات غربی و امریکایی اعلام کرده است.

نتانیاهو و باراک به شدت از سخنان پرز در طول دیدار با لئون پانه تا وزیر دفاع امریکا خشمگین هستند.

رئیس جمهور اسرائیل در این دیدار مخالفت خود را با حمله ی اسرائیل به ایران اعلام کرد..../انتخاب