اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محمد مرسی ممنوع الخروج شد


جدیدترین آمار از کشته ها و زخمی های حوادث اخیر مصر و جزییات پیشنهاد دولت انتقالی وممنوع الخروج شدن مرسی وچند شخصیت سیاسی مصراز آخرین اخبار این کشورمحسوب می شود.

خبرگزاری مهر: جدیدترین آمار از کشته ها و زخمی های حوادث اخیر مصر و جزییات پیشنهاد دولت انتقالی وممنوع الخروج شدن مرسی وچند شخصیت سیاسی مصراز آخرین اخبار این کشورمحسوب می شود.

 شبکه العربیه اعلام کرد: از زمان آغاز نا آرامی ها در یکشنبه گذشته تاکنون در مصر 37 نفر کشته و 1500 نفر زخمی شده اند.

گروه تمرد سوئز بیان کرد: بیانیه ارتش از بلندگوی های نصب شده در میدان الاربعین در سوئز پخش خواهد شد.

خبر دیگر اینکه تظاهراتی از کاخ اتحادیه به سوی کاخ القبه در حال حرکت است.

شبکه المیادین گزارش داد: ارتش پیشنهاد تشکیل دولت انتقالی و برگزاری همه پرسی را برای ادامه ریاست جمهوری مرسی ظرف شش ماه مطرح کرده است.

خبرنگار این شبکه افزود: دولت پیشنهادی شامل نمایندگان لیبرال، اسلامی و نظامی هستند و رئیس جمهوری تشریفاتی خواهد بود.

منابع آگاه امنیتی در فرودگاه قاهره اعلام کردند: محمد مرسی، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، محمد البلتاجی، عصام العریان، صفوت حجازی، عصام سلطان و ابوالعلا ماضی رئیس حزب الوسط و مهدی عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین در فهرست ممنوع الخروج قرار گرفته اند.

یاد آور می شود تنها کمتر از یکساعت به پایان ضرب الاجل نیروهای مسلح مصر به مخالفان وموافقان مرسی باقی مانده است.


ویدیو مرتبط :
کیروش ممنوع الخروج شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سید محمد خاتمی ممنوع الخروج است؟


رئیس دولت اصلاحات که با طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها به یکی از چهره‌های جهانی مبدل شد، در سال‌های اخیر به دلیل برخی محدودیت‌ها و فشارها علی‌رغم دعوت‌های مکرر از وی برای حضور در نشست‌های بین المللی و سفر به کشورهای مختلف جهان امکان حضور در این نشست‌ها و انجام سفر خارجی را نداشت.

تابناک: رئیس دولت اصلاحات که با طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها به یکی از چهره‌های جهانی مبدل شد، در سال‌های اخیر به دلیل برخی محدودیت‌ها و فشارها علی‌رغم دعوت‌های مکرر از وی برای حضور در نشست‌های بین المللی و سفر به کشورهای مختلف جهان امکان حضور در این نشست‌ها و انجام سفر خارجی را نداشت.

 پایگاه خبری سفیر نوشت، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، در شرایطی که محمود احمدی‌نژاد با سیاست‌های غلط خود جمهوری اسلامی ایران را به انزوا برد می‌توانست با نقش‌آفرینی موثر، به خروج ایران از این مشکلات کمک شایانی کند، اما احمدی‌نژاد و برخی دستگاه‌ها ترجیح دادند که از این ظرفیت استفاده نکنند و مانع نقش آفرینی رئیس موسسه بین المللی گفت‌و‌گوی فرهنگ‌و تمدن‌ها در عرصه جهانی شوند.

هرچند «ممنوع الخروج» بودن سید محمد خاتمی هیچ‌گاه به صورت رسمی اعلام عمومی نشد و حتی مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، اول اردیبهشت 89 و به دنبال لغو ناگهانی سفر خاتمی به ژاپن در مصاحبه‌ای تاکید کرد:« آقای خاتمی ممنوع الخروج نشده است.»

گرچه در آن زمان، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خاتمی در مصاحبه‌ای گفت:« تا جایی که اطلاع دارم، لغو سفر روز گذشته خاتمی به ژاپن به توصیه برخی نهادها بوده و تاکنون هیچ حکم ممنوع الخروجی برای وی صادر نشده است.»

با این حال، موضوع ممنوع الخروج بودن سید محمد خاتمی در حالی که چندین دعوت‌نامه از کشورها و سازمان‌های بین المللی مختلف در ماه‌های اخیر برای رئیس دولت اصلاحات ارسال شده است هنوز مورد پرسش رسانه‌هاست، تاجایی که خبرنگار لوموند از علی لاریجانی در مورد چرائی ممنوعیت سید محمد خاتمی از خروج از کشور پرسید و رئیس مجلس گفت:«من فکر می کنم که دولت احمدی نژاد در برخی موارد عادات بدی داشت که این هم یکی ازآنها بود و فکر می کنم که این مسئله به آسانی قابل حل است.»

خبرنگار سفیر به دنبال این اظهارات از یک مقام آگاه امنیتی، موضوع ممنوع الخروجی سید محمد خاتمی را جویا شد و وی گفت:« مشکلاتی که بر سر راه سفرهای خارجی آقای خاتمی قرار داشت حل شده است و ایشان ممنوع الخروج نیست و برای سفرهای خارجی مشکلی ندارد.»