اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محمد سلامتی: احمدی نژاد به کشور، سکته مدیریتی داد



اخبار,اخبارسیاسی, احمدی نژاد

 

روزنامه آرمان در گفت و گویی با محمد سلامتی وزیر دولت شهید رجایی نوشت:

 **شیوه عملكرد آقای روحانی بیشتر شبیه آقای هاشمی است. آقای روحانی به دلیل اینكه از گذشته رابطه نزدیكی با آقای هاشمی داشته‌اند و با روحیات و دیدگاه‌های یكدیگر آشنا هستند در صحنه اجرایی نیز بسیار شبیه به هم رفتار می‌كنند. نكته مهم در این زمینه ظهور و بروز شخصی مانند محمود احمدی‌نژاد در میان این روسای جمهور بود. احمدی‌نژاد با سكته مدیریتی كه به كشور داد پازل مدیریتی كشور را به هم ریخت و برخلاف چشم‌انداز بیست ساله دست به تغییرات گسترده و غیركارشناسی زد.

**آرایش سیاسی انتخابات آینده دارای یك جنبه اصلی و یك جنبه فرعی است. در انتخابات آینده به صورت كلی جریان اصلاح‌طلبی و همچنین اعتدالگرایان در مقابل اصولگرایان قرار خواهند گرفت. با این وجود صحنه انتخابات آینده به احتمال زیاد شاهد حضور طیف منتسب به محمود احمدی‌نژاد و همچنین تندروها نیز خواهد بود. اصولگرایان به احتمال زیاد با سه طیف كه شامل اصولگرایان سنتی مانند حزب موتلفه اسلامی، طیف اعتدالی كه مواضع نزدیكی به دولت دارند مانند طیف منتسب به علی لاریجانی و همچنین تندروها و جبهه پایداری وارد عرصه انتخابات خواهند شد. این در حالی است كه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با اجماع كامل و هماهنگی وارد عرصه انتخابات خواهند شد.

 

مزیت نزدیكی اعتدالگرایان به جریان اصلاح‌طلبی در شرایط كنونی نزدیك شدن چهره‌های متعادل مانند آقای ناطق نوری و علی لاریجانی به جریان اصلاح‌طلبی است. در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان می‌توانند از اصولگرایان معتدل كه مشی اعتدالی را برگزیده‌اند در لیست‌های انتخاباتی خود استفاده كنند. اصولگرایان معتدل نیز می‌توانند از چهره‌های اصلاح‌طلب در لیست‌های خود استفاده كنند. در نتیجه نزدیكی مواضع اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در نهایت كفه ترازو را به سمت اصلاح‌طلبان سنگین‌تر خواهد كرد. هدف اصلی جریان اصلاح‌طلبی هم این است كه تندروها در مجلس آینده حضور نداشته باشند و افرادی وارد مجلس شوند كه دارای رویكرد اعتدالی باشند.

**هنگامی كه فردی مانند آقای ناطق نوری در لیست اعتدالگرایان قرار بگیرد و وارد مجلس شود علاوه بر اینكه جای یك نماینده تندرو را می‌گیرد به دولت نیز كمك می‌كند با فراغت بال بیشتری به مردم خدمت‌رسانی كند.

 

 اخبار  سیاسی  - ارمان


ویدیو مرتبط :
بی ثباتی مدیریتی در دولت احمدی نژاد بیداد می کند! (مناظره رضایی با احمدی نژاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن هاشمی: اگر مصلحت کشور نبود احمدی نژاد امکان اتمام دوره پیدا نمی کرد



 

 

 

محسن هاشمی در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن انتقاد از عملکرد احمدی نژاد اظهار داشت: به نظر من از زمان مادها تابحال فردی مانند احمدی‌نژاد در تاریخ پیدا نشده است که بتواند با اتهام‌زنی به رقبایش اعتماد برخی از مردم را بدست آورد. احمدی‌نژاد خود از بزرگ اتهام‌زنندگان و افشاگران در کشور است. هنر قابل توجهی در سوار شدن بر موج شایعات دارد تا از این طریق برای وجهه خود استفاده کند. او مانند کسی است که در طول 7 سال گذشته بر سر شاخه نشسته بوده است و برای منافع کوتاه مدت خود شاخ می‌بریده است و حال که شاخه با تلاش او در حال شکستن است و اتهامات متوجه خود و یارانش شده است، داد و فریادش برآمده است که وای به آنها که اتهام می‌زنند و افشاگری ثابت نشده می‌کنند.

وی افزود: تیم مطبوعاتی و رسانه‌ای و کسانی که از سفره او متنفع می‌شدند، با استفاده از بودجه بیت‌المال خدمت‌گذاران به انقلاب، ایران و اسلام را در طول این چند سال تخریب جدی کردند و اعتماد مردم را نیز از بین بردند. حال هم به دنبال تخریب دین مردم هستند که خوشبختانه بزرگان موضوع را درست فهمیدند و به میدان آمدند. دست آنها رو شده است، اگر مصلحت کشور و انقلاب نبود، قطعاً امکان اتمام دوره را پیدا نمی‌کردند..../تحلیل:انتخاب